Gå til innhold

Jeg har ikke noe behov for å ligge med mannen min,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

eller være intim med han på noe som helst vis. Ti år med fast, avtalt sex hver lørdag har ødelagt alt. «Det er det som skiller kjærester fra venner» ble jeg fortalt, og la meg på rygg etter to glass vin hver lørdag i mer enn ti år.

Det er bare trist. Vi er verdens beste samarbeidspartnere, vi har de flotteste barna og et nydelig hjem. Skal vi bryte? Skal vi fortsette? Skal vi aldri mer få oppleve kjærlighet og begjær? Jeg savner kjærlighet og begjær, men ikke med han, og han har det på akkurat samme måten med meg. Hva gjør man da?

Anonymkode: 399c3...312

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hmm..Dere er vel mer samarbeidspartnere og holder sammen pga økonomien vel?

Er vel slik de fleste forhold blir....

Anonymkode: 60a46...8e1

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Heller mer pga av barna tipper jeg...

Anonymkode: 98107...efc

Skrevet

Er det noe du kan gjøre med problemet?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, begge deler, barna og økonomien. Thats it. Men man må jo ligge sammen og, ellers er man «bare venner.» Jeg savner å ligge med noen, jeg savner å bli begjært, å føle begjær. Ingenting av det skjer med mannen, det er statisk og dårlig og det har det vært i ti år, minst. Ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt kontroversiell mening her kanskje, men jeg var i samme situasjon med min kone. Jeg leste om et par som også hadde slitt med slikt og de hadde prøvd stoffet MDMA.

Vi gjorde dette og hadde den mest fantastiske følelsesfylte praten avsluttet med passionate kjærlighetsfylt sex. Vil 100% si at dette reddet vårt ekteskap. Jeg vil anbefale dette på det sterkeste.

Bare å lese litt rundt på nettet om det, er mange som har hatt samme erfaring. 

Anonymkode: 01e23...15e

• Nyttig 8
Gjest ufiltrert
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Litt kontroversiell mening her kanskje, men jeg var i samme situasjon med min kone. Jeg leste om et par som også hadde slitt med slikt og de hadde prøvd stoffet MDMA.

Vi gjorde dette og hadde den mest fantastiske følelsesfylte praten avsluttet med passionate kjærlighetsfylt sex. Vil 100% si at dette reddet vårt ekteskap. Jeg vil anbefale dette på det sterkeste.

Bare å lese litt rundt på nettet om det, er mange som har hatt samme erfaring. 

Du tvang altså pliktsex?

Skrevet

Det er bare å si seg ferdig med forholdet. Ungene kommer over det. Alle gjør det. Dere klarer dere økonomisk så lenge begge tjener penger. Hva mer er problemet? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

10 år? Uten å kommunisere med hverandre om hvilke behov du har? Da er du selv like ansvarlig for hvor du befinner deg i dag.

Anonymkode: 78222...522

• Liker 5
Skrevet
ufiltrert skrev (2 minutter siden):

Du tvang altså pliktsex?

Nei, de hadde en forløsende opplevelse sammen på grunn av rus. 

Prøv å husk at svært mange rusmidler har vært brukt eller utviklet knyttet til psykiatrien for å behandle psykologiske problemer, og MDMA er et stoff som faktisk blir brukt for dette i behandling i dag. 

Det er fortsatt et kontroversielt forslag siden det er ulovlig og eksperimentelt og risikofylt på alle nivåer, men det er ikke irrasjonelt. 

Men akkurat det å bryte et fastsatt, destruktivt mønster krever antagelig noe som vi ikke har verktøy for i dag. 

• Liker 4
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
Hmmmmmm skrev (10 minutter siden):

Det er bare å si seg ferdig med forholdet. Ungene kommer over det. Alle gjør det. Dere klarer dere økonomisk så lenge begge tjener penger. Hva mer er problemet? 

Ja, alle sier det men det er faktisk ikke helt sant. Ungene har ingen valg enn å godta og økonomien blir merkbart dårligere så lenge man er alene, og det blir til en viss grad mye mindre fleksibilitet.  Så heller prøv å jobber med forholdet sier jeg bare. Sånn ang 2 glass vin og sex , så kan det være at dere trenger rett og slett å slappe av.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
ufiltrert skrev (11 minutter siden):

Du tvang altså pliktsex?

Hæ? Hvordan kom du frem til denne konklusjonen?

Har ingenting med pliktsex og gjøre, vi hadde riktig nok ikke avtalt pliktsex slik som trådstarter hadde, men sexlivet vårt var 100% dødt.

Det blåste en ny ild i ekteskapet vårt, som fortsatt brenner 3 år senere i dag. Vi tar MDMA sammen 1 gang i året og det er helt fantastisk! Mye info der ute og som en annen sier så blir stoffet faktisk på vei inn i terapien i dag.

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
ufiltrert skrev (10 minutter siden):

Du tvang altså pliktsex?

Hvordan i granskauen klarte du å komme frem til en slik konklusjon? Står det noe som helst i innlegget til den du svarer at dette ikke var noe som var blitt avtalt i fellesskap?

Jeg skjønner meg ikke på folk som ser noen verdi i å diskutere på et forum når inngangsporten er en virkelighet man har konstruert i sitt eget hode på forhånd.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

10 år? Uten å kommunisere med hverandre om hvilke behov du har? Da er du selv like ansvarlig for hvor du befinner deg i dag.

"Kommunisere behov" er en relativt ubrukelig øvelse:

"Jeg trenger ikke mer en en gang i uken." "Jeg trenger minst 3 ganger i uken"  

Ting er kommunisert. Hva gjør man nå? I et samliv med barn ,har man typisk såpass mye hverdagsproblemer at man må velge hvilke man skal leve med og hvilke man skal løse. 

Jepp, i visse tilfeller kan man finne noen felles verktøy som kan gi hverandre et handlingsrom, men ellers blir det et kompromiss eller minste felles multiplum, og begge er verdiløse for å skape en felles verdi.  Du LØSER ingen ting med pliktsex eller å akseptere den parten som ønsker minst. Begge settingene er like skadelige over tid.   

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, alle sier det men det er faktisk ikke helt sant. Ungene har ingen valg enn å godta og økonomien blir merkbart dårligere så lenge man er alene, og det blir til en viss grad mye mindre fleksibilitet.  Så heller prøv å jobber med forholdet sier jeg bare. Sånn ang 2 glass vin og sex , så kan det være at dere trenger rett og slett å slappe av.

Det er jo det jeg har gjort i ti år, det er det som har satt oss i denne håpløse situasjonen hvor jeg har utviklet avsmak og frykt for nærhet med han. Nei, jeg gidder ikke mer av to glass vin og pliktsex, takk. Ts

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo det jeg har gjort i ti år, det er det som har satt oss i denne håpløse situasjonen hvor jeg har utviklet avsmak og frykt for nærhet med han. Nei, jeg gidder ikke mer av to glass vin og pliktsex, takk. Ts

Hvor gamle er barna? Du får vel bare holde ut til barna flytter ut. Du kan også si at du ikke er interessert i sex mer, og eventuelt forlate han når barna flytter ut, eller bli boende sammen men mer som "venner"

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Joda, jeg kommuniserte at jeg var sliten og trøtt og trengte søvn. Han trengte sex. Etter råd fra blant annet her inne, der alle skrev at sex mellom to mennesker er forskjellen på vennskap og forhold, la jeg meg på rygg og håpet at det skulle gå seg til. Det var jo det alle sa. «Det går seg til bare man kommer igang.» Alle sa det, til og med sexologen vi var hos for noen år siden. Ts

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor gamle er barna? Du får vel bare holde ut til barna flytter ut. Du kan også si at du ikke er interessert i sex mer, og eventuelt forlate han når barna flytter ut, eller bli boende sammen men mer som "venner"

De er i starten av tenårene. Ts

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Søren, det er ikke lett. Jeg har det slik selv. Har null lyst på sex. Er lei av å presse meg selv til sex. Vet ikke hva jeg skal gjøre for vi har to små barn, og vi har det fint ellers. Det er bare helt dødt i kroppen min. Jeg vil ikke ha en annens tunge i munnen, jeg vil ikke penetreres inn i kroppen eller ligge på rygg. Jeg vil bestemme over min egen kropp. Men det er synd at hele familien må brytes opp bare fordi jeg vil ha kroppen min i fred. 

Anonymkode: cf5b6...2d7

• Liker 3
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Si til han at du ikke klarer å ha sex med han lenger, at denne usunne rutinen har drept lysten din, men at siden dere fungerer så godt sammen på andre områder så ønsker du at dere får innfridd deres eventuelle behov på andre arenaer. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...