Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Mottaker må signere for mottak. Avsender får kvittering for mottak. 

Anonymkode: 784c5...bcf

Dette. 
viktige brev/krav blir sendt rekomandert slik at de som sendte har bevis på at du har mottatt.  

Anonymkode: 84d41...fe4

• Liker 4

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette. 
viktige brev/krav blir sendt rekomandert slik at de som sendte har bevis på at du har mottatt.  

Anonymkode: 84d41...fe4

Så det kan være et krav? 

Anonymkode: 34b75...9a2

Annonse

AnonymBruker

Selve sendingen kan være verdipapirer, f.eks pass, nabovarsel for byggesak, eller annet avsender vil kunne dokumentere at du har mottatt. Jeg vet ikke hva NAV sender rekommandert. Mulig samme brev ligger på din side hos NAV.

Anonymkode: 8e96f...9ea

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selve sendingen kan være verdipapirer, f.eks pass, nabovarsel for byggesak, eller annet avsender vil kunne dokumentere at du har mottatt. Jeg vet ikke hva NAV sender rekommandert. Mulig samme brev ligger på din side hos NAV.

Anonymkode: 8e96f...9ea

Jeg har fullmakt gjennom nav til å hjelpe et familiemedlem med en sak i nav, men syns det er rart de sender brev til meg. Vedkommende er ikke ymyndiggjort og klarer selv å logge seg på nav. Det bare blir overveldende å ordne opp med nav og advokat når man er syk. 

Annonse
AnonymBruker
Rotemor skrev (2 minutter siden):

Du skal jo få det i Digipost. Har du ikke det?

Man sender for å forsikre seg om at mottaker henter og har hatt mulighet til å lese  brevet.

I 99% av tilfellene så holder Mail eller Digipost.

Må sjekke. Jeg har fullmakt til å hjelpe vedkommende, men vedkommende er jo ikke ymyndiggjort. 

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg har fullmakt gjennom nav til å hjelpe et familiemedlem med en sak i nav, men syns det er rart de sender brev til meg. Vedkommende er ikke ymyndiggjort og klarer selv å logge seg på nav. Det bare blir overveldende å ordne opp med nav og advokat når man er syk. 

Men å hente et brev klarer du sikkert 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Må sjekke. Jeg har fullmakt til å hjelpe vedkommende, men vedkommende er jo ikke ymyndiggjort. 

Enten så har du fullmakt, eller så har du det ikke….

Men rekommanderte brev om andre skal ikke komme til deg uavhengig av fullmakt. Med mindre du er advokat og det er du tydeligvis ikke.

Alternativt at dere har bedt om det og det virker ikke slik.

Endret av Rotemor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...