Tiuren Skrevet 27. juni 2023 #21 Del Skrevet 27. juni 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg svarte direkte på DU mente er så farlig! Anonymkode: 21ca4...3c6 Om du må ha det med teskje... Velt og utforkjøring på MC er ikke nødvendigvis så farlig, om man ikke treffer noe før farten er lav nok (på bane er det stort sett udramatisk). Når noen setter opp sperringer med skarpe kanter der farten er høyest vil skadene bli større og i verste fall fatale. Fagmiljøene i NMCU, NAF og UP(!) har påpekt dette, men det bygges fortsatt masse veier med rekkverk (autovern) som er direkte farlig for motorsyklister. Det vil selvsagt ikke fjerne alle skader, men det er umoralsk å ikke gjøre det man kan. Ville du likt å kjøre runt med knivskarpe objekter montert i bilen din, sånn ca 25cm fra kropp og hode? Det skader deg jo ikke om du ikke krasjer.... Det å ha skadelige objekt i grøftekanten fjerner vår "airbag", vår sikkerhet blir kraftig redusert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 27. juni 2023 #22 Del Skrevet 27. juni 2023 7 minutter siden, Viktualia said: Såvidt jeg har forstått blir det en kant på 6 cm man må forsere. Er ikke det en enkel sak for en mc? (Jeg spør fordi jeg ikke veit, ikke ment sarkastisk) Jo, for en MC fører som beholder roen er det nok ingen problem. Men om det er en uerfaren fører som får panikk på våt/glatt vei kan det være en annen situasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #23 Del Skrevet 27. juni 2023 Tiuren skrev (33 minutter siden): Steikje så dumt svar.... Jeg parkerer stort sett en av motorsyklene mine hver eneste dag i hele MC sesongen. Hva i all verden har en enkelt ulykke i Heidal med den saken å gjøre, stort sett er det å velte på MC ikke så farlig (skjer på bane hele tiden). Det er hva man treffer på veien som er problemet. Les deg opp på hva NAF og NMCU mener om saken. Viktig å få fram at du har flere sykler. Anonymkode: d210f...dac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 27. juni 2023 #24 Del Skrevet 27. juni 2023 Just now, AnonymBruker said: Viktig å få fram at du har flere sykler. Anonymkode: d210f...dac Viktig for deg å .....få oppmerksomhet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #25 Del Skrevet 27. juni 2023 Tiuren skrev (Akkurat nå): Viktig for deg å .....få oppmerksomhet? Meh. Anonymkode: d210f...dac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 27. juni 2023 #26 Del Skrevet 27. juni 2023 Tiuren skrev (4 timer siden): Offentlighetens "nullvisjon" for motorsyklister er nok egentlig "null gjenlevende". Til tross for store ord om å redusere alvorlige ulykker klarer de fortsatt ikke engang å få på plass autovern med underskinner bygger om veien for å bedre sikkerheten. Slike må på plass i alle yttersvinger: Og noen plasser setter de opp eggedelere for å være helt sikker.... Og flotte nye innretninger for å stemple motorsyklister ihjel... For mange år siden var det en motorsyklist som kjørte seg ihjel rett ved her jeg bor. Fartsgrensen der er 80 og hva som skjedde vites ikke. Han ble delt i eggedeleren. Hodet ble funnet flere meter fra der ulykken skjedde. Hodet hadde rullet lagt nedover i krattet. Kommer aldri til å glemme det som sto i avisen dagen etter. Hodet ble funnet flere timer senere. Stakkars den personen som fant hodet. Kan trygt si han døde momentant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #27 Del Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Å kjøre motorsykkel er frivillig. Synes det er helt greit at ikke samfunnet betaler enorme summer for å tilpasse veiene til noen få! Anonymkode: 43a47...38a Heller bruk penger på å tilpasse veiene, enn at samfunnet skal betale for at de skader seg alvorlig - eller i verstefall dør. Anonymkode: c8461...691 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Even Tuell Skrevet 27. juni 2023 #28 Del Skrevet 27. juni 2023 De er nok designet for å ta biler ikke motorsykler. De krever nok at vekta som passerer måleren er stor nok ... så den vil neppe slå ut for en motorsykkel. Men klart ... motorsyklister som er bekymret for å ramle ned i hullet og så velte kan jo bare ... kjøre i fartsgrensen. Det er bokstavlig talt ikke noe verre enn det. Vi vet allerede at det er svært farlig å kjøre for fort. Det blir litt teit å klage på at den farlige oppførselen er farlig ... DET VET VI JO ALLEREDE. Forskjellen nå er eventuelt, om den faktisk slår ut på råkjøring med motorsykkel, er at det er motorsyklisten som går på snørra, framfor å kjøre på en annen uskyldig stakkar. Spill dumme spill, vinn dumme priser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #29 Del Skrevet 27. juni 2023 Tiuren skrev (37 minutter siden): Om du må ha det med teskje... Velt og utforkjøring på MC er ikke nødvendigvis så farlig, om man ikke treffer noe før farten er lav nok (på bane er det stort sett udramatisk). Når noen setter opp sperringer med skarpe kanter der farten er høyest vil skadene bli større og i verste fall fatale. Fagmiljøene i NMCU, NAF og UP(!) har påpekt dette, men det bygges fortsatt masse veier med rekkverk (autovern) som er direkte farlig for motorsyklister. Det vil selvsagt ikke fjerne alle skader, men det er umoralsk å ikke gjøre det man kan. Ville du likt å kjøre runt med knivskarpe objekter montert i bilen din, sånn ca 25cm fra kropp og hode? Det skader deg jo ikke om du ikke krasjer.... Det å ha skadelige objekt i grøftekanten fjerner vår "airbag", vår sikkerhet blir kraftig redusert. Nå prater du kun tull! Det vei du selv trakk frem, og viser til med bildene. Og det er de jeg sikter til! Og derfor sier jeg; er det så farlig for deg å kjøre når det satt opp som det er, så parker/selger du mc’ så slipper du være bekymret over å ødelegge deg når uhellet er ute! Du er kun ute etter å rope ulv ulv, i stedet for å bruke hodet. Anonymkode: 21ca4...3c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #30 Del Skrevet 27. juni 2023 Det heter jo sjokk felle, så man får sikkert en "støkk" hvis man kjører for fort og om det er bra for tohjulinger, det tror jeg ikke. Er nok mest beregnet for biler. Anonymkode: b360f...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #31 Del Skrevet 27. juni 2023 Even Tuell skrev (53 minutter siden): De er nok designet for å ta biler ikke motorsykler. De krever nok at vekta som passerer måleren er stor nok ... så den vil neppe slå ut for en motorsykkel. Men klart ... motorsyklister som er bekymret for å ramle ned i hullet og så velte kan jo bare ... kjøre i fartsgrensen. Det er bokstavlig talt ikke noe verre enn det. Akkurat denne som det siktes til her, kjenner jeg til, og jeg føler at den er litt stygg: Den er plassert i et område med veldig mye trafikal støy, så det er et område man ønsker at fokus skal være på omgivelsene, ikke på fart. Det er 40 sone, og 40 soner er lav fart, selv i bil; jeg tar meg i å sjekke hastighet ofte i dette området, hvilket spiser oppmerksomhet i bil, og skaper ustabilitet på sykkel siden det er mye viktigere å se langt fram på sykkel enn bil. Jeg har ikke "testet" den enda, Jeg kjører generelt ikke mye der opp, spesielt ikke med sykkel, men sist gang jeg så den , tenkte jeg at det var et område jeg ville unngå i framtiden. Jeg er forresten spent på hvilken fart denne er satt på: Busser i Bergen pleier ha et liberalt forhold til fartsgrenser; jeg er overasket over at ingen av de har opplevd klager Anonymkode: 19021...349 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 27. juni 2023 #32 Del Skrevet 27. juni 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Nå prater du kun tull! Det vei du selv trakk frem, og viser til med bildene. Og det er de jeg sikter til! Og derfor sier jeg; er det så farlig for deg å kjøre når det satt opp som det er, så parker/selger du mc’ så slipper du være bekymret over å ødelegge deg når uhellet er ute! Du er kun ute etter å rope ulv ulv, i stedet for å bruke hodet. Anonymkode: 21ca4...3c6 Mulig jeg prater tull, for deg. Men da prater NAF, NMCU og UP og tull. Dersom det virker som alle som kan noe om saken prater tull, kan det være mottager som tuller. Kjører du sykkel, eller har reflektert over disse temaene før idag? (Selvfølgelig kjører AnonymBruker 21ca4...3c6 MC, hxn er jo NM mester i roadracing og greier ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #33 Del Skrevet 27. juni 2023 Tiuren skrev (19 minutter siden): Mulig jeg prater tull, for deg. Men da prater NAF, NMCU og UP og tull. Dersom det virker som alle som kan noe om saken prater tull, kan det være mottager som tuller. Kjører du sykkel, eller har reflektert over disse temaene før idag? (Selvfølgelig kjører AnonymBruker 21ca4...3c6 MC, hxn er jo NM mester i roadracing og greier ) NAF og NMCU prater det samme tullet som deg. Du har heller ikke fått med deg at jeg har kjørt mc lenge, og jeg har kjørt mye. Og nei, jeg kjører ikke roadracing. Nå vrir du det bare til det latterlige også. Anonymkode: 21ca4...3c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #34 Del Skrevet 27. juni 2023 Eva-Lena skrev (2 timer siden): For