AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #1 Skrevet 26. juni 2023 Lurer på om det er mulig å bli som voksen? Anonymkode: 459e7...eb2
Andro Skrevet 26. juni 2023 #2 Skrevet 26. juni 2023 Nei, man blir ikke det som voksen, men det kan ligge i skjul lenge. De er fantastiske skuespillere. Personlighetsforstyrrelsen er ferdig skapt ved inngangen til tenårene, og kan ikke snus med behandling etter 14-15 hørte jeg sagt en dag. Det beste man kan håpe er å redusere skadelig adferd. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #3 Skrevet 26. juni 2023 Andro skrev (5 minutter siden): Nei, man blir ikke det som voksen, men det kan ligge i skjul lenge. De er fantastiske skuespillere. Personlighetsforstyrrelsen er ferdig skapt ved inngangen til tenårene, og kan ikke snus med behandling etter 14-15 hørte jeg sagt en dag. Det beste man kan håpe er å redusere skadelig adferd. Jeg lurer på egne vegne ikke noen andres. Så at det har vært skuespill frem til nå er ikke tilfelle, men det er en så stor indre personlighetsforandring og endring av tankemåte enn noe som ikke engang kunne være i nærheten av den jeg har vært tidligere i livet. Anonymkode: 459e7...eb2
Andro Skrevet 26. juni 2023 #4 Skrevet 26. juni 2023 Da tror jeg rett og slett at du skal oppsøke legen din, og fortelle hva forandringen går ut på. Vær oppmerksom på at det også kan være fysiske årsaker til personlighetsendringer, og at det nesten alltid er mulig å behandle. 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #5 Skrevet 26. juni 2023 Andro skrev (1 minutt siden): Da tror jeg rett og slett at du skal oppsøke legen din, og fortelle hva forandringen går ut på. Vær oppmerksom på at det også kan være fysiske årsaker til personlighetsendringer, og at det nesten alltid er mulig å behandle. Jeg tør ikke fortelle det. Gir ikke så bra inntrykk å fortelle såpass negative trekk Anonymkode: 459e7...eb2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #6 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg lurer på egne vegne ikke noen andres. Så at det har vært skuespill frem til nå er ikke tilfelle, men det er en så stor indre personlighetsforandring og endring av tankemåte enn noe som ikke engang kunne være i nærheten av den jeg har vært tidligere i livet. Anonymkode: 459e7...eb2 Om dette har skjedd i voksen alder, og du er bekymret for å være en narsissist - så er du antakelig IKKE det. Snakk med legen. Anonymkode: 3770b...f3f 1 1
Andro Skrevet 26. juni 2023 #7 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg tør ikke fortelle det. Gir ikke så bra inntrykk å fortelle såpass negative trekk Anonymkode: 459e7...eb2 Tror det er verre for deg om det skinner gjennom ellers. Forteller du åpent er det noe man kan ta tak i. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #8 Skrevet 26. juni 2023 Andro skrev (3 minutter siden): Tror det er verre for deg om det skinner gjennom ellers. Forteller du åpent er det noe man kan ta tak i. Tror ikke det skinner gjennom utenom at jeg har blitt mer opptatt av den perfekte fasaden. Tar interiørbilder og selfier for å få likes, har ikke brydd meg om sånt før. De manipulerende teknikkene jeg har begynt å bruke tror jeg ingen merker, men jeg liker ikke at jeg har begynt å være mer kalkulert ovenfor andre. Det begynte med at jeg fikk en manipulerende venninne som påvirket meg veldig med utseendefokus, jeg ble manipulert hele tiden av henne og brutt ned og hun skrøt av hvordan hun manipulerte andre og hva slags metoder man kan bruke. Jeg syns det var stygt gjort og surrealistisk å høre på så kuttet hun ut etter et års nært bestevennskap men nå har jeg begynt å tenke på samme måte som henne. Anonymkode: 459e7...eb2
Andro Skrevet 26. juni 2023 #9 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror ikke det skinner gjennom utenom at jeg har blitt mer opptatt av den perfekte fasaden. Tar interiørbilder og selfier for å få likes, har ikke brydd meg om sånt før. De manipulerende teknikkene jeg har begynt å bruke tror jeg ingen merker, men jeg liker ikke at jeg har begynt å være mer kalkulert ovenfor andre. Det begynte med at jeg fikk en manipulerende venninne som påvirket meg veldig med utseendefokus, jeg ble manipulert hele tiden av henne og brutt ned og hun skrøt av hvordan hun manipulerte andre og hva slags metoder man kan bruke. Jeg syns det var stygt gjort og surrealistisk å høre på så kuttet hun ut etter et års nært bestevennskap men nå har jeg begynt å tenke på samme måte som henne. Anonymkode: 459e7...eb2 Da kan jeg garantere at du ikke har noen narcissistisk forstyrrelse, men at du har blitt manipulert. Du har traumer, og det er helt normalt å tro at man selv har narsissistiske trekk etter å ha blitt misbrukt av en narsissist. De bruker gaslightingstrategier for å få andre til å tro at de har problemer, eller er problemet. 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #10 Skrevet 27. juni 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Tror ikke det skinner gjennom utenom at jeg har blitt mer opptatt av den perfekte fasaden. Tar interiørbilder og selfier for å få likes, har ikke brydd meg om sånt før. De manipulerende teknikkene jeg har begynt å bruke tror jeg ingen merker, men jeg liker ikke at jeg har begynt å være mer kalkulert ovenfor andre. Det begynte med at jeg fikk en manipulerende venninne som påvirket meg veldig med utseendefokus, jeg ble manipulert hele tiden av henne og brutt ned og hun skrøt av hvordan hun manipulerte andre og hva slags metoder man kan bruke. Jeg syns det var stygt gjort og surrealistisk å høre på så kuttet hun ut etter et års nært bestevennskap men nå har jeg begynt å tenke på samme måte som henne. Anonymkode: 459e7...eb2 Når du kunne begynne å tenke på samme måte som henne så kan du også slutte med det. Ta gode valg, velg å være et godt menneske, gjøre gode handlinger og de tingene du vet er riktig. Anonymkode: ec82f...21f 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #11 Skrevet 27. juni 2023 Det er typisk å få narsissistiske trekk av å være sammen med/omgås ekte narsissister. Det er ofte en forsvarsstrategi, og så blir man i tillegg lurt og manipulert til å tenke sånn. Ser det selv når det gjelder forholdet mellom ei venninne av meg og mannen hennes. Trist. Det pleier å gi seg når man tar avstand fra vedkommende. Anonymkode: ddfc0...e81 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #12 Skrevet 27. juni 2023 Jeg tror som de andre sier at man ofte selv kan få narsisstiske trekk av å være sammen med eller bli manipulert av en narsissist. Hvorfor? Det har jeg også lurt på, det jeg har kommet frem til er når man omgås narsissister, så blir man over tid manipulert til at alt handler om narsissisten. Narsissten manipulerer deg til å gi eller yte alt du har av penger/tid/andre resursser, og da er det naturlig ingenting igjen til deg selv. Dermed vil man etterhvert kunne utvikle narsisstiske trekk selv for å beskytte egne behov. Anonymkode: 7dc04...7de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå