Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi begge er voksne med mann/samboer og barn. 

Men min venninne er veldig direkte og blander det med humor. Unnskyldningen er at hun bare er sånn. Men jeg blir av og til såret av  ting hun sier.

Jeg tenker at noen ting kan man bare la være å si. Hun har ingen problem med å si fra og noen ganger er det kjekt og mye bedre enn å baktale som mange heller gjør. 

Men som når vi var på ferie og jeg hadde brukt hele dagen på å lete etter et plagg jeg lenge hadde ønsket meg. Fant det omsider og brukte mye penger på det. Når kjøpet er gjennomført og jeg stolt viser det frem så sa hun sånn "Nei fy faen det var grellt. Sånn kan du ikke gå"

Og hun kan si ting som at jeg går rart. Og gjør et nr ut av det. Og lager humor foran de andre vennene mine. Sånn "hun går jo som en pingvin. Sånn her går hun" og viser hvordan jeg går, foran de andre. Det blir latterkramper og noen sier at "det er stygt gjort å si, slutt med det der det er dårlig gjort." 

Tar jeg igjen ved å si at et plagg ikke kler henne blir hun fornærmet. "Du, ta å slutt du har ikke peiling"

Jeg synes det begynner å bli slitsomt men kan liksom ikke dumpe en gammel venn heller?

Anonymkode: be3ff...63a

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun er ikke direkte. Hun er frekk og en mobber. Det er en stor forskjell. Sånne folk ville jeg dumpet.

Anonymkode: 9a2cc...aa3

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet

Sier virkelig voksne folk slike ting? 🤦‍♀️😳 I alle dager. Hadde ikke orket å omgås denne «vennen» i det hele tatt, hadde gitt klar beskjed og oppdratt denne «vennen» i hva normal høflighet betyr, og hun får komme tilbake når hun har skjønt poenget. Hva folk finner seg i….😇

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Klippet bort tekst...

Jeg synes det begynner å bli slitsomt men kan liksom ikke dumpe en gammel venn heller?

Selvfølgelig kan man droppe venner, selv de man har hatt lenge. Venner skal være en berikelse i livet, ikke trykke en ned.

Anonymkode: 93e0e...1cc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jo du kan dumpe venninner som drar deg ned. 

Men akuratt det med å si fra at plagget er stygt syns jeg er innafor som nær venninne å si om det er så ille at man ser ut som en klovn eller søppelsekk 

Anonymkode: 080d4...a5c

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke å være direkte. Det er ondskap, og du vet innerst inne at hun gjør det fordi det gleder henne å se at det sårer deg.
Du trenger ikke nødvendigvis "å gjøre det slutt" med en dårlig venn. Det blir det dårlig drama og stemning av. Men du kan med fordel slutte å ta initiativ, og slutte å vise entusiasme. Da kommer hun til å finne andre, helt av seg selv.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Men min venninne er veldig direkte og blander det med humor. Unnskyldningen er at hun bare er sånn. Men jeg blir av og til såret av  ting hun sier.

Jeg tenker at noen ting kan man bare la være å si. Hun har ingen problem med å si fra og noen ganger er det kjekt og mye bedre enn å baktale som mange heller gjør. 

Men som når vi var på ferie og jeg hadde brukt hele dagen på å lete etter et plagg jeg lenge hadde ønsket meg. Fant det omsider og brukte mye penger på det. Når kjøpet er gjennomført og jeg stolt viser det frem så sa hun sånn "Nei fy faen det var grellt. Sånn kan du ikke gå"

Og hun kan si ting som at jeg går rart. Og gjør et nr ut av det. Og lager humor foran de andre vennene mine. Sånn "hun går jo som en pingvin. Sånn her går hun" og viser hvordan jeg går, foran de andre. Det blir latterkramper og noen sier at "det er stygt gjort å si, slutt med det der det er dårlig gjort." 

Tar jeg igjen ved å si at et plagg ikke kler henne blir hun fornærmet. "Du, ta å slutt du har ikke peiling"

Folk som gjemmer seg bak at de bare er direkte og virker tøff utad er de som er mest sårbar 

Anonymkode: 2e05c...d74

Skrevet

Hvordan har hun klart å lure deg til å tro hun er direkte når hun bare en kjip stakkar?

AnonymBruker
Skrevet

"Anne, vi er gode venninner så du tåler å få ærlig tilbakemelding fra meg. Slutt å snakk negativt om måten jeg går på, frisyren min, klærne mine, hvordan jeg lever livet mitt. Det raker ikke deg, og det er beint ut frekt av deg."

Anonymkode: 46a22...776

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Therese?

Anonymkode: ce36c...d94

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

jo du kan fint dumpe en gammel "venn". Hun er en veldig dårlig venn. Og er ikke direkte, hun er frekk og ufin! 

Et sånt menneske hadde jeg holdt på laaaaang avstand!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...