Gå til innhold

Reise/opplevelse i gave til mor, søsken vil ikke bidra.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Min mor fylte 60 i år, og fikk «et gavekort på en opplevelse» fra meg. Dette fordi min far nylig hadde gått bort, og jeg hadde rett og slett ikke forberedt noe så ville «kjøpe mer tid»… ville også gi «minner», enn noe materialistisk.

Jeg har en bor, han har i mange år slitt psykisk og er rett og slett blitt en stor belastning. Det er forferdelig å si, og jeg ønsker ikke gå mer inn i akkurat det, men sånn er det. 

Jeg ønsker nå i sommer å gi mamma gaven sin, men syns det er veldig vanskelig å finne på noe som ikke blir for dyrt! Hun bor i Finnmark, jeg på Vestlandet, så å reise i mellom er dyrt nok i seg selv! Jeg har lyst å gi henne en reise, meg og hun, men vet at hun ikke hadde klart å slappe av/syns det var greit dersom broren min er alene hjemme. Jeg har ikke råd å betale reise for alle oss tre… 

Noen som har tips til billige/kreative alternativer?
Vurdert å ta danskebåten og bo på camping i Danmark, men føler at det må være noe å gjøre, hvis ikke kan man jo dra på camping hvor som helst! 

Anonymkode: f12aa...476

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Finn på noe i Tromsø, eller i nærheten? Må vel bli det billigste med tanke på reise for både deg og henne, og evt bror

Rorbu i Lofoten? Vikingemuseet?

Spahotell og/eller en forestilling i Tromsø?

Eller kanskje Trondheim? Overnatte på nyoppussete brittania. Stiklestad spelet. Eller forestilling/konsert.

Anonymkode: 8183e...d70

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
KatteLatte skrev (4 timer siden):

Hvor mye har du tenkt til å bruke?

Kanskje rundt 500 kr. 
Har i tillegg kjøpt gave til babyshower, tenkte å gi «mitt første år» bok!

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi "lunch (eller middag) til hun og venninne". Så finner hun dato, og du booker sted og vippser en passende sum.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei!

Min mor fylte 60 i år, og fikk «et gavekort på en opplevelse» fra meg. Dette fordi min far nylig hadde gått bort, og jeg hadde rett og slett ikke forberedt noe så ville «kjøpe mer tid»… ville også gi «minner», enn noe materialistisk.

Jeg har en bor, han har i mange år slitt psykisk og er rett og slett blitt en stor belastning. Det er forferdelig å si, og jeg ønsker ikke gå mer inn i akkurat det, men sånn er det. 

Jeg ønsker nå i sommer å gi mamma gaven sin, men syns det er veldig vanskelig å finne på noe som ikke blir for dyrt! Hun bor i Finnmark, jeg på Vestlandet, så å reise i mellom er dyrt nok i seg selv! Jeg har lyst å gi henne en reise, meg og hun, men vet at hun ikke hadde klart å slappe av/syns det var greit dersom broren min er alene hjemme. Jeg har ikke råd å betale reise for alle oss tre… 

Vurdert å ta danskebåten og bo på camping i Danmark, men føler at det må være noe å gjøre, hvis ikke kan man jo dra på camping hvor som helst! 

Litt lettere å komme med forslag om du skriver litt om hvilke interesser hun har. 

Anonymkode: 65fa1...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Kanskje rundt 500 kr. 

Hæ? Opplevelse til 500 kr til en 60 åring, og gave/bok til babyshower?

Anonymkode: a6d40...a35

• Liker 25
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Finn på noe i Tromsø, eller i nærheten? Må vel bli det billigste med tanke på reise for både deg og henne, og evt bror

Eller kanskje Trondheim? Overnatte på nyoppussete brittania. Stiklestad spelet. Eller forestilling/konsert.

TS ber om billige løsninger og nevner camping. En helg på Britannia her i Trheim koster ca 10 000.

