Pearl Skrevet 12. januar 2006 #1 Skrevet 12. januar 2006 Jeg passer en pike på snart to år som tar ALT i munnen og sugler noe skikkelig på det. Selv vrenger det seg i magen på meg for leker, strikker, småting er rett og slett gjennombløtt når hun er ferdig. Prøver å stoppe henne men ingenting virker, Har selv tre barn hvorav det minste er hjemme med meg og de andre barna jeg passer på, og jeg synes det er så uhygienisk at et av barna må ta alt i munnene. Prøver å skylle/vaske det jeg vet hun har stappet i seg, men i løpet av en hel dag er det ikke lett å ha hele oversikten. Er det noen som har et eller flere gode råd å gi meg???
Gjest Miloine Skrevet 12. januar 2006 #2 Skrevet 12. januar 2006 Når jeg begynte å lese dette innlegget, trodde jeg du var bekymret for noe helt annet. Den største bekymringen må vel egentlig være at hun kan sette fast disse tingene i halsen, eller spise noe som er giftig. Vel, det eneste rådet er vel å si NEI og ÆSJ, (det har du nok gjort tusen ganger) Hvis det er noe du vil at barnet ikke skal spise på, må du sørge for å gjøre det utilgjengelig.
kallamilla Skrevet 12. januar 2006 #3 Skrevet 12. januar 2006 Det er vel helt vanlig og naturlig at 2 åringer putter ting i munnen. Og jeg ble litt (?) sjokkert over at 2 åringen har tilgang til hårstrikker og andre småting.... beklager å si det altså, men det ble jeg. Begge mine barn har puttet leker i munnen til langt over 2 års alderen, så jeg har etter beste evne forsøkt å ha småting/strikker etc høyt! Og, du, jeg tror at vi bare må tåle at ting havner i munnen til små barn (store ting altså) og ikke bekymre oss over bakterier og at det kan bli litt siklete og gjennombløtt. Ække så farlig
Pearl Skrevet 12. januar 2006 Forfatter #4 Skrevet 12. januar 2006 Jo takk for svar, selv om jeg ikke ble særlig klokere. Jeg har selv tre barn (minste 2 år) så jeg er fullstendig klar over at barn ikke skal leke med små ting. Men hårstrikker har jo forskjellige str da, etter det siste jeg sjekket og med små ting mener jeg leker godtkjent for barn i aldersgruppen. (Det er godkjent fam bhg) Alle barn stapper ikke ALT i munnen, de fleste smaker, kjenner og tar ut igjen i en spesiell alder, men det er ikke det jeg viser til her. Jeg snakker om at hvis ikke det er noe annet for hånden her så stapper hun faktisk hele neven inn i munnen. Joda, bakterier og slikt skal en tåle og jeg som har bhg hjemme må selvfølgelig regne med mye av det, men siden det faktisk er 2 andre barn tilstede hele tiden og leker er det ikke bare bare å gå å vaske lekene hele tiden, for det er nødvendig. Det henger snørr og MASSE soggel igjen etter henne. Og med tanke på smitte (jenta er ofte forkjølet og tett), synes jeg selvfølgelig ikke det er så kjekt, det går da ut over alle. Grunnen til at jeg tar det opp her er fordi jeg føler meg som den mase kjerringen som hele tiden må fortelle jenta at hun ikke skal stappe det og det inn i munnen. (Foreldrene har faktisk bedt meg å stoppe henne) Jeg hadde håpet at noen av dere hadde et lurt råd å komme med. Noen som har virket på deres barn eller noe dere har hørt eller sett har virket.
wok Skrevet 13. januar 2006 #5 Skrevet 13. januar 2006 Det eneste jeg kaom til å tenke på var sånn Go´negl eller hva det heter man smører på neger for å slutte å bite negler, men det kan man jo kanskje ikke smøre inn alle leker med.... men på fingrene hennes kunne det jo kanskje virke???? Men kanskje ikke så praktisk, hun skal jo spise mat med hendene også...
jordbær Skrevet 13. januar 2006 #6 Skrevet 13. januar 2006 Tabasco;) Neida, ville bare si at jeg skjønner frustrasjonen din.. Sikkel er fryktelig ekkel . Hilsen frk.spyttangst
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå