Gå til innhold

Tips til middager når jeg er uten ovn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pga kjøkken-oppussing så har jeg hverken kokeplater eller ovn de neste 3 ukene. Jeg har vannkoker, micro og vann jeg kan ta fra badet, så lever litt enkelt nå kan man si. Ikke er det lov å grille her lenger pga brannfare, så det er litt kjedelig. 

Tips til hva jeg kan lage? Bortsett fra salat og knekkebrød som jeg spiser mye av allerede. Blir dyrt om jeg skal ha Foodora hver dag så greit å ikke bruke for mye penger på mat :) 

Anonymkode: 7d2ed...842

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du mikrobølgeovn kan du spe på med ferdigretter a la Fjordland.

Har du vannkoker kan du lage supper og nudelretter. 

Anonymkode: 7cc36...ea7

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp en airfryer. Kan lage nesten alt i den. 

Anonymkode: dcc84...d55

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Wraps med ferdigstekt kylling, er mange gode kylllingbitpakker med ulik krydring. Ha i grønt og smøreost eller lignende.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kjøp en airfryer. Kan lage nesten alt i den. 

Anonymkode: dcc84...d55

Er ikke det dyrt? Må bruke minimalt med penger, skal jo betale disse håndverkerne mine. Så håper å ikke bruke så altfor mye på middag. Kan spise i kantina på jobb senere denne uka, da klarer jeg meg med knekkebrød på kvelden. Men sånn ellers, tips til annet jeg kan lage? 

AnonymBruker
Skrevet
Frøkenfryden skrev (Akkurat nå):

Wraps med ferdigstekt kylling, er mange gode kylllingbitpakker med ulik krydring. Ha i grønt og smøreost eller lignende.

Det hadde jeg ikke tenkt på, men takk for tips :) Jeg er veldig glad i kylling og grønnsaker. 

• Liker 2
Skrevet

Sashimi av salmalaks

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det hadde jeg ikke tenkt på, men takk for tips :) Jeg er veldig glad i kylling og grønnsaker. 

Kjøp en pakke lefser, smør med smøreost eller hva du liker, kjør på med fyll 😀

Anonymkode: 31da1...8ba

• Liker 1
Gjest Vikarsykepleier
Skrevet

Jeg ble en råtass på å lage forskjellige salater, og det fins utrolig mange å lage. Dessuten, laksesmørbrød eller rekesmørbrød, eller til og med en litt beriket havregryn er som middag å regne.

AnonymBruker
Skrevet

I micro kan du fint lage feks ris, fisk, grønnsaker, bacon.. 

Med vannkoker: couscous, risnudler, misosuppe..

Hvis du også har en foodprocessor eller lignende kan du feks lage hummus eller pesto som tilbehør :)

Anonymkode: 31967...503

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er ikke det dyrt? Må bruke minimalt med penger, skal jo betale disse håndverkerne mine. Så håper å ikke bruke så altfor mye på middag. Kan spise i kantina på jobb senere denne uka, da klarer jeg meg med knekkebrød på kvelden. Men sånn ellers, tips til annet jeg kan lage? 

Koster fra 400 og oppover.
https://www.klarna.com/no/shopping/cl/cl81/Frityrkokere/?attr_59651615=59651616&sort=price_asc

Anonymkode: 7c70a...f0d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kjøp en "kokebok" som heter  Aichas salatfantasier  og få masse tips om alskens salater! Den er veldig inspirerende og den er på salg nå. 

Skrevet

Ferdigmattips. Søtpotet-linselasagnen til toro🥰

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi har en Airfryer fra Europris. Kostet ca 500,- 

Den gjør jobben sin, selv om den ikke er blant de dyreste 😊

• Liker 1
Skrevet (endret)

Varme vann i vannkoker og lage nudler,suppe.

Endret av flusa
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kompe

Anonymkode: dc111...73b

AnonymBruker
Skrevet

Støtter couscous - kok opp vann i vannkokeren, la couscous svelle med olivenolje, sitron, salt og pepper, og lag tabbouleh: https://www.bbcgoodfood.com/recipes/tabbouleh-0

Hvis du vil ha noe mer mettende til, topp med feta, avocado, varmrøkt laks eller grillkylling.

Anonymkode: af01a...07f

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Også nudler som kan svelle i nykokt vann fra vannkokeren er genialt, feks med en enkel dressing av sesamolje og soyasaus: https://www.twopeasandtheirpod.com/sesame-noodles/

Også her kan du toppe/supplere med grillkylling fra butikken for mer mettende proteiner.

Anonymkode: af01a...07f

• Liker 1
Skrevet

Varm nudler i en skål i mikro. Ha oppi diverse grønnsaker. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp ferdig, fylt pasta, ha i kremfløte og parmesan. Salat ved siden av.

Anonymkode: b8e15...af2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...