AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #1 Skrevet 26. juni 2023 Jeg er på venteliste på master ved to universiteter. Sjekker søknadsweb hver dag omtrent, skikkelig spent! Er nr 78 på den ene skolen og nr 13 på den andre. Er ikke sikkert at jeg får plass, men alt kan jo skje 🤔🤭 På sistnevnte tildeles evt ventelisteplasser tidligst 29/6. Er det flere som er i samme båt? 😁 Anonymkode: 1ad58...51c
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #2 Skrevet 26. juni 2023 Ja… 🥹 men hos meg står det ikke nummer på søknadswen kun på mail så får ikke sjekket plass.. 🥲 kommer nok ikke inn i år, men er lov å drømme 🤞🏼 Anonymkode: 48cf7...aa6
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #3 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ja… 🥹 men hos meg står det ikke nummer på søknadswen kun på mail så får ikke sjekket plass.. 🥲 kommer nok ikke inn i år, men er lov å drømme 🤞🏼 Anonymkode: 48cf7...aa6 Å så dumt. Kan du se under meldingsarkiv eller dokumenter på søknadsweb ? Jeg fikk et brev der ang venteliste og nr på venteliste. Krysser fingrene for deg! Anonymkode: 1ad58...51c 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #4 Skrevet 27. juni 2023 Hva er grunnen til at dere har fått svar så tidlig? Har dere søkt om tidlig opptak eller noe? Jeg har også søkt på master via lokalt opptak på flere universiteter. Men det står fortsatt «under behandling», når jeg logger inn på Søknadsweb. Anonymkode: b980d...341
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #5 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er grunnen til at dere har fått svar så tidlig? Har dere søkt om tidlig opptak eller noe? Jeg har også søkt på master via lokalt opptak på flere universiteter. Men det står fortsatt «under behandling», når jeg logger inn på Søknadsweb. Anonymkode: b980d...341 Det avhenger nok av hvilket universitet/høyskole du søker på, evt om du har tidlig opptak. Jeg har feks fått svar fra INN og OsloMet, men ikke fra Uit og nmbu. Anonymkode: 286a8...620 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #6 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det avhenger nok av hvilket universitet/høyskole du søker på, evt om du har tidlig opptak. Jeg har feks fått svar fra INN og OsloMet, men ikke fra Uit og nmbu. Anonymkode: 286a8...620 Ok, takk for svar! Har søkt på NTNU, DMMH og Nord Leste for så vidt at Nord har publiseringsdato 04.07 Anonymkode: b980d...341
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #7 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva er grunnen til at dere har fått svar så tidlig? Har dere søkt om tidlig opptak eller noe? Jeg har også søkt på master via lokalt opptak på flere universiteter. Men det står fortsatt «under behandling», når jeg logger inn på Søknadsweb. Anonymkode: b980d...341 Det varierer nok etter hvilket fag det er snakk om og hvilken utdanningsinstitusjon. Der jeg jobber er det en mnd siden opptak, det har vært to suppleringsrunder og blir ikke flere før etter studiestart. Anonymkode: a79bb...f1f
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #8 Skrevet 27. juni 2023 Jeg har fått svar ved Oslo Met og Universitetet i Sørøst. Tidlig opptak på Oslo Met, så der fikk jeg svar 1.5. USN fikk jeg svar 26.mai. Anonymkode: 2cf40...4f8
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #9 Skrevet 27. juni 2023 Jeg fikk svar i starten av juni på uis. Takket nei til plassen, venter på svar fra to andre uni. Anonymkode: 2862e...344
gobbledigook Skrevet 27. juni 2023 #10 Skrevet 27. juni 2023 (endret) Får ikke svar før i løpet av juli, har søkt på UiS og UiB. Har teknisk sett også søkt ved UiT og Nord universitet, men de er ikke aktuelle for meg å begynne på. Kom også inn på USN i mai, men takket nei, jeg vil være på vestlandet et par år til. Krysser fingrene for UiB 🤞 Endret 27. juni 2023 av gobbledigook
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #11 Skrevet 1. juli 2023 Spennende! Blir vel svar i slutten av juli her og. Bare å smøre seg med tålmodighet 😅 Anonymkode: 1ad58...51c
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #12 Skrevet 2. juli 2023 Jeg er fortsatt på venteliste. På mail fra NTNU sto det at tidligst ventelisteplasser tildeles tidligst 29/6. Og at man ellers er på venteliste om man ikke hører noe mer. Jeg hadde frist for å takke ja til ventelisteplass 28/6. Er vel kanskje ikke så stor sjanse for å få plass, siden hovedopptaket har vært, ventelisteplasser er sannsynlig tildelt 29/6 og 30/6. Men har de som fikk tilbud om plass en annen frist for å takke ja/nei? Evt angrefrist? ( lov å håpe) På UiA står det på søknadsweb «søknadsfrist 15.07.23» under det jeg har søkt på. Jeg er jo på venteliste der også og andre har fått tildelt plass der allerede. Hva er denne fristen her tro? Jeg vet jeg må nok bare vente og se 🤭😅 Anonymkode: 1ad58...51c
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #13 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er fortsatt på venteliste. På mail fra NTNU sto det at tidligst ventelisteplasser tildeles tidligst 29/6. Og at man ellers er på venteliste om man ikke hører noe mer. Jeg hadde frist for å takke ja til ventelisteplass 28/6. Er vel kanskje ikke så stor sjanse for å få plass, siden hovedopptaket har vært, ventelisteplasser er sannsynlig tildelt 29/6 og 30/6. Men har de som fikk tilbud om plass en annen frist for å takke ja/nei? Evt angrefrist? ( lov å håpe) På UiA står det på søknadsweb «søknadsfrist 15.07.23» under det jeg har søkt på. Jeg er jo på venteliste der også og andre har fått tildelt plass der allerede. Hva er denne fristen her tro? Jeg vet jeg må nok bare vente og se 🤭😅 Anonymkode: 1ad58...51c Så lenge det ikke er et betalingsstudie så kan man takke ja, og så ikke møte til studiestart. Ettersom alle har opptak på forskjellige tidspunkt så takker mange ja på ett sted mens de venter og ser om de kommer inn et annet sted. Anonymkode: 1ff2a...47f
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #14 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 2.7.2023 den 8.34): Så lenge det ikke er et betalingsstudie så kan man takke ja, og så ikke møte til studiestart. Ettersom alle har opptak på forskjellige tidspunkt så takker mange ja på ett sted mens de venter og ser om de kommer inn et annet sted. Anonymkode: 1ff2a...47f Takk for svar! Da er det bare å vente og se Fikk mail fra UiA i går, hjertet hamret ekstra fort! Tenkte enten eller, men neida er nr 69 på lista 😅 Da vet jeg svaret allerede.. men holder meg der til jeg får et nei til slutt 🤭 Anonymkode: 1ad58...51c
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #15 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Takk for svar! Da er det bare å vente og se Fikk mail fra UiA i går, hjertet hamret ekstra fort! Tenkte enten eller, men neida er nr 69 på lista 😅 Da vet jeg svaret allerede.. men holder meg der til jeg får et nei til slutt 🤭 Anonymkode: 1ad58...51c Hva har du søkt på? Anonymkode: a79bb...f1f
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #16 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hva har du søkt på? Anonymkode: a79bb...f1f Helseinformatikk Anonymkode: 1ad58...51c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå