Gå til innhold

Om du treffer kjipe menn på Tinder, ikke klag!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Sjekket diverse kilder. Tallene varierte, men representativt og metodisk plausibel kilde er statista.com for US populasjon. 

du velger metodekritikk som inngang? Samfunnsviter fra UiO? 😉

Endret av Agaton
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Agaton skrev (4 minutter siden):

Sjekket diverse kilder. Tallene varierte, men representativt og metodisk plausibel kilde er statista.com for US populasjon. 

Så du har ikke kilder, du bare gjetter. 

Anonymkode: edee4...394

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Agaton skrev (På 27.6.2023 den 7.57):

Først og fremst: jeg snakker ikke om meg selv – jeg gir råd ut fra observasjon, data og refleksjon. Jeg er «heldig» hva relasjoner og kjærester angår. Så dropp incel BS kommentarer.

Det er ca 80% menn på Tinder. Det gjør konkurransen for menn ganske ekstrem. Kun et mindretall av disse mennene får masse likes. Damer som liker og dater disse populære mennene, og som blir med på en ONS, bør forstå at de er kun en i en lang rekke. Så damer, ikke bli overrasket over at det er en overhengende sannsynlighet at dere møter overflatiske og kyniske profiler der inne. Om du ønsker et langvarig forhold, bruk andre forum: dra dit det er folk, for eksempel.

Tull. Tinder publiserte en statistikk som viser 54% andel menn.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Agaton skrev (21 minutter siden):

Du vet at Norge ikke har noe med US population å gjøre, ikke sant? Selv om vi har amerikanske serier på TV?

Anonymkode: 2d4a1...1da

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Lee Jones skrev (14 minutter siden):

Men da sprekker jo narrativet om at kvinner har det sååå lett, fordi det er såååå mange flere menn enn kvinner på Tinder. 

https://datingnorge.no/hvilke-datingsider-har-flest-aktive-brukere/

"Det er ganske jevn kjønnsfordeling" skrives det i denne artikkelen. 80 vs. 20 prosent er ikke jevn kjønnsfordeling. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men da sprekker jo narrativet om at kvinner har det sååå lett, fordi det er såååå mange flere menn enn kvinner på Tinder. 

https://datingnorge.no/hvilke-datingsider-har-flest-aktive-brukere/

"Det er ganske jevn kjønnsfordeling" skrives det i denne artikkelen. 80 vs. 20 prosent er ikke jevn kjønnsfordeling. 

Jeg tror at narrativet om at "kvinner har det sååå lett" er heller basert på kjønnsroller at menn må sjekke, mens kvinner velger blant sjekkere.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Lee Jones skrev (Akkurat nå):

Jeg tror at narrativet om at "kvinner har det sååå lett" er heller basert på kjønnsroller at menn må sjekke, mens kvinner velger blant sjekkere.

Jeg har alltid måttet sjekke. Norske menn er ofte sjenerte/sosialt klønete, og venter til kvinnen tar det første steget. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har alltid måttet sjekke. Norske menn er ofte sjenerte/sosialt klønete, og venter til kvinnen tar det første steget. 

Dette er individuelt uansett kjønn. Jeg er mann og dersom jeg ikke sjekker så skjer det ingenting på den fronten. 

Jeg mener heller at på tinder så er det en liten gruppe med perverse menn som ødelegger inntrykket av menn generelt. sender dickpicks, spør om sex i første samtale, ghoster osv. Antagelig har disse mennene blitt såret selv.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Lee Jones skrev (9 minutter siden):

Dette er individuelt uansett kjønn. Jeg er mann og dersom jeg ikke sjekker så skjer det ingenting på den fronten. 

Jeg mener heller at på tinder så er det en liten gruppe med perverse menn som ødelegger inntrykket av menn generelt. sender dickpicks, spør om sex i første samtale, ghoster osv. Antagelig har disse mennene blitt såret selv.

Du mener grunnen til at menn sender dickpicks, åpner samtalen med spørsmål om sex og ghoster er fordi kvinner har såret dem tidligere? Menns dårlige oppførsel er en konsekvens av at kvinner behandler dem dårlig? Eller misforstår jeg deg nå? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Agaton skrev (På 27.6.2023 den 7.57):

Først og fremst: jeg snakker ikke om meg selv – jeg gir råd ut fra observasjon, data og refleksjon. Jeg er «heldig» hva relasjoner og kjærester angår. Så dropp incel BS kommentarer.

Det er ca 80% menn på Tinder. Det gjør konkurransen for menn ganske ekstrem. Kun et mindretall av disse mennene får masse likes. Damer som liker og dater disse populære mennene, og som blir med på en ONS, bør forstå at de er kun en i en lang rekke. Så damer, ikke bli overrasket over at det er en overhengende sannsynlighet at dere møter overflatiske og kyniske profiler der inne. Om du ønsker et langvarig forhold, bruk andre forum: dra dit det er folk, for eksempel.

Neida. Damene kan godt bruke tinder, men når de konkurrerer om de samme 5% av mennene så kan det bli sånn. Damer bør derfor utvide søkeområdet litt. Da vil de se at det dukker opp mange fine og trofaste menn. :)

Anonymkode: b1ea5...026

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Neida. Damene kan godt bruke tinder, men når de konkurrerer om de samme 5% av mennene så kan det bli sånn. Damer bør derfor utvide søkeområdet litt. Da vil de se at det dukker opp mange fine og trofaste menn. :)

Anonymkode: b1ea5...026

Jeg var ikke på Tinder så lenge, men jeg møtte en del forskjellige menn der. Blant annet en som bodde i kjelleren hos foreldrene og var freelance musiker, en som så vidt hadde hatt sex i en alder av 34, et par alenepappaer med helt ordinært utseende, og en overvektig lastebilsjåfør av den sjenerte typen. Hvis dette er 5 prosent av mennene, hvem er det som går etter kjekkaser, leger, advokater osv? Ble sammen med en mekaniker med særkullsbarn som jeg traff der. Svært lykkelig gift nå.

• Nyttig 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Så du har ikke kilder, du bare gjetter. 

ehhh...statista.com? les svaret, please. 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Du vet at Norge ikke har noe med US population å gjøre, ikke sant? Selv om vi har amerikanske serier på TV?

joda, men på store populasjoner korrelerer det gjerne. SNORK

Skrevet
1 hour ago, Lee Jones said:

oj. ok, få se please.

AnonymBruker
Skrevet
Agaton skrev (7 minutter siden):

joda, men på store populasjoner korrelerer det gjerne. SNORK

Vi har ikke stor populasjon.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi har ikke stor populasjon.

Stikkord: representativt utvalg. Uansett var poenget at mange kvinner klager mye over de mennene de treffer på Tinder. Så en løsning kan være å lete andre steder. Om rådet ikke passer, se bort fra det 🙂

AnonymBruker
Skrevet
Agaton skrev (2 minutter siden):

Stikkord: representativt utvalg. Uansett var poenget at mange kvinner klager mye over de mennene de treffer på Tinder. Så en løsning kan være å lete andre steder. Om rådet ikke passer, se bort fra det 🙂

Jeg tror vi er nødt til å lete andre steder. 

Anonymkode: 82985...051

AnonymBruker
Skrevet
Agaton skrev (23 minutter siden):

ehhh...statista.com? les svaret, please. 

Jeg ba spesifikt etter norske kilder, du kan jo prøve å lese selv. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Agaton skrev (10 minutter siden):

Poenget er at i USA så er det mer tradisjonelt samfunn. Kvinner og menn dater annerledes der enn her. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nok en mann som unnskylder andres menns dårlige oppførsel og legger all skyld på kvinner fordi de ikke velger 'bedre menn'. Hva med å være en bedre mann?

Det er sannelig ikke rart at ufrivillig barnløse menn på 45-år øker. Det er faktisk en naturlig konsekvens. Alle disse drittsekkene på tinder er med på å ødelegge for de 'bare mennene'.

Anonymkode: d5946...b78

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...