Anonymkode: a6d40...a35

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma og jeg så Ingrid Bjørnov og spiste på en bedre restaurant som hun aldri unner seg selv (eller.. unnet! Hun har blitt flinkere etter jeg tok henne med!) 

Ikke reise, men koster jo en del med slikt allikevel :) 

Når det er sagt, så er Danmark noe mer enn «bare overnatting» selv når man ikke har store planer. Det ER ny kultur og nye opplevelser uansett :) 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var en veldig misvisende overskrift: "søsken vil ikke bidra", og så viser det seg at du har en alvorlig syk bror.

Unnskyld meg, men det virker nesten som at du klandrer din syke bror for at moren din ikke får en opplevelsesgave du har sett for deg...

Anonymkode: fb7b7...33d

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Viss dere reiser til København kan dere gå botanisk hage, se vaktskifte på slottet,fredriksborg hage, fristaden Christiania. 

Evt kan du invitere henne på en tur som ikke er så langt fra der hun bor. Leie en liten hytte på fjellet som dere går til, om hun bor langt fra havet kan dere leie en liten plass nærmere havet, gå turer, spise god mat og ha det gøy ilag. Leie sykler å se dere rundt. Overnatting på et fyr. 

1-2 netter på et hotell   enten noen timer unna deg eller noen timer unna der hun bor, spise god mat, shopping, og aktiviteter som er i nærområde. 

Reis på besøk til  henne ta henne med ut på en god middag, eller på noe spesielt som er der i løpet av tiden du er der. 

Anonymkode: 65fa1...ba6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje rundt 500 kr. 

Du har kjøpt babyshower gave til din mor på 60?

for 500 kr får du omtrent ingenting. Du får spandere en lunsj. Eller ta Hun med på kino

Anonymkode: e972f...8d7

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hei!

Høres best ut om du er hjemme med broren din, og sender mamma på en liten tur feks til Tromsø. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det var en veldig misvisende overskrift: "søsken vil ikke bidra", og så viser det seg at du har en alvorlig syk bror.

Unnskyld meg, men det virker nesten som at du klandrer din syke bror for at moren din ikke får en opplevelsesgave du har sett for deg...

Anonymkode: fb7b7...33d

Er nok en grunn til at TS ikke ønsker å gå mer i dybden på det med broren. Har selv en bror som rr rus/psykisk syk og har vært det i mange år. Tror ikke noen kan forestille seg hvordan det er å være pårørende, uten å ha opplevd det selv! Veldig lett å si at man «bare» kan gjøre sånn og sånn… vanskelig å hjelpe noen som ikke vil ta i mot hjelp, og man er ganske maktesløs når vedkommende er over 18 år! 
For vår del har han ødelagt familien! Hjerterått å si, men han har faktisk det! 
Så du burde skamme deg som uttaler deg om noe du åpenbart ikke har peiling på! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du har kjøpt babyshower gave til din mor på 60?

for 500 kr får du omtrent ingenting. Du får spandere en lunsj. Eller ta Hun med på kino

Anonymkode: e972f...8d7

Noen som har kommentert feil tråd eller?😳😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tatja skrev (30 minutter siden):

Høres best ut om du er hjemme med broren din, og sender mamma på en liten tur feks til Tromsø. 

Detter må jo være det beste forslaget! Mor på tur med venninne, du hjemme med bror.

Anonymkode: 9980c...473

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kanskje rundt 500 kr. 

500 totalt? Det blir vel ikke så mye reise ut av det? 

Anonymkode: ad0ca...743

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke invitere henne sørover til deg? Evt reise opp til henne i sommer. Hun blir 60 og har  nok de meste hun trenger. Kanskje bare rett og slett tilbringe tid sammen? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Tromsø er grisedyrt! På alle mulige måter😅 

Anonymkode: ee8d1...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mente du kanskje 5000, siden du nevner opplevelser, danskebåt og reise? 

Anonymkode: fb4cd...fbe

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...