Gå til innhold

Tok du ut egenmelding/sykemelding ved SA/MA?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som overskriften sier, tok du ut egenmelding eller sykemelding når du gikk gjennom en SA eller MA? Mistet i uke 8 i går kveld, og fikk det bekreftet på ultralyd idag. Blør fortsatt og syns tanken på å konsentrere meg om jobb i morgen høres absurd ut..😢

Anonymkode: 8559d...c80

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok en dag egenmelding dagen etter utskrapning etter SA. Var ganske «utafor», trist og gråt. Men så var det tilbake på jobb. Var frisør, og ganske ok å distrahere seg med kundenes «hverdagsprat».

Anonymkode: e88bc...085

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Fikk 3 dager sykemelding da jeg tok abort grunnet MA i uke 10

Anonymkode: 6d1e7...9e1

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok egenmelding resten av uka. MA ble oppdaget tirsdag. Hadde heldigvis påskeferie uken etter, hadde ikke vært i stand til å gå på jobb igjen da.

Anonymkode: 709ea...aef

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Gjort begge deler.

Fikk 3 dager sykemelding gjennom en MA i uke 12. Angret på at jeg ikke tok mer pga hvordan det kjentes ut både fysisk og psykisk.

Gikk på jobb gjennom to relativt tidlige SA, de var hverken vonde eller stort mer blodig enn en økt menstruasjon, og mye å gjøre.

Ville tatt egenmelding om det kjennes mest rett ut for deg i morgen❤️

Anonymkode: b22c2...a54

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

En veldig god grunn å være borte fra jobb noen dager ❤️ gjør jo vondt både psykisk og fysisk å gå igjennom dette..

Anonymkode: 9bf72...9f4

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Fikk en ukes sykemelding ved MA i fjor. 

Anonymkode: 6d0b0...20d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk 3 dager sykemelding av sykehuset, men siden jeg utførte aborten i helgen så dekket den da bare mandagen. Fikk sykemelding av legen resten av uka. Så var altså sykemeldt 1 uke. Hadde MA i uke 8/9.

Anonymkode: 0c582...2f8

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men det var fordi det skjedde I julen. Vanskelig med sykemelding da

Anonymkode: f0ba7...5de

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg gjorde ikke det 

Anonymkode: ba170...d57

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistet i uke 10. Tok egenmelding den dagen, ikke sjans at jeg kunne gått på jobb. Jeg blødde enormt, og hadde kraftige smerter. (Mellomting mellom menssmerter og rier, kunne ikke snakke under taka). Det var så vondt at jeg sendte mann og unger ut av huset, jeg orket ikke å ha ungene i nærheten.

Jeg ble ikke trist av aborten. Men jeg ble enormt hormonell. Så jeg gråt i ei uke. Selv om jeg aldri følte meg trist. 

Litt sånn barseltårer, hvor man bare gråter og gråter uten å egentlig føle seg noe trist. 

Dette var rett før ei helg, så jeg ble jo hjemme i helga. Før jeg dro på jobb på mandagen som normalt. 

Anonymkode: 004a8...df5

• Hjerte 1
Skrevet

Eg fekk 3 dagers sjukmelding, før helg. Hadde aldri klart gått på jobb då 💔

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistet i uke 12. Hadde hatt småblødninger av og på i flere dager, før det plutselig tok seg opp med store blødninger og smerter en torsdagsnatt. Fikk komme inn på sykehuset på sjekk dagen etter og det ble konstatert SA. (Fosteranlegget var allerede borte men utfra størrelsen på livmoren trodde gynekologen at graviditeten sannsynligvis hadde sluttet å utvikle seg noen uker før, så hadde jeg tilfeldigvis vært på ultralyd i mellomtiden hadde det nok blitt klassifisert som MA. Alt så bra ut på TUL i uke 8. Uansett, kroppen ryddet opp selv.)

Jeg tok egenmelding den fredagen, men gikk på jobb igjen på mandag. Kroppen var "ferdig" med det verste, og det var godt for hodet å ha noe annet å fokusere på. 

Anonymkode: 4ecb6...420

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg oppdaget MA i uke 12 og var hjemme dagen aborten ble satt i gang (vondt som fødsel, har født to ganger), og to dager til mens det fremdeles blødde mye. Etter det dro jeg på jobb og syns det var greit å bli distrahert.

Anonymkode: 248f4...19e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tok abort etter MA. For smertefult og gor mye blir til at noe som helst var aktuelt å gjøre den dagen..Jeg trengte ikke sykemelding, men jeg ble tilbudt sykemelding. Mener det var flere dager, men husker ikke helt?

Anonymkode: bc864...ef1

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tok abort, fikk en ukes sykemelding. 7 uker på vei

Anonymkode: 07b1b...c7f

• Hjerte 1
Skrevet

Fikk tre dager sykmelding ved begge mine MA.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

2 dager egenmelding. Mistet tidlig i uke 5-6. Jobber i helsevesenet og hadde ikke orket gjøre meg til. Helg etterpå, så hadde 4 dager fri. 

Det kan være lurt å ta hvert fall to dager. Selv om man kan tenke det går fint, så vet man ikke om/når følelsene tar overhånd.

Jeg hadde SA dager var covid, så jeg sa bare at jeg hadde feber og vond hals.

Anonymkode: 00b84...71b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er så forskjellig fra menneske til menneske og situasjon til situasjon at det ikke finnes noe svar på hva som er "vanlig"

Vi prøvde å få barn og opplevde spontanabort etter spontanabort, rett etter hverandre. De første 3 skjedde på jobb og jeg fortsatte å jobbe. Når den 4 skjedde, ble jeg i tillegg redd og bekymret og mistet motet og tok én dag egenmelding og bestilte time for utredning. Så skjedde 5, 6, 7, 8, 9 og jeg ble til slutt sykemeldt. 

Så gjør det som er riktig for deg. 

Anonymkode: 29544...127

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde MA, oppdaget i uke 8+noe. Ble ikke sykemeldt, men var hjemme den dagen jeg tok pillene. Og så var det helg etter det, så godt mulig jeg hadde tatt en egenmeldingsdag til om ikke. Hadde lite smerter og alt kom ut på en gang, og jeg var forberedt på MA i en uke før det ble konstatert så tror det var derfor det gikk så «fint» for min del. 

Anonymkode: b7bbc...63f

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...