Gå til innhold

Hvilken koffertstørrelse er mest praktisk og allsidig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har den største størrelsen men for weekend turer fyller jeg den med tøy for minst en uke for å bare få den halvfull. 

Nå lurer jeg på andres erfaring, er kabinkoffert for lite? Hvilken størrelse syns dere er mest allvennelig når man reiser bort max en uke men mest på weekend turer? Det må være plass til ekstra sko og flere antrekk og kjoler og genser, bikinier, smykker, stor toalettmappe. 

Vet at noen klarer seg med den buksa de reiser i og bare pakker ekstra truser og en t skjorte i liten håndbagasjeveske men jeg ønsker plass til litt mer utvalg enn det 😄

Anonymkode: 3a1f4...953

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En koffert som er mulig å trille mellom buss/togseter. Ellers må du jo tenke på at du får plass til det du skal ha med. En kan fint også supplere med en sekk.

Vi har forøvrig en diger koffert som er så upraktisk at den aldri blir brukt. Har heller gått over til en god del mindre størrelse. Kofferter er det gjerne praktisk å ha flere størrelser av.

Anonymkode: ef092...950

• Liker 1
Gjest AnonymBrukar09
Skrevet

Jeg har liten koffert, en medium koffert og en stor koffert. Den jeg bruker desidert mest er den medium. Den er utvidbar og rommer 66/73 liter. 

AnonymBruker
Skrevet

Har begynt å reise kun med en veske fra Day Birger på weekendturer, så å bruke kabinkoffert på en tur vil være store saker og gi mange muligheter til å ta med mye for meg. Derfor vil jeg si at kabinkoffert er den beste størrelsen. 

Anonymkode: 1e06f...84b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her! Som sagt har jeg en av den største størrelsen for check-in baggasje og større reiser. Nå står det mellom om jeg skal kjøpe meg en mindre koffert, enten mellomstørrelse 24' som også må sjekkes inn, eller en 20' størrelse som er kabinstørrelse og går som håndbagasje. Samtidig har jeg en stor reiseveske jeg pleier å bruke når jeg skal ha med så lite at det får plass som håndbagasje, så klarer ikke å bestemme meg for om det da er bortkastet å kjøpe kabinkoffert? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts her! Som sagt har jeg en av den største størrelsen for check-in baggasje og større reiser. Nå står det mellom om jeg skal kjøpe meg en mindre koffert, enten mellomstørrelse 24' som også må sjekkes inn, eller en 20' størrelse som er kabinstørrelse og går som håndbagasje. Samtidig har jeg en stor reiseveske jeg pleier å bruke når jeg skal ha med så lite at det får plass som håndbagasje, så klarer ikke å bestemme meg for om det da er bortkastet å kjøpe kabinkoffert? 

Kjøp mellomstørrelse.

Anonymkode: ef092...950

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ville tenkt på hva du evt. kan kombinere på lengre reiser. Du kan ikke bruke stor koffert + mellomstor koffert. Men du kan bruke stor koffert + kabinkoffert. 
Hvor stor er den store kofferten? Kan du evt. få plass til en kabinkoffert inni den? 

Anonymkode: 59b54...91c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker alltid den største. Utvidbar, er vel ca 80-90(?) liter. Liker å ha plass til alt jeg trenger, samt at jeg alltid tar med min egen hodepute på tur.

Anonymkode: 7ea0d...9e5

AnonymBruker
Skrevet

På turer med 2-3 overnattinger, har jeg gått over til kun å reise med cabin-størrelse. Det er slutt på den tiden hvor jeg shoppet som en gal på tur, så nå har jeg ikke behov for større koffert. Klarer meg fint....selv om det skulle bli litt shopping likevel.

Kjøpte for øvrig en cabin-koffert fra American Traveller. Billig og ikke minst god!

Anonymkode: 03480...a96

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor koffert? Ryggsekk! 

Anonymkode: d98d5...4b0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en av de største til lengre turer, og en mellomstor til turer på en uke. Og en kabinkoffert til enkelte helgeturer. Noen ganger bruker jeg bag som sjekkes inn.

Men de to største er av god kvalitet og ikke veldig billig. Kabinkofferten derimot kostet 200kr på Europris.

Anonymkode: a89bc...290

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...