AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #1 Skrevet 26. juni 2023 Jeg er 31 år, singel og er nå på min første ferie alene. Jeg er på bilferie til vestlandet sammen med hunden min. Reisen har for så vidt gått bra, men jeg begynner å kjenne litt på ensomheten tror jeg? Har vært på "farta" hver dag med turer og kjørt hit og dit på jakt etter fine turer for hunden (og meg) i varmen. Når jeg nå kom fram til campinghytta jeg har booket føler jeg meg helt tom. Kjeder meg litt, og er slapp og giddaløs hvis det ga mening? Jeg har program i morgen også (topptur) men kjenner meg ikke klar for det. Mulig jeg trenger en god natts søvn? Noen som har noen tips til å komme over kneika? Jeg begynner å bli ganske sliten, og har planlagt hjemreise torsdag eller fredag. Anonymkode: 2f2d3...955 6
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #2 Skrevet 26. juni 2023 Det gir mening. Man ønsker som regel noen å dele gode opplevelser med. Prøv å nyt egentiden og tenk på alt stresset du får når du må forholde deg til folk og kollegaer hjemme igjen. Last ned noen hyggelig mobilspill som kryssord eller sudoku eller lær deg å meditere ved å høre på guided meditation videoer på YouTube Anonymkode: 74dbb...7b6 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #3 Skrevet 26. juni 2023 Du savner vel exen/en ny kjæreste antagelig Anonymkode: eae79...101
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #4 Skrevet 26. juni 2023 Kom og hent meg så kan vi kjede oss sammen 🙂. Hilsen en vestlending som utrolig men sant er uten barn denne uken. Anonymkode: 92ebc...ea4 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #5 Skrevet 26. juni 2023 Har reist litt alene og kjenner til denne knekken. Sett deg ut med en øl og se hva andre gjør på? Kjenn på stemningen. Noen du kan komme i kontakt med kanskje? Jeg har bare vært i aleneferie i storby så har ikke hatt noe problem med å finne noen folk når jeg har dratt. Er faktisk da jeg har funnet ordentlige venner. Er det en pub du kan gå til? Anonymkode: 24187...e1c 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #6 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er 31 år, singel og er nå på min første ferie alene. Jeg er på bilferie til vestlandet sammen med hunden min. Reisen har for så vidt gått bra, men jeg begynner å kjenne litt på ensomheten tror jeg? Har vært på "farta" hver dag med turer og kjørt hit og dit på jakt etter fine turer for hunden (og meg) i varmen. Når jeg nå kom fram til campinghytta jeg har booket føler jeg meg helt tom. Kjeder meg litt, og er slapp og giddaløs hvis det ga mening? Jeg har program i morgen også (topptur) men kjenner meg ikke klar for det. Mulig jeg trenger en god natts søvn? Noen som har noen tips til å komme over kneika? Jeg begynner å bli ganske sliten, og har planlagt hjemreise torsdag eller fredag. Anonymkode: 2f2d3...955 Og dette her.. Ikke gjør ting du ikke vil? Hvorfor legger du opp et program? Gjør akkurat det du vil, er jo det som er gøy med å reise alene. Anonymkode: 24187...e1c 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #7 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og dette her.. Ikke gjør ting du ikke vil? Hvorfor legger du opp et program? Gjør akkurat det du vil, er jo det som er gøy med å reise alene. Anonymkode: 24187...e1c Vedkommende er vel turinteressert, og gjennomfører man ikke sine mål så blir det feil det også. Er du i Sogn så slenger jeg meg gjerne med en tur😃 Anonymkode: fd549...6ca 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #8 Skrevet 26. juni 2023 Min erfaring fra aleneturer er at jeg savner noen å dele minnene med. Det løser jeg ved å skrive dagbok. Da deler jeg på en måte minnene med fremtidige-meg. Skriver ned alt jeg opplever, hva jeg tenker og føler. Ofte kan jeg oppleve noe som får meg til å tenke på andre minner/andre ting som har skjedd i livet. Etter reisen pleier jeg å lime inn bilder i dagboken. Og når jeg kjeder meg i hverdagen koser jeg meg med å bla i den. Anonymkode: dde33...ebf 2 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #9 Skrevet 26. juni 2023 Når jeg er på tur alene så legger jeg alt for mye ut på story, så det er som forrige innlegg beskriver.. man savner noen å dele med. Anonymkode: fd549...6ca
fugl fønix Skrevet 26. juni 2023 #10 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er 31 år, singel og er nå på min første ferie alene. Jeg er på bilferie til vestlandet sammen med hunden min. Reisen har for så vidt gått bra, men jeg begynner å kjenne litt på ensomheten tror jeg? Har vært på "farta" hver dag med turer og kjørt hit og dit på jakt etter fine turer for hunden (og meg) i varmen. Når jeg nå kom fram til campinghytta jeg har booket føler jeg meg helt tom. Kjeder meg litt, og er slapp og giddaløs hvis det ga mening? Jeg har program i morgen også (topptur) men kjenner meg ikke klar for det. Mulig jeg trenger en god natts søvn? Noen som har noen tips til å komme over kneika? Jeg begynner å bli ganske sliten, og har planlagt hjemreise torsdag eller fredag. Anonymkode: 2f2d3...955 Det er helt normalt og bli slapp og sliten i denne varmen,ville ikke dratt på topptur før det blir kjøligere,husk å slappe av i ferien og, godt for kropp og sjel,godt å sitte svalt i skyggen hvor det er mindre varmt. 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #11 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når jeg er på tur alene så legger jeg alt for mye ut på story, så det er som forrige innlegg beskriver.. man savner noen å dele med. Anonymkode: fd549...6ca Høres ut som du bør avinstallere div sosiale medier hehe. Jeg forstår folks trang til å dele og få kommentarer o.l, men prøv å bare være fornøyd i eget selskap og ikke kjas og mas med at det må skje noe hele tiden. Vent med toppturen, det har vært så varmt i det siste, sleng deg ned meg bok, fiskestang eller lek litt med bikkja. Ta det helt med ro og chill. Anonymkode: 4d20e...559 1 1
Alice123 Skrevet 26. juni 2023 #12 Skrevet 26. juni 2023 Jeg har vært på flere aleneferier, også bilferier med hund hvor vi har gått fjellturer på dagtid. På bilturene har jeg sørget for å ha en engasjerende bok, eller en TV-serie, kanskje noe jobb, til kvelden. I bilferiene har jeg reist etter vær og humør uten noen fast plan. Så bruker en del tid på kvelden til å finne neste reisemål+ kjørerute, hvor vi skal bo, hva vi skal gjøre, hvor vi skal gå, etc., som tar en del tid. Så har jeg mye kontakt med mannen min, venner og familie underveis. Sender meldinger og bilder, og snakker i telefonen. Jeg har flere hunder med, og med dem er det jo alltid noe å pusle med, samt selskap. Så møter jeg jo folk jeg kommer i prat med. Om vi overnatter på hotell pleier jeg å ta et glass vin i baren. (Når jeg skriver "vi" så mener jeg meg+hunden(e).) 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #13 Skrevet 27. juni 2023 Problemet er kanskje at det sosiale begrenses pga hunden? Samt at du også er på aleneaktivitet hele dagen? Jeg har reist alene, men da har jeg reist kollektivt, f eks med tog rundt i andre land i Europa. På dagen har jeg kanskje gått på muséer, i parker, rundt i byer hvor jeg ser folk. På kvelden kanskje gått på kino, teater eller pub. Turferier har jeg bare vært på sammen med andre. Anonymkode: b7ac3...b7b
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #14 Skrevet 27. juni 2023 Vær utendørs, gå turer og aktiver deg. Ikke sitt i tankefella. Mange bryter seg ned selv. Anonymkode: ee6c3...ff4 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #15 Skrevet 27. juni 2023 Tusen takk for svar! Har gått bedre i dag, så krysser fingrene for at resten av turen går bra 🤞🏻 veldig deilig å høre hva andre tenker når jeg selv er i tankekjøret! TS Anonymkode: 2f2d3...955 5
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #16 Skrevet 28. juni 2023 Jeg har reist mye alene, og kjenner også på den knekken. Når jeg er et sted hvor jeg egentlig burde kose meg, men jeg føler meg bare blah, litt tom, ensom. Jeg har prøvd å komme i kontakt med folk der jeg er da. Skal ofte ikke så mye til. En prat med den som står i kassen i butikken er ofte nok for meg. Og så MÅ man ikke ha tett program hver dag. Jeg merker jeg oftere føler meg "tom" om jeg har lagt for tett program, og ikke får slappet av og nytt nok. Er det fysisk anstrengende ting som masse toppturer, har gjerne kroppen godt av hvile også. Anonymkode: b99d0...c2a 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå