Gå til innhold

Jeg svetter ekstremt mye hver dag og dusjer hver kveld og har likevel masse døde hudceller.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dusjer hver kveld før jeg legger meg og har masse døde hudceller. Jeg smører meg aldri med noen krem for det trenger jeg ikke, men jeg svetter ekstremt mye over hele kroppen hver dag. Derfor må jeg dusje hver kveld. Jeg vasker over kroppen med en klut i dusjen for å skrubbe bort døde hudceller. 

Jeg lurer på om det er noe galt med meg? 

Anonymkode: 5d001...5cb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med tanke på at det er normalt å miste 30.000-40.000 hudceller i minuttet, så tenker jeg at det helt sikkert ikke er noe galt med deg.

Anonymkode: cff84...0ad

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Med tanke på at det er normalt å miste 30.000-40.000 hudceller i minuttet, så tenker jeg at det helt sikkert ikke er noe galt med deg.

Anonymkode: cff84...0ad

Nei, men jeg syns andre ikke sliter med svetting og hudceller sånn som meg. 

Huden blir myk og fin etter jeg har tørker meg, da, og når jeg våkner om morgenen. 

AnonymBruker
Skrevet

Går du på noen medisiner. Kan jo være evt noe med det hvis du gjør det da?

Nå er det også ca 30 varmegrader ute om dagen og jeg renner bort...

Kan jo hende du er generelt plaget med det, så vet rett og slett ikke hva det kan komme av...

Anonymkode: 0f0f7...bed

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Går du på noen medisiner. Kan jo være evt noe med det hvis du gjør det da?

Nå er det også ca 30 varmegrader ute om dagen og jeg renner bort...

Kan jo hende du er generelt plaget med det, så vet rett og slett ikke hva det kan komme av...

Nei, går ikke på noe medisiner. Jeg svetter nok bare ekstremt mye, så da blir det mye hudceller som faller av, tenker jeg. 

Går bra så lenge jeg får dusje hver kveld og får vasket kroppen. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være medisiner og et utbrudd av psoriasis kanskje på grunn av medisiner som blir forsterket av varme. 

Anonymkode: 7ad5b...e7d

AnonymBruker
Skrevet

Overdreven svette kommer ofte av sykdom eller hormonproblemer. Ta en tur til legen å forklar problemet. 

Anonymkode: 3dc81...64d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om du tar varme dusjer hver kveld og aldri smører deg, så tørker du nok ut huden din 🙄

Anonymkode: 1a458...3ff

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være medisiner og et utbrudd av psoriasis kanskje på grunn av medisiner som blir forsterket av varme. 

Anonymkode: 7ad5b...e7d

Bruker ikke medisiner, og har ikke psoriasis. Jeg svetter veldig lett, og spesielt når det er 25-30 grader ute. 

Jeg svetter også lett hvis jeg stresser, er nervøs eller går fort. 

Er bedre når det er kjøligere ute, men svetter om jeg går fort og trener. 

AnonymBruker
Skrevet

Om du tar varme dusjer hver kveld og aldri smører deg, så tørker du nok ut huden din 🙄

Huden min har det helt fint. Jeg passer godt på den. Huden min smører seg selv om natta når jeg sover. Den er myk og fin om morgenen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Overdreven svette kommer ofte av sykdom eller hormonproblemer. Ta en tur til legen å forklar problemet. 

Anonymkode: 3dc81...64d

Tror det er mer varmen og at jeg svetter mer enn andre. 

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvor gammel du er men noen svetter jo mye når man er i overgangsalderen.. Kan jo hende du er yngre og at det ikke er det... 🙂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg dusjer hver kveld før jeg legger meg og har masse døde hudceller. Jeg smører meg aldri med noen krem for det trenger jeg ikke, men jeg svetter ekstremt mye over hele kroppen hver dag. Derfor må jeg dusje hver kveld. Jeg vasker over kroppen med en klut i dusjen for å skrubbe bort døde hudceller. 

Jeg lurer på om det er noe galt med meg? 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bruker ikke medisiner, og har ikke psoriasis. Jeg svetter veldig lett, og spesielt når det er 25-30 grader ute. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Huden min har det helt fint. Jeg passer godt på den. Huden min smører seg selv om natta når jeg sover. Den er myk og fin om morgenen. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tror det er mer varmen og at jeg svetter mer enn andre. 

Altså virker jo som du har svarene selv, hvorfor spør du da🤪

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Alle svetter lett når det er 25-30 grader ute. Alle svetter lett hvis de stresser, er nervøs eller går fort. Du høres ut som et helt vanlig menneske.

Anonymkode: 9a90f...947

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å ikke bruk klut og såpe hver dag. Man har ingen behov for å skrubbe hud med klut hver dag.

Anonymkode: aba73...15c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Vet ikke hvor gammel du er men noen svetter jo mye når man er i overgangsalderen.. Kan jo hende du er yngre og at det ikke er det... 🙂

Jeg er 40, men har alltid svettet mye siden tenårene. Er ikke i overgangsalderen. 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Altså virker jo som du har svarene selv, hvorfor spør du da🤪

Ja, men jeg lurer på om det er normalt å ha så mye døde hudceller hver dag? 😜

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Alle svetter lett når det er 25-30 grader ute. Alle svetter lett hvis de stresser, er nervøs eller går fort. Du høres ut som et helt vanlig menneske.

Anonymkode: 9a90f...947

Ja, men jeg svetter nok mer enn normalen. Det vet jeg. Har fått det etter faren min. Han svettet så mye at han måtte sitte på et spesialsete i bilen. Det var spesialtrekk på setet men store luftehull, men tror han svettet så mye pga stress. Jeg svetter også pga stress. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Prøv å ikke bruk klut og såpe hver dag. Man har ingen behov for å skrubbe hud med klut hver dag.

Anonymkode: aba73...15c

Nei, jeg bare bruker rent, passe varmt vann, men når jeg tørker meg blir det døde hudceller. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, men jeg lurer på om det er normalt å ha så mye døde hudceller hver dag? 😜

Jeg pleier nesten aldri å skrubbe huden min, og det som skjer da er at man ikke merker at man har døde hudceller. Hadde jeg skrubbet hver dag hadde jeg sikkert sett at jeg har døde hudceller hver dag. Men hvis du skrubber deg mindre så merker du mindre til de døde hudcellene. 

Anonymkode: 16ea1...1a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...