Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vokste opp i en kaosfamilie med mye drama, og ble en kaosperson selv. Har jobbet mye med meg selv og har blitt mindre dramatisk. Før jeg ble mer harmonisk, var jeg i en relasjon, og det ble mye dumt mellom oss. Jeg har valgt å gi det ett år, for å se om årsaken til kaos er meg, han eller en kombinasjon. Jeg skal uansett ikke ha noen ny, så om det blir han eller ikke det neste året, er ikke så relevant. 

Er på en ferietur med et familiemedlem nå, og det er så koselig. Vi slapper veldig av og tar dagene litt som det kommer. Null konflikt og bare masse kos. 

Jeg savner ikke kaospersonen noe særlig. Tidligere savnet jeg han veldig, og skulle ønske vi kunne oppleve ting sammen. Nå er ikke det behovet der lenger. 

Og nå spør jeg dere med oppvekster uten drama. Vil det si at jeg er ferdig med vedkommende? Eller er dette noe jeg vil oppleve i et vanlig forhold uten drama? Nå spør jeg generelt, ift dere som er forelsket og i en relasjon der dere reiser fra vedkommende. 

Anonymkode: b6019...4d2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er tegn på at han er årsaken til kaoset og ikke du, eller i det minste at dere sammen er roten til kaos du har det bedre foruten. 

Det måtte måneder med alenetid til for meg også å innse at jeg egentlig ikke elsket eller hadde godt av kjæresten jeg trodde var alt i mitt liv. Destruktive og kaotiske forhold er like avhengighetsskapende som heroin, så det handler som oftest om avhengighet at man ikke klarer å gi slipp og ikke om at kjærligheten er så sterk og riktig. Men man tror det er kjærlighet på samme måte som heroinister elsker sitt dop og setter det foran alt selvom de vet det ikke er bra for dem. 

Nå uten han har du det mer harmonisk, friere, tryggere og kan være deg selv. Kjenn godt på den følelsen for det er sånn livet skal være og et forhold skal være og ikke kaotisk.

❤️

Anonymkode: f917a...71e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du innser nå at du ikke savner han eller har godt av han. Det at du har trodd at du ville være med han før dette handler om den avhengigheten til kaoset som hjernen blir avhengig av som jeg snakker om over. Mens nå som du er på detox så får du pause fra avhengigheten og kjenner at livet uten han faktisk er mye bedre på mange måter 

Anonymkode: f917a...71e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper at jeg også kommer dit at jeg ikke savner min kaos person lenger. Helst raskt. Det blir et hekt og det er sykt utmattende. Raste ned i vekt i forholdet og så ikke at jeg ikke hadde det godt. Likvel vil jeg bare tilbake. Syke greier

Anonymkode: 6e814...32d

Skrevet

Høres ut som om det er tid for å finne deg en ny kaosperson.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :). 

Jeg ser mine 50% i dette her. Det handler ikke om han og meg, men om det er normalt å savne vedkommende og skulle ønske han/hun var der på ferietur. For dere som er i gode og stabile forhold. 

Skrevet

Jeg kan fint være på tur uten partneren min og uten å kjenne på savn - vi har vært gift i over 15 år og har et godt partnerskap på alle måter. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

J

Jeg savner ikke kaospersonen noe særlig. Tidligere savnet jeg han veldig, og skulle ønske vi kunne oppleve ting sammen. Nå er ikke det behovet der lenger. 

Og nå spør jeg dere med oppvekster uten drama. Vil det si at jeg er ferdig med vedkommende? Eller er dette noe jeg vil oppleve i et vanlig forhold uten drama? Nå spør jeg generelt, ift dere som er forelsket og i en relasjon der dere reiser fra vedkommende. 

Jeg svarer på det jeg har uthevet.

Jeg kan prøve å forklare litt hvordan jeg har det, så kan du selv se om det passer for deg.

Mannen min er mye borte (reiser med jobben), og hvis jeg skulle hatt et sterkt savn hver gang han var borte hadde jeg ikke fått levd mitt liv, og jeg vil heller ikke pålegge menneskene jeg er glad i et ansvar for å være tilstede slik at jeg skal ha det bra.

Jeg kan synes det er trist når jeg sier "ha-det" til de jeg er glad i, og jeg kan glede meg stort når det nærmer seg tiden før jeg ser dem igjen, men i mellomtiden er det så enkelt som at hvis jeg vet at de har det bra, har jeg det bra også.

Det at jeg ikke føler et sterkt savn betyr ikke at jeg ikke liker dem, eller at jeg ikke liker å være sammen med dem, det er bare slik at jeg ikke er  avhengig av å ha dem rundt meg for å ha det bra selv. 
Jeg har et godt liv uten, jeg har et bedre liv med.  :)

Anonymkode: 93aea...bf5

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar. Det var dette jeg håpet på. Er et fint sunnhetstegn for meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...