mange år siden var det en motorsyklist som kjørte seg ihjel rett ved her jeg bor. Fartsgrensen der er 80 og hva som skjedde vites ikke. Han ble delt i eggedeleren. Hodet ble funnet flere meter fra der ulykken skjedde. Hodet hadde rullet lagt nedover i krattet. Kommer aldri til å glemme det som sto i avisen dagen etter. Hodet ble funnet flere timer senere. Stakkars den personen som fant hodet. Kan trygt si han døde momentant. Det samme har skjedd med personbil mot buss også…men det overdramatiseres litt vel mye, på èn gruppe. Anonymkode: 21ca4...3c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 27. juni 2023 #35 Del Skrevet 27. juni 2023 38 minutter siden, AnonymBruker said: NAF og NMCU prater det samme tullet som deg. Du har heller ikke fått med deg at jeg har kjørt mc lenge, og jeg har kjørt mye. Og nei, jeg kjører ikke roadracing. Nå vrir du det bare til det latterlige også. Anonymkode: 21ca4...3c6 Hvordan tror du det er mulig å vite at du kjører MC? Av alle steder så treffer man den eneste MC føreren som ikke ser problemet med disse autoverna her, som AB bruker... La oss være enige i at man ikke skal være der autovernet er, så får jeg håpe på at det er et "humant" autovern om jeg havner på asfalten. Du kan gjøre som du vil. Husk at det bare finnes to typer MC førere; De som har velta og de som kommer til å velte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #36 Del Skrevet 27. juni 2023 Tiuren skrev (1 time siden): Hvordan tror du det er mulig å vite at du kjører MC? Av alle steder så treffer man den eneste MC føreren som ikke ser problemet med disse autoverna her, som AB bruker... La oss være enige i at man ikke skal være der autovernet er, så får jeg håpe på at det er et "humant" autovern om jeg havner på asfalten. Du kan gjøre som du vil. Husk at det bare finnes to typer MC førere; De som har velta og de som kommer til å velte. Hææ??? Se til å kom deg ned av din kjepphøye hest! Hva pokker er det som får deg å tro at det er umulig å vite at jeg ikke kjører mc?? Det er nøyaktig like umulig å vite om deg også, men det tenkte du faen meg ikke på!! Men livredd autovern, det er du, og må du bare fortsette å være for meg! Anonymkode: 21ca4...3c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 27. juni 2023 #37 Del Skrevet 27. juni 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Hææ??? Se til å kom deg ned av din kjepphøye hest! Hva pokker er det som får deg å tro at det er umulig å vite at jeg ikke kjører mc?? Det er nøyaktig like umulig å vite om deg også, men det tenkte du faen meg ikke på!! Men livredd autovern, det er du, og må du bare fortsette å være for meg! Anonymkode: 21ca4...3c6 Hvor skrev høyst ærede at han/hun kjørte MC, før jeg spurte? Du poster som AB, da kan ingen vite om du er veldig aktiv i alle MC tråder her inne. Eller overså jeg det? Kjør vakkert. Pust rolig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #38 Del Skrevet 27. juni 2023 Tiuren skrev (35 minutter siden): Hvor skrev høyst ærede at han/hun kjørte MC, før jeg spurte? Du poster som AB, da kan ingen vite om du er veldig aktiv i alle MC tråder her inne. Eller overså jeg det? Kjør vakkert. Pust rolig. Ja, det har du oversett. Og nei, jeg er ikke aktiv i alle mctråder her. Lær deg og les, og få med deg det som skrives! Anonymkode: 21ca4...3c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 27. juni 2023 #39 Del Skrevet 27. juni 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Ja, det har du oversett. Og nei, jeg er ikke aktiv i alle mctråder her. Lær deg og les, og få med deg det som skrives! Anonymkode: 21ca4...3c6 Vis meg gjerne hva jeg har oversett, etter det jeg kan finne skrev du at du kjører sykkel etter at jeg spurte. Slik jeg skrev over. Vis meg. For å være ærlig tror jeg du kverulerer, enkel men insisterende kverulering. Til dags dato er du eneste motorsyklist jeg har hørt om som insisterer på at skarpe gjenstander nær veiskulder er en god ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #40 Del Skrevet 28. juni 2023 Tiuren skrev (7 timer siden): Vis meg gjerne hva jeg har oversett, etter det jeg kan finne skrev du at du kjører sykkel etter at jeg spurte. Slik jeg skrev over. Vis meg. For å være ærlig tror jeg du kverulerer, enkel men insisterende kverulering. Til dags dato er du eneste motorsyklist jeg har hørt om som insisterer på at skarpe gjenstander nær veiskulder er en god ting. Hvor har jeg sagt det er en god ting? Anonymkode: 21ca4...3c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå