Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha med mat på turdate. Ikke noe kjøtt, og ikke alkohol, han drikker ikke. 

Jeg tenker det må være mat som kan spises uten noe oppvarming. Noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tvist skrev (59 minutter siden):

Skal ha med mat på turdate. Ikke noe kjøtt, og ikke alkohol, han drikker ikke. 

Jeg tenker det må være mat som kan spises uten noe oppvarming. Noen forslag?

Wraps med kremost, røkelaks og ruccola

AnonymBruker
Skrevet

Empanadas fylt med bønner, grønnsaker og ost.  

Pai, f.eks. med brokkoli, grillet paprika og feta. Eller purreløk,  chevre og valnøtter. 

Pastasalat med fullkornfussili, paprika, cherrytomat, grønne bønner,  agurk, reddik, feta og pesto rosso. 

Vannmelon eller nektarin til dessert. 

Anonymkode: abf1f...a7e

AnonymBruker
Skrevet

Spørs vel hva slags tur? Jeg tenker automatisk dagstur i skog/fjell med sekk, og forslagene om wraps med lett fordervelige ingredienser og pai ble derfor litt pussige :)

Tenkte godt brød med ost og spekeskinke, og noen kjeks/sjokoladebit, men ja… Er der spasertur i parken eller biltur kan du sikkert gjøre det mer fancy!

Anonymkode: 53020...8e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pizzasnurrer fylt med tomatsaus, ost og pesto

Pastasalat eller rissalat i to små bokser med lokk, husk gafler!

Nistemuffins (finnes mange oppskrifter uten kjøtt)

Anonymkode: 5f71a...085

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det litt uti marka ville jeg ha lånt med meg en liten primus og laget indisk gryterett med kikerter, det er min go to på tur. Smaker godt og akkurat på date tenker jeg også det er fint å kunne styre litt med primusen sammen og lage maten, det blir litt mer bonding enn å åpne en matpakke. 

Jeg tar med meg en pakke kikerter på boks (Rema sine, de er i en liten pappboks), et glass indisk saus og en pose boil in bag. Koker risen først, resten trenger bare å varmes kjapt. Har fått høre før at det var stas med et realt måltid ute på tur, primusen jeg bruker er sammenleggbar (den er fra Staal) og veier nesten ingenting. Fryktelig gøy å lage sitt eget lille minikjøkken i skauen.

Anonymkode: b46cb...b22

• Liker 3
Skrevet (endret)
C-girl skrev (På 27.6.2023 den 9.14):

Wraps med kremost, røkelaks og ruccola

Det er en god ide. Røkelaks bør vel overleve noen timer i sola.

Ts

Endret av Tvist
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 27.6.2023 den 14.36):

Empanadas fylt med bønner, grønnsaker og ost.  

Pai, f.eks. med brokkoli, grillet paprika og feta. Eller purreløk,  chevre og valnøtter. 

Pastasalat med fullkornfussili, paprika, cherrytomat, grønne bønner,  agurk, reddik, feta og pesto rosso. 

Vannmelon eller nektarin til dessert. 

Anonymkode: abf1f...a7e

Ja, har vurdert salat med feta og div. Nektarin til dessert var lurt, det går jeg i alle fall for.

Ts

Endret av Tvist
Skrevet
Tvist skrev (1 minutt siden):

Det er en god ide. Røkelaks bør vel overleve noen timer i sola.

Ts

Ja, men kan være lurt å pakke de ned sammen med et par frosne vannflasker eller et lite kjøleelement. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 27.6.2023 den 15.42):

Spørs vel hva slags tur? Jeg tenker automatisk dagstur i skog/fjell med sekk, og forslagene om wraps med lett fordervelige ingredienser og pai ble derfor litt pussige :)

Tenkte godt brød med ost og spekeskinke, og noen kjeks/sjokoladebit, men ja… Er der spasertur i parken eller biltur kan du sikkert gjøre det mer fancy!

Anonymkode: 53020...8e2

Dagstur med sekk ja. vi spiser ikke kjøtt, ost på tur er ikke helt min greie. Og ikke sjokolade, den kommer til å smelte.

Ts

Endret av Tvist
Skrevet
C-girl skrev (2 minutter siden):

Ja, men kan være lurt å pakke de ned sammen med et par frosne vannflasker eller et lite kjøleelement. 

Jepp, fosne vannflasker er greit, så kan vi drikke de på vei hjem.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.6.2023 den 15.52):

Er det litt uti marka ville jeg ha lånt med meg en liten primus og laget indisk gryterett med kikerter, det er min go to på tur. Smaker godt og akkurat på date tenker jeg også det er fint å kunne styre litt med primusen sammen og lage maten, det blir litt mer bonding enn å åpne en matpakke. 

Jeg tar med meg en pakke kikerter på boks (Rema sine, de er i en liten pappboks), et glass indisk saus og en pose boil in bag. Koker risen først, resten trenger bare å varmes kjapt. Har fått høre før at det var stas med et realt måltid ute på tur, primusen jeg bruker er sammenleggbar (den er fra Staal) og veier nesten ingenting. Fryktelig gøy å lage sitt eget lille minikjøkken i skauen.

Anonymkode: b46cb...b22

Primus tenker jeg er litt mer styr enn jeg gidder. Tror vi får nok bonding, skal bade på turen også.

AnonymBruker
Skrevet

Suppe eller lapskaus (med knoke) på termos

Pizzasnurrer med feta og spinat 

Dobbel skive med speilegg, salat, avokado og tomat 

Kald hjemmelaget pizza 

Pastasalat med pesto

Vafler 

Kvikklunsj 

En god eplemost 

Anonymkode: 99321...14d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...