Gå til innhold

En kompis som maser om penger til spleiser

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er ekstremt. Han sender linker 3-4 ganger om dagen til ulike ting man kan spleise til på snap, og hvis vi ikke gjør det, så er vi dårlige mennesker. Jeg skjønner sååå godt at han gjør dette med gode intensjoner om å gi de som har minst, og det er fint at han engasjerer seg for å gi til de som ikke har. Jeg har allerede gitt til 3 av de linkene han har sendt. Og nå sender han mer. Jeg er student og har lite penger, og nå som jeg har inntekt i sommer, skal han minne meg på å spleise når jeg får lønn. Det er jo jævlig ekstremt. Jeg synes det er fint at han formidler det videre, men det han skal minne meg på det er litt grovt. Jeg får liksom dårlig samvittighet for å si nei. Hvordan håndterer man sånne? Det er slike linker hver mnd

Anonymkode: aa897...4ca

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du ignorerer. Blir han sur er han rett og slett en dårlig venn. 

Anonymkode: 6632f...b4a

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du ignorerer. Blir han sur er han rett og slett en dårlig venn. 

Anonymkode: 6632f...b4a

Dette☝️han er ingen venn,men en utnytter. Sikker på at han ikke bruker pengene på seg selv da? 3 ganger om dagen er ganske drøyt,ikke normalt,så der er det noe muffins. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Ignorer, ignorer ignorer 😄 

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger vel ikke å svare? Bare ignorer 

Anonymkode: 8fbb5...890

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva i alle dager? Han kan vel gi penger selv. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Du sier at du selv velger hvilke veldedige saker du vil gi penger til & at spleis ikke er en av de. Stort sett er det like greit å holde seg unna spleis, for det er mye rart det bes om penger til! 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke gitt til en eneste spleis, jeg synes spleis er en uting. Hadde avgrenset kontakten betraktelig. 

Anonymkode: 723ff...5d5

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han ikke gir seg, hadde jeg svart med samme mynt tilbake og sendt link til alle tenkelige, veldedige organisasjoner. Det er også mulig å betale ekstra skatt for de som vil. Mulighetene er  mange 😀 

Anonymkode: aff3f...e59

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Bare å ignorere.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

"Takk for tips, men du trenger ikke sende meg lenker. Jeg tar selv avgjørelse på hva og hvem jeg evt ønsker å støtte". 

Anonymkode: 81d64...543

• Liker 5
  • Nyttig 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Han sendte meg link i dag og jeg vippset 300kr fordi jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre. Det går til et prosjekt om å bygge noe fritidsgreier til fattige barn i Uganda. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Han sendte meg link i dag og jeg vippset 300kr fordi jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre. Det går til et prosjekt om å bygge noe fritidsgreier til fattige barn i Uganda. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre

Vippser du han eller spleisen direkte? Om du vippser til han hadde jeg bedt om å se bekreftelse på at pengene er gått videre til spleisen!

Ellers fikk du råd om å ignorere. Han kan bidra med sine egne penger. Her tror jeg han lurer deg og beholder pengene selv.

Anonymkode: cfa52...459

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Du trenger ikke å gjøre noe som helst, bare ignorer fyren.

Anonymkode: 4f279...0b0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan kan du ikke vite hva du skal gjøre? Du har jo fått flere tips i tråden. Slutt å vips og si fra om at du ikke ønsker lenker da du vil bestemme selv hva du vil støtte og ikke. 

Anonymkode: 81d64...543

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.6.2023 den 20.53):

Det er ekstremt. Han sender linker 3-4 ganger om dagen til ulike ting man kan spleise til på snap, og hvis vi ikke gjør det, så er vi dårlige mennesker. Jeg skjønner sååå godt at han gjør dette med gode intensjoner om å gi de som har minst, og det er fint at han engasjerer seg for å gi til de som ikke har. Jeg har allerede gitt til 3 av de linkene han har sendt. Og nå sender han mer. Jeg er student og har lite penger, og nå som jeg har inntekt i sommer, skal han minne meg på å spleise når jeg får lønn. Det er jo jævlig ekstremt. Jeg synes det er fint at han formidler det videre, men det han skal minne meg på det er litt grovt. Jeg får liksom dårlig samvittighet for å si nei. Hvordan håndterer man sånne? Det er slike linker hver mnd

Si du ikke har råd.

Anonymkode: b9228...737

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vippset du? Hvorfor har du problemer med å ignorere han eller gi han  direkte beskjed om at han kan spare seg for å sende flere linker? Hva gir dette vennskapet deg, siden du totalt mangler ryggrad når det kommer til han?

Dette er et ikke-problem, ta tak i livet ditt!

Anonymkode: 51eb8...031

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke gi penger til slik tigging!! Du trenger jo ikke svare på det som han sender, og om du svarer så kan du ikke klage i etterkant….

Anonymkode: 8070d...89a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette må være trolling.
Det går bare ikke an å være så dum og så lettlurt. 
Du må virkelig passe på så du ikke blir grundig lurt så det får livskonsekvenser for deg

Anonymkode: 806a6...528

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor vippset du? Hvorfor har du problemer med å ignorere han eller gi han  direkte beskjed om at han kan spare seg for å sende flere linker? Hva gir dette vennskapet deg, siden du totalt mangler ryggrad når det kommer til han?

Dette er et ikke-problem, ta tak i livet ditt!

Anonymkode: 51eb8...031

Veldig enig, dette er virkelig ikke et problem...

Anonymkode: 61959...f4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...