AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #1 Skrevet 26. juni 2023 Jeg har hele livet levd uten diagnosen ADHD, men har slitt med utrolig mye i livet. Endt opp med flere depresjoner enn jeg kan telle. Etter at jeg fikk barn eskalere det voldsomt, og fire år etter fikk jeg diagnosen ADHD. Det er det som sliter meg ut, og som gjør at jeg blir utmattet, går på veggen og blir deprimert. Kan være korte perioder om jeg får henta meg inn, men de er fullstendig lammende for meg. Jeg får selvmordstanker og fungerer dårlig. Jeg har fått beskjed av psykologen min om å roe ned, men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal få til det som ansvarlig for en 4-åring (som er hos pappaen annenhver helg). Bare en hyttetur gjør at jeg påfølgende mandag går rett i kjelleren. En barnebursdag, tur på kino, en bytur osv. er nok til å vippe meg helt av pinnen. Jeg bruker foreløpig Ritalin som gjør at jeg fokuserer bedre, men det har ikke hjulpet på mye annet. Noen som kjenner seg igjen og har lært seg noen triks? Jeg er helt på minimum av husarbeid og matlaging, så tror ikke det er noe å kutte ut der 😕 Anonymkode: 5e714...884 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #2 Skrevet 26. juni 2023 For min del har rutiner vært alfa omega. Står opp konsekvent til samme tid hver dag. Da gjerne før alle dagens gjøremål. Det første jeg gjør er rett i dusjen, vasker meg litt så skrur jeg ned temperaturen til det kaldeste. Da begynner huet å mase på å komme meg ut, men står i to minutter, uavhengig av hvor mye tankene syter til meg. Det trikset der har gitt meg motivasjon og styrke til å komme meg gjennom alle dagens gjøremål med mer guts. Diet er også kjempe viktig! Ungår karbs så mye jeg får til, raffinert sukker er no go. Du blir overasket over hvor mye diett har å si på humør og fokus. Rutiner, virkelig er Alfa omeeeega. lykke til! Anonymkode: 6f754...ec3 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #3 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har hele livet levd uten diagnosen ADHD, men har slitt med utrolig mye i livet. Endt opp med flere depresjoner enn jeg kan telle. Etter at jeg fikk barn eskalere det voldsomt, og fire år etter fikk jeg diagnosen ADHD. Det er det som sliter meg ut, og som gjør at jeg blir utmattet, går på veggen og blir deprimert. Kan være korte perioder om jeg får henta meg inn, men de er fullstendig lammende for meg. Jeg får selvmordstanker og fungerer dårlig. Jeg har fått beskjed av psykologen min om å roe ned, men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal få til det som ansvarlig for en 4-åring (som er hos pappaen annenhver helg). Bare en hyttetur gjør at jeg påfølgende mandag går rett i kjelleren. En barnebursdag, tur på kino, en bytur osv. er nok til å vippe meg helt av pinnen. Jeg bruker foreløpig Ritalin som gjør at jeg fokuserer bedre, men det har ikke hjulpet på mye annet. Noen som kjenner seg igjen og har lært seg noen triks? Jeg er helt på minimum av husarbeid og matlaging, så tror ikke det er noe å kutte ut der 😕 Anonymkode: 5e714...884 Ville bare si at jeg forstår deg så godt. Jeg har et barn med adhd og har adhd selv. Sånn var min helg; I helgen på ST hans lå at til rette for at det skulle bli en bra kveld. Vi hadde med pølser, cola, potetgull,popcorn og hans favoritt cookies. Vi var på en lokal tilstelning, der det var massevis at morsomme ting som skjedde. Etter ti minutt, ville han hjem, fordi vi ikke så noen han kjente. Jeg greide å overtale ( etter mas hvert tiende minutt, om at vi skulle prøve ti minutter til. ti minutter til. Vi var der ca en time før vi dro og han var lei seg frem til vi kom hjem. Klokka ni var vi hjemme, og jeg var så sliten av klagingen at det var egentlig ok. Bare trist at vi ikke greier å gjøre noe sammen uten at det er et annet barn der som gjør kvelden komplett. Dagen etter, lørdag, lånte jeg et barn ( en av hans gode venner, som også har adhd ) Og disse to eglet KONSTANT. Han ene ristet og pirket i den andre hvert kvarter. Ofte så er det sånn hender opp i ansiktet, trykke nesa til det ene barnet opp, eller pirke i øret, osv. klyping, dytting og lek frem til en slår seg og det er grining. ( de er ti år) Ja og hæla i taket når jeg kjører bil, men da klikker jeg jo. Jeg takler IKKE roping inne i bilen når jeg kjører. OG så blir min gutt lei seg, jeg sier unnskyld så klart og forklarer at vi må være rolig når jeg kjører, han er fortatt lei seg frem til vi ser film. På søndag var både jeg og poden slitne så vi slappet av hjemme, men man blir da fader og sliten av å slappe av hjemme for det er så kjedelig sant. så det er kjedelig å være hjemme og kjedelig å være ute om man ikke har en venn, men jeg kan faktisk ikke låne barn hver dag. I dag er jeg så sliten. Jeg ER SÅ SLITEN. akkurat nå er det så vidt øyene holder seg oppe og hodet suser. Barnet er med pappaen nå i en uke og han ville egentlig ikke dra, vet ikke hvorfor jeg. Men han ville ikke det. Jeg forstår ikke hvordan det skal gå denne sommeren jeg, for jeg har jo et barn for lite. Jeg skulle hatt ett til. Anonymkode: a7f08...ef8 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #4 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg har hele livet levd uten diagnosen ADHD, men har slitt med utrolig mye i livet. Endt opp med flere depresjoner enn jeg kan telle. Etter at jeg fikk barn eskalere det voldsomt, og fire år etter fikk jeg diagnosen ADHD. Det er det som sliter meg ut, og som gjør at jeg blir utmattet, går på veggen og blir deprimert. Kan være korte perioder om jeg får henta meg inn, men de er fullstendig lammende for meg. Jeg får selvmordstanker og fungerer dårlig. Jeg har fått beskjed av psykologen min om å roe ned, men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal få til det som ansvarlig for en 4-åring (som er hos pappaen annenhver helg). Bare en hyttetur gjør at jeg påfølgende mandag går rett i kjelleren. En barnebursdag, tur på kino, en bytur osv. er nok til å vippe meg helt av pinnen. Jeg bruker foreløpig Ritalin som gjør at jeg fokuserer bedre, men det har ikke hjulpet på mye annet. Noen som kjenner seg igjen og har lært seg noen triks? Jeg er helt på minimum av husarbeid og matlaging, så tror ikke det er noe å kutte ut der 😕 Anonymkode: 5e714...884 Det som redder meg er mat. Jeg må ha masse grønnsaker hver dag for å få overskuddet jeg trenger til å orke å rydde litt. Jeg tar også aduvanz, ikke Ritalin, som er en hestekur av en medisin som er ute av kroppen klokka 14. Kanskje du skulle prøvd aduvanz? medisinen varer ut hele dagen, og da blir du ikke sliten før du stuper når klokka er 23, hehe. En annen ting er å putte barnet i seng tidlig. Jeg putter min i seng klokka ni, og ja jeg er en sliten dårlig mamma som gir han iPad. Men da blir han rolig i senga og jeg puster ut litt og får noen stille timer før klokka er natta. Anonymkode: a7f08...ef8 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #5 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har hele livet levd uten diagnosen ADHD, men har slitt med utrolig mye i livet. Endt opp med flere depresjoner enn jeg kan telle. Etter at jeg fikk barn eskalere det voldsomt, og fire år etter fikk jeg diagnosen ADHD. Det er det som sliter meg ut, og som gjør at jeg blir utmattet, går på veggen og blir deprimert. Kan være korte perioder om jeg får henta meg inn, men de er fullstendig lammende for meg. Jeg får selvmordstanker og fungerer dårlig. Jeg har fått beskjed av psykologen min om å roe ned, men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal få til det som ansvarlig for en 4-åring (som er hos pappaen annenhver helg). Bare en hyttetur gjør at jeg påfølgende mandag går rett i kjelleren. En barnebursdag, tur på kino, en bytur osv. er nok til å vippe meg helt av pinnen. Jeg bruker foreløpig Ritalin som gjør at jeg fokuserer bedre, men det har ikke hjulpet på mye annet. Noen som kjenner seg igjen og har lært seg noen triks? Jeg er helt på minimum av husarbeid og matlaging, så tror ikke det er noe å kutte ut der 😕 Anonymkode: 5e714...884 Jeg hadde udiagnosert adhd med små unger. Samtidig som. Jeg også fikk ME oppi dette her. Så for det første, du må gjøre ting slik det fungerer for deg og ungen. Glem hva alle andre måtte mene, og hva bla influensere osv prøver å prakke på oss. Det viktigste for barnet ditt er at du er en god og trygg voksen person. Jeg satte opp en minimum liste jeg klarer på en dag. Og la lista litt under det. For da har jeg litt å gå på. Da visste jeg at en tur ut i sentrum i uka med barn var nok. Også la jeg opp til mest mulig på en tur. Samt fulgte klokka på når ting skal gjøres. Alltid en lettvint middag på lur. Hvis energien var for dårlig. Lage handleliste på tlf, nok basis til en uke. Da slapp jeg å handle mange ganger. Handle lapper glemte jeg igjen hjemme, så viktig å ha på tlf. Ørepropper som demper ca 15 db. Da hører du, men tar høyfrekvente lyder. Det var som balsam i ørene. Jeg lot de få herje så lenge jeg klarte det. Også hadde jeg rolig leker. Som feks Lego, bilbane, togbane ol. Da kunne jeg ligge på gulvet å leke med dem om de ikke ville det alene. Var det skikkelig ille så satte vi oss i sofaen og så på en film sammen. Da satt de bak rumpa mi, mens jeg lå på sofaen. Skulle jeg sovne, så våknet jeg om de flytta på seg. Vi var ute på ting. Bare ikke like ofte som alle andre. Så fant jeg ofte trygge plasser med gjerder rundt. Der de kunne slippes løs, og jeg kunne se de hele tiden. Mine lekte masse i barnehagen og var ganske slitne selv når de kom hjem. Slitne to blide fjes. Så jeg var ikke bekymret for at de ikke var aktive nok. Begge har adhd de også. Så de trengte litt ro selv når de kom hjem. Men jeg styrte nok litt nivå på aktivitet på dem ut fra min tilstand. Jeg var jo sykmeldt da de var små. Så jeg hvilte jo når de var i barnehagen pga me, som jeg dessverre etterhvert ble ufør på. Mine er voksne nå. Og de har sagt de er glade for å ha en mamma som alltid er der. Og at vi har masse gode minner, av legobygging osv sammen. 20 åringen kjøpte faktisk Lego til jul, nå forrige jul. Slik at jeg og han kunne bygge sammen. Jeg savner to player spill på PS. Fordi vi spilte ofte sammen også. Og det var veldig gøy og koselig. Mine var ikke så glad i brettspill. Men av og til kortspill. Men jeg tror det gikk for tregt pga deres adhd. Så legg gode planer. Jeg måtte gjøre skippertak, fordi jeg evner ikke å holde på jevnt og trutt igjennom hele dagen. Da blir jeg redusert til ingenting. Adhd hjelper meg å multitaske. Så det ble tre økter om dagen. Få dem ut døra om morgenen, hjem og mat og leggetid. Så da tok jeg alt annet samtidig. Om morgenen så fikk de våkne med barnetv. De var alltid veldig trøtte og trengte tid på å våkne. Så da fikk de en halvtime der, til frokost og niste var klar. Også tok vi tannpuss og klær rett før vi dro. Uten tv våkning. Ble det bare grinete trøtte unger som ikke helt fungerte de heller. Så det fungerte veldig bra her. Å nei de så ikke på tv hele tiden eller gamet hele tiden. Sånt tok vi innimellom når vi alle tre trengte det. Noen dager mer og andre dager mindre. Eneste som var fast på tv var 30minuttee på morgenen og ca 30 minutter på kvelden for å få de til å roe seg rett før leggetid. Hvis ikke holdt de det gående på overtid. Noe å fokusere på hjelper for å roe ned et adhd hue. Istedenfor alle tanker og spm som dukker opp når det blir stille på kvelden. Sliter jeg med å sove selv, står jeg opp og setter på noe kjedelig på tv. Da sovner jeg på 15 minutter. Ble litt dyrt med strøm. Så fant ut at en kjedelig podcast fungerer