Gå til innhold

Hva er greia med damer som ser på seg selv som en utfordring i datingspillet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er greia med damer som reklamerer seg selv som en utfordring, eller en oppgave mannen må klare å løse? "Om du ikke kan håndtere meg på mitt verste.. Du må imponere.. Er du klar for utfordringen? "  Etc. Jeg lurer på hvor mange som har prinsessesyndrom på tinder. Den overveldende responsen fra menn på tinder gjør at Kari i naboblokka plutselig får Rihanna-energi og tenker hun kan velge og vrake. 

Dating skal være gøy, lett og spennende. Det skal ikke være et jobbintervju, triatlon eller en krevende hinderløype mannen må gjennom. Disse kvinnene skriver veldig lite om hva de kan bidra med selv, bortsett fra sin fysiske tilstedeværelse da. 

Etter en lang dag på jobb er det siste du ønsker å gjøre og komme hjem og kverulere, eller krangle med dama. Personlig ønsker jeg hvertfall et liv hvor jeg kan slappe av i fred, ro og harmoni og ikke føle jeg må gjennom krigen hver dag. Jeg regner med de fleste menn ønsker dette. 

Men selvfølgelig, hver sin lyst.. 

Anonymkode: f5832...2ab

• Liker 17
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men dating er dessverre ikke bare «enkelt og gøy».. Som kvinne vil jeg heller ikke bare gi alt av meg selv med en gang til hvem som helst. Han skal fortjene min tid og respekt, og omvendt selvsagt. Og hvorfor skal det bli krangling ut av det? Tåler han ikke en liten utfordring, så tenker jeg han ikke var så interessert i utgangspunktet. 

Anonymkode: 2fb95...601

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Utrolig kleint! Jeg ser det ofte i menns profiler også "Har ikke troa på tinder, change my mind" , "Tror ikke på kjærlighet, men kanskje noen her inne kan overbevise meg?" , "Jeg trives som singel så hvis du skal prøve deg må du være veldig spesiell for å endre det!", eller andre varianter som "Har hoppa i fallskjerm, kan du slå det?" 

Er helt enig med deg. Dating skal være gøy og positivt og ikke en konkurranse eller drakamp.

Anonymkode: 78891...f7f

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men dating er dessverre ikke bare «enkelt og gøy».. Som kvinne vil jeg heller ikke bare gi alt av meg selv med en gang til hvem som helst. Han skal fortjene min tid og respekt, og omvendt selvsagt. Og hvorfor skal det bli krangling ut av det? Tåler han ikke en liten utfordring, så tenker jeg han ikke var så interessert i utgangspunktet. 

Anonymkode: 2fb95...601

En trenger selvfølgelig ikke å gi alt av seg selv, men være normalt åpen, blid, feminin og hyggelig er mer enn nok. 

Jeg liker bare ikke den "bad b****" kulturen hvor bare det å gå inn for å være vanskelig er noe en skal se opp til. 

Det trenger ikke være en kamp, men det å konstant skulle bevise noe høres bare fryktelig slitsomt ut og ikke en særlig attraktiv livsstil. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Noen ganger er det bare litt gøy å se hvor langt man kan strekke det😉

Er enig at det skal være gøy for begge parter, så det er det vanligste, men noen ganger er det deilig å fore sin indre prinsesse 👸

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er greia med damer som reklamerer seg selv som en utfordring, eller en oppgave mannen må klare å løse? "Om du ikke kan håndtere meg på mitt verste.. Du må imponere.. Er du klar for utfordringen? "  Etc. Jeg lurer på hvor mange som har prinsessesyndrom på tinder. Den overveldende responsen fra menn på tinder gjør at Kari i naboblokka plutselig får Rihanna-energi og tenker hun kan velge og vrake. 

Dating skal være gøy, lett og spennende. Det skal ikke være et jobbintervju, triatlon eller en krevende hinderløype mannen må gjennom. Disse kvinnene skriver veldig lite om hva de kan bidra med selv, bortsett fra sin fysiske tilstedeværelse da. 

Etter en lang dag på jobb er det siste du ønsker å gjøre og komme hjem og kverulere, eller krangle med dama. Personlig ønsker jeg hvertfall et liv hvor jeg kan slappe av i fred, ro og harmoni og ikke føle jeg må gjennom krigen hver dag. Jeg regner med de fleste menn ønsker dette. 

Lurer litt på om jeg skal skrive noe lignende på Tinder, da blir det nok helst kvelder i mitt eget selskap vil jeg tro... Synes egentlig jeg er en grei fyr, så det må gå bra :D 

Skrevet

Jeg tror det er et meget mislykket og flaut forsøk på å fremstå eksklusiv og attraktiv. "I motsetning til andre damer, så skal det litt til å få meg på kroken, altså! Baresåduveitdet!!" Og så oppnår man nok det stikk motsatte: Å fremstille seg selv som ikke helt koblet til virkeligheten i verste fall, eller som en kranglefant i beste fall. 

• Liker 11
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
FlowahPowah skrev (2 minutter siden):

Noen ganger er det bare litt gøy å se hvor langt man kan strekke det😉

Er enig at det skal være gøy for begge parter, så det er det vanligste, men noen ganger er det deilig å fore sin indre prinsesse 👸

Så det er en bevisst dating-strategi. 

Kanskje jeg bare har blitt for gammelt for spill😅 

Jeg forstår poenget med innsats og oppmerksomhet, men alt i moderasjon tenker jeg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Søgni skrev (1 minutt siden):

Jeg tror det er et meget mislykket og flaut forsøk på å fremstå eksklusiv og attraktiv. "I motsetning til andre damer, så skal det litt til å få meg på kroken, altså! Baresåduveitdet!!" Og så oppnår man nok det stikk motsatte: Å fremstille seg selv som ikke helt koblet til virkeligheten i verste fall, eller som en kranglefant i beste fall. 

Takk, da er vi enig. 

Med den innstillingen kan en bli sett på som veldig vanskelig, eller sær. Problemet er vel kanskje at mange av disse kun ser verden fra sin egen, lille boble og mangler utenfraperspektivet. 

"Jeg er ikke som alle andre damer". Åja, så enten er du et unikt snøflak, eller så driter du mer, eller mindre ubevisst på alle andre damer😅

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Tiuren skrev (9 minutter siden):

Lurer litt på om jeg skal skrive noe lignende på Tinder, da blir det nok helst kvelder i mitt eget selskap vil jeg tro... Synes egentlig jeg er en grei fyr, så det må gå bra :D 

Da går vi menn fra 3 til 1 match i uka😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

"Jeg er ikke som alle andre damer". Åja, så enten er du et unikt snøflak, eller så driter du mer, eller mindre ubevisst på alle andre damer😅

Tror alle damer har vært gjennom den fasen som ung "jeg er ikke som andre damer" og det er fordi samfunnet lærer oss at damer er dumme, bare liker rosa, ikke har dybde,  ikke kan tenke på viktige ting eller ha kule interesser. Så når vi damer egentlig bare eksisterer som et normalt menneske så tror man at man ikke er som andre damer fordi vi kondisjoneres til å tro at de normale og kule egenskapene bare er noe menn har. Av samme grunn er også begrepet guttejente noe mange jenter er stolt av og de omtaler seg som en som foretrekker å henge med menn istedet for damer for damer er jo dumme og man vil ikke assosieres med det. 

Men så vokser man opp og skjønner at det der bare er kvinnefiendtlig kondisjonering og internalisert misogyni. 

Jeg hadde faktisk i tinderbioen min en periode "Hvis du ser etter "en som ikke er som andre damer" så sveip videre for alle damer er fucking awesome og jeg dater ikke menn med dårlig kvinnesyn 😀" Haha fikk en del kommentarer på at det var kul tekst og tror det ga noen øyeåpnere 

Anonymkode: 78891...f7f

• Liker 7
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har erfaring med enkelte menn at de kan bli respektløse og behandle meg som om jeg er billig om jeg ikke gir motstand. Ikke med sex, men at jeg er fleksibel til å møtes og tør å ta litt initiativ tilbake. Kanskje de har møtt på sånne og dratt det for langt?! Ville selv aldri reklamert for meg selv på den måten, det er harry, innbilsk og roper dramaqueen. Ville heller aldri datet en mann som ga uttrykk for at han må jobbes/kjempes for, hadde bare mistet interessen umiddelbart 

Anonymkode: ca2e5...a1c

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hvordan våger du!! 🤯

Anonymkode: 04f0a...845

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare å sveipe vekk de profilene man ikke liker? Ja, mange skriver utrolig mye dumt, men det er jo et problem for dem  selv i tilfelle, og ikke noe andre trenger bry seg med. Det finnes da nok av jenter/kvinner som ikke skriver sånt og som da sannsynligvis er en bedre match for deg uansett.

Anonymkode: 6944b...37f

• Liker 3
Skrevet

Er det ikke bare å presentere deg som en utfordring du også, og si at det høres ut som dere har mye til felles?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

En trenger selvfølgelig ikke å gi alt av seg selv, men være normalt åpen, blid, feminin og hyggelig er mer enn nok. 

Jeg liker bare ikke den "bad b****" kulturen hvor bare det å gå inn for å være vanskelig er noe en skal se opp til. 

Det trenger ikke være en kamp, men det å konstant skulle bevise noe høres bare fryktelig slitsomt ut og ikke en særlig attraktiv livsstil. 

Vær feminin, ja. Jatte med mannen, vaske klærne hans, rydde etter ham og le av vitsene hans? 

Anonymkode: 098f8...b74

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det veldig behagelig å komme hjem til nyvasket hus og ferdig middag, og slappe av i fred, ro og harmoni, mens dama løper føttene av seg for å få unna klesvask, oppvask, rydding osv. DERFOR ønsker mange kvinner å være en utfordring. De har litt for mange erfaringer med å ende opp som nikkedukke/husslave for mannen.

Anonymkode: 098f8...b74

• Liker 2
  • Nyttig 3
Gjest ufiltrert
Skrevet

Da tenker jeg mer "hu er skada, passiv aggressiv deluxe, ikke gidd engang"

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er absolutt blid, feminin og hyggelig men er ett menneske så operer selvsagt på mye videre følesesmessig spekter enn det. Hvis du ikke tåler en krangel er det gjerne best å satse på kvinner som ikke kan norsk eller engelsk og dermed ikke får kommunisert hva de føler.

Anonymkode: 98196...8f4

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo de samme folka som synes de er "spesielle", "one of a kind", "crazy" osv. De er som regel kjedelige og gjennomsnittlige mennesker. 

Anonymkode: c60f8...6a9

• Liker 3
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...