Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 
Jeg er tredjegangs og har hatt mye kynnere og maserier med alle tre. Nå er jeg i uke 39 og har hatt intense rier (slik som jeg hadde i aktiv fødsel med de to første) siden fredag. Problemet er at de ikke blir regelmessige. Fredag holdt jeg på med 3-7 minutter mellom fra kl 19 til kl. 2. så ga det seg frem til i gårkveld. Begynte kl 20 og holdt på til rundt kl 1 før det var rolig frem til 3.30. Har nå holdt på med intense rier siden da, men hyppigheten har variert veldig. I perioder er det få minutter mellom før det er stilt i 30-60 min. Det har kommet mye blod og slim de siste dagene. Jeg gikk med maserier på slutten med de to første også, men ikke slike rier som dette… noen med erfaring? Har dere som har strevd med det samme gått lenge slik før de ble regelmessige over tid? Har nå nesten ikke sovet siden fredag. Mat kan du bare glemme.

Anonymkode: 2a182...dbd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk sovedose da det holdt på med meg.

Anonymkode: 1060e...c4e

AnonymBruker
Skrevet

Sykehuset mitt ville ha meg inn for sjekk når jeg gikk slik i flere dager. Hadde tre cm åpning eller noe, ble lagt inn til observasjon og fikk noe å sove på. Vannet gikk den natta og jenta ble født neste morgen. 

Anonymkode: c0041...587

• Liker 1
Gjest Chroma
Skrevet

Ville ringt føden og snakket med de og fått en sjekk. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva sa de på fødeavdelingen? Du burde ringe dersom du ikke allerede har gjort det.

Anonymkode: 069c5...4e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine rier ble aldri regelmessige. Første ble født 3,5 timer etter første rie, og andre ble født 2 timer etter første rie. Det var mellom 2 og 15 minutter mellom riene. Det skal sies at de var svært smertefulle fra første rie. Har du blitt sjekket på føden?

Anonymkode: 71653...80f

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar 😊

Jeg gikk jo slik med de to første også og var flere ganger inn på sjekk. Ble innlagt én natt med morfin etc. noen dager før fødsel med andremann slik at jeg fikk slappet av litt. De er dog vondere denne gangen… nå har jeg hatt pause fra riene siden i går kveld, så har fått sovet i natt. I går derimot hadde jeg godt over 100 rier (registrerer i app). Tar på psykisk når de stopper opp gang på gang… skal på ultralyd og vekstkontroll i dag, så mulig jeh kontakter føden samtidig. 

Bor 2 timer fra sykehuset og har to små her hjemme…

Anonymkode: 2a182...dbd

AnonymBruker
Skrevet

Ring i alle fall for rådgivning om du ikke har gjort det ennå! Det er ikke sånn at man må vente med å ringe til man er sikker på at nå er det på tide å komme inn. Forklar situasjonen og så blir dere enige om en plan om det fortsetter sånn. 

Anonymkode: c0041...587

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å få uregelmessige rier i 23 tiden, og fikk sovedose i 23 tiden dagen etter. På natten fikk jeg skikkelig intense uregelmessige rier, ble da innlagt og fødte 3 dager senere. Så jeg hadde sterke og uregelmessige rier i 4 døgn

Anonymkode: d3d4a...481

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...