like godt, på svak lyd på tlf. Anonymkode: f3392...7a2 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #6 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): For min del har rutiner vært alfa omega. Står opp konsekvent til samme tid hver dag. Da gjerne før alle dagens gjøremål. Det første jeg gjør er rett i dusjen, vasker meg litt så skrur jeg ned temperaturen til det kaldeste. Da begynner huet å mase på å komme meg ut, men står i to minutter, uavhengig av hvor mye tankene syter til meg. Det trikset der har gitt meg motivasjon og styrke til å komme meg gjennom alle dagens gjøremål med mer guts. Diet er også kjempe viktig! Ungår karbs så mye jeg får til, raffinert sukker er no go. Du blir overasket over hvor mye diett har å si på humør og fokus. Rutiner, virkelig er Alfa omeeeega. lykke til! Anonymkode: 6f754...ec3 Takk 😊 Rutiner er ganske innarbeidet, står opp og legger meg til samme tid hver dag, er på jobb og med barn blir hverdagen fort rutiner. Spiser sikkert for mye karbohydrater, det går mest i knekkebrød, frukt og grønt. Jeg orker ikke lage mat 😕 -TS Anonymkode: 5e714...884
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #7 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ville bare si at jeg forstår deg så godt. Jeg har et barn med adhd og har adhd selv. Sånn var min helg; I helgen på ST hans lå at til rette for at det skulle bli en bra kveld. Vi hadde med pølser, cola, potetgull,popcorn og hans favoritt cookies. Vi var på en lokal tilstelning, der det var massevis at morsomme ting som skjedde. Etter ti minutt, ville han hjem, fordi vi ikke så noen han kjente. Jeg greide å overtale ( etter mas hvert tiende minutt, om at vi skulle prøve ti minutter til. ti minutter til. Vi var der ca en time før vi dro og han var lei seg frem til vi kom hjem. Klokka ni var vi hjemme, og jeg var så sliten av klagingen at det var egentlig ok. Bare trist at vi ikke greier å gjøre noe sammen uten at det er et annet barn der som gjør kvelden komplett. Dagen etter, lørdag, lånte jeg et barn ( en av hans gode venner, som også har adhd ) Og disse to eglet KONSTANT. Han ene ristet og pirket i den andre hvert kvarter. Ofte så er det sånn hender opp i ansiktet, trykke nesa til det ene barnet opp, eller pirke i øret, osv. klyping, dytting og lek frem til en slår seg og det er grining. ( de er ti år) Ja og hæla i taket når jeg kjører bil, men da klikker jeg jo. Jeg takler IKKE roping inne i bilen når jeg kjører. OG så blir min gutt lei seg, jeg sier unnskyld så klart og forklarer at vi må være rolig når jeg kjører, han er fortatt lei seg frem til vi ser film. På søndag var både jeg og poden slitne så vi slappet av hjemme, men man blir da fader og sliten av å slappe av hjemme for det er så kjedelig sant. så det er kjedelig å være hjemme og kjedelig å være ute om man ikke har en venn, men jeg kan faktisk ikke låne barn hver dag. I dag er jeg så sliten. Jeg ER SÅ SLITEN. akkurat nå er det så vidt øyene holder seg oppe og hodet suser. Barnet er med pappaen nå i en uke og han ville egentlig ikke dra, vet ikke hvorfor jeg. Men han ville ikke det. Jeg forstår ikke hvordan det skal gå denne sommeren jeg, for jeg har jo et barn for lite. Jeg skulle hatt ett til. Anonymkode: a7f08...ef8 Huff, høres ikke enkelt ut! Barnet mitt er ikke så hypp på andre mennesker, så han er alltid veldig på meg. Jeg er underholdningen hele tida. Jeg føler egentlig at jeg har et barn for mye 😕 Hadde aldri fått barn om jeg visste at jeg skulle bli så utmattet av dette livet. Jeg er også så sliten i dag, jeg synes det er så fælt. Barnet vil leke, og jeg klarer knapt nok reise meg fra stolen 🙁 -TS Anonymkode: 5e714...884
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #8 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det som redder meg er mat. Jeg må ha masse grønnsaker hver dag for å få overskuddet jeