AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #1 Skrevet 27. juni 2023 Synes mannen min på 45 får stadig oftere "mannsen". Han sier han føler seg muggen og grumpy. Er det noen som kjenner seg igjen i det? Anonymkode: 6090f...4f1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #2 Skrevet 27. juni 2023 Ja, dessverre 🙈 Jeg må ta en prat med mannen min jevnlig, for han har begynt å «uffe seg» og klage over alt mulig. Det kan være noen nyhetene, noe noen sa, andre biler i trafikken osv. Altså ingenting som det er verdt å ødelegge dagen for! Anonymkode: a4567...d4d 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #3 Skrevet 27. juni 2023 Jeg tror det er vanlig. Men vil heller si det starter ca ved 60. Anonymkode: c9a70...656 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #4 Skrevet 27. juni 2023 Media har bombardert menn i mange år og motivert oss til å vise mer følelser — bon appetitt. Anonymkode: 4a64e...d62 1
Majer Skrevet 27. juni 2023 #5 Skrevet 27. juni 2023 Hormonelle endringer. Trener han nok, sover nok og spiser bra? Unngår stress? 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #6 Skrevet 27. juni 2023 Jeg sender min mann på gymmen når han blir for muggen, da kommer han hjem i godt humør som regel. Men har han det ok i livet ? realiserer han seg selv ? Gjør du det? er det spenning eller personlig utvikling? 40 årene er gjerne da man setter seg ned å kjenner på om man er stuck eller ikke. Anonymkode: 04c35...b9f 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #7 Skrevet 27. juni 2023 Ja, jeg menn og kvinner blir surere. Det finnes "Karens" og gretne gamle gubber. Når folk blir gamle nok bryr de seg ikke å være den beste versjonen av seg selv hjemme med partneren. De er hyggelige med venner og veninner, men lar masken falle hjemme. Man han jo ektefellen uansett...... Anonymkode: 6bdc2...e89 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #8 Skrevet 27. juni 2023 Ja det vil jeg tro. Merker det på meg selv etterhvert som åra går. Ikke er jeg spesielt gammel, bare 37, og ikke er jeg veldig sur heller. Men man merker at man blir mer konservativ med alderen og med mer erfaring forsvinner kanskje noe av gnisten og gleden over ting som man hadde når man var yngre. Anonymkode: fc762...e76 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #9 Skrevet 27. juni 2023 Tror det er vanlig for begge kjønn Anonymkode: c6c49...8fd 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #10 Skrevet 27. juni 2023 Sånne depressive tendenser kan ha mange årsaker, og som regel skyldes det nok helt andre ting enn den forslitte «kosthold & trening»-forklaringen, eller manglende vilje til «å være den beste versjonen av seg selv»(🤮). Økt press i et stadig mer profittorientert og mindre stabilt og humant arbeidsliv, frustrasjon og mistrivsel i et hypermaterialistisk/-individualistisk samfunn der økonomisk status betyr stadig mer samtidig som forskjellene øker, og der den intense statuskonkurransen på sosiale medier har overtatt rollen vennskap og ekte sosiale relasjoner pleide å ha. Det er ellers ikke så rart at folk får problemer med familielivet i en tilværelse preget av stress og misnøye. Disse strukturelle faktorene virker selvsagt både på unge og gamle, men effekten av f.eks. å ha en jobb som ikke er forenlig med personlig utvikling og vekst, setter med tiden stadig større preg på stemningsleiet og evnen til å oppleve glede i tilværelsen. Det har vært noen tråder her inne om folk som lengter tilbake til tiden før neoliberalismen og de «nye» sosiale mediene fikk skikkelig balletak på samfunnet vårt. Denne nostalgien er det lett å skjønne. Anonymkode: 67ab1...5aa 1 2
Jdz Skrevet 27. juni 2023 #11 Skrevet 27. juni 2023 Hehe. Har også inntrykk av at mange surner med årene, men har absolutt ikke inntrykk av at menn er overrepresentert. Kanskje snarere tvert i mot. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #12 Skrevet 27. juni 2023 Jeg er en surpomp. Jeg gruer meg til jul, ferier, 17. mai etc. Bare styr, greier ikke fokusere på det positive. Skal og sies at alle slike ting var mye mer morsomt før. Jeg hadde jo ikke ansvaret for noe som helst, jeg var bare med på lasset. Nå må jeg betale for alt, ordne alt, jeg har i praksis ansvaret for at ungene gjør noe annet enn å se på skjerm. Og at se spiser mat, legger seg, kler seg fornuftig. Etc. etc. Jeg lever ikke et bekymringsfritt liv slik som ungdommen gjør Anonymkode: b1ffe...f66 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #13 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Synes mannen min på 45 får stadig oftere "mannsen". Han sier han føler seg muggen og grumpy. Er det noen som kjenner seg igjen i det? Anonymkode: 6090f...4f1 Tja. Jeg er jevngammel med mannen din. Vet ikke om jeg er mer muggen/grumpy, men absolutt blitt mer gubbete. Kanskje litt mer grumpy😅 Blitt langt mindre interessert i ting. Har mer en nok med meg og det aller nærmeste. Min «boble». Lar meg ikke begeistre og glede like lett som før. Det meste har mistet sin spenning. Bryr meg ikke om de samme tingene lenger. Fotball har blitt kjedelig, sex er «meh», trenger det ikke. Litt mett av dage og lever mest for ungene😂 Anonymkode: d8afb...ea0 1
Bombasi Skrevet 27. juni 2023 #14 Skrevet 27. juni 2023 Tja, jeg vet ikke helt. Synes egentlig mange menn er motsatt. Altså at de har vært kravstor, småkrass, streng og direkte, men så mjukner de opp med åra, og blir mer dullete jo eldre de blir. Blant de som mugner med årene så tror jeg det skyldes at de begynner å gi mer faen. Og det gjelder både menn og kvinner, gjerne fra 50-55 år.Tidligere har de funnet seg i ting, men på den alderen begynner de plutselig å si ifra, samt har oppgjort seg mening om det aller meste. Kanskje dette vises bedre på menn fordi de er mer dominant, men dette fenomenet gjelder minst like mye kvinner.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #15 Skrevet 27. juni 2023 Mannen min har alltid vært jovial, livsglad og positiv og har blitt litt mer surmulete og "verden går til helvete" etter at han nådde midten av 40-årene. Det har vel også sammenheng med at han alltid har fått til det meste han har satt seg fore, samt vært en veldig attraktiv mann, og det er veldig uvant for ham å oppleve at han eldes, samt at økonomien ikke alltid er på topp. Det er jo gradvis færre arbeidsdyktige år å hente alt inn på. Faren min var en konservativ og kranglete stabeis hele livet, og myknet rundt 70. Da tenkte han vel at livet var for kort til å krangle med alle. Anonymkode: 4f94e...40e 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #16 Skrevet 27. juni 2023 Enig! Mannen min på 46 er blitt en surpomp! Krangler og uffer og hakker på alt! Begriper ikke at han ikke kan legge to pinner i kors for å lage god stemning, men dessverre - hvis han finner noe å plukke på så gjør han det! F.eks ting i huset som må gjøres, til tross for at han har vedgått at jeg gjør 85 -90 % av husarbeidet. lager dårlig stemning når vi skal reise et sted fordi han blir stressa fordi han har sittet til siste liten før han pakker, og da har jeg ordnet alt annet. Uttalt roadrage, alle andre er idioter og kan ikke kjøre. Lager sur stemning hele tida!! Blitt veldig mansplainer og, og vet bedre enn alle andre. F.eks eksperter på tv aner ikke hva de snakker om. Blitt mer og mer konservativ og blå, og det er deprimerende for meg som er sosialist, veldig påståelig om feminister og woke-folk som ikke skjønner en dritt og hisser seg opp over aaaalt … sukk🥺 Anonymkode: ab65a...f03 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #17 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Synes mannen min på 45 får stadig oftere "mannsen". Han sier han føler seg muggen og grumpy. Er det noen som kjenner seg igjen i det? Anonymkode: 6090f...4f1 Ja derfor lurt å skifte ut mannen med en yngre versjon når de kommer over 45. Da kommer gammelgubbe syndromet til syne dessverre. Anonymkode: 6ce40...5f4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #18 Skrevet 27. juni 2023 Jeg har valgt en som er 12 år eldre enn meg, jeg er 48. Han er så blid og snill. Hele tiden!! Så snill du er, sier jeg av og til.. Da svarer han, at han har skjønt at det lønner seg å være snill for da blir andre snille mot han 😄🤗 Noe så lurt!! Anonymkode: 3cea5...d04 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå