Gå til innhold

Når har man et alkoholproblem?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg har en venn som jeg mistenker har et alkoholproblem. Vi er en gjeng som pleier å dra ut på byen ca annenhver helg/en helg i måneden. Hver gang drikker den ene vennen min seg utrolig full. Hun husker aldri noe dagen etterpå. Det er litt forskjellig fra gang til gang, men ofte må hun ha hjelp til å stå oppreist, noen ganger klarer hun seg tålig greit selv, men hun er fortsatt åpenbart skikkelig full og gjør ofte ting hun angrer på i ettertid. Det hender også ofte at hun ikke kommer inn på utestedet. Dette er da hver gang, og det virker ikke som om hun har en "sperre" på når hun skal slutte å drikke. Er dette normal oppførsel? Eller kan dette være et alkoholproblem? Hva bør jeg gjøre? Hun drikker aldri alene og sier selv at hun ikke vil drikke så mye som hun gjør, men gjør det likevel.

Anonymkode: 1b346...a53

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe å "mistenke" en gang. Vennen din har et alkoholproblem. Hva sier hun selv? Hun kan umulig tenke at dette inntaket og oppførselen hennes er greit. Prøver hun å gjøre noe med problemet?

Anonymkode: 0ec1b...dfe

• Liker 2
Skrevet

Tenker litt i retning problem hvis man drikker for å håndtere vonde følelser eller for å få en slags kontroll. Hvis man smugdrikker, eller drikker hver dag.

Ho har dårlig impulskontroll 

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg vil si hun har et problem med å styre alkoholinntaket, altså har et problem med det. Hun vet det nok selv.

Gode tips vil jo være å spise godt før hun starter å drikke, samt kutte ut sprit.  Som

Som venn kan du kanskje bidra litt her?  Eller er det å håpe at hun endrer vaner og roer ned drikkingen!!

AnonymBruker
Skrevet

Noen mennesker, for eks de med ADHD, kan mangle evne til å begrense seg når de først drikker. Alkohol treffer dem litt annerledes enn normale

Anonymkode: f2fd8...78d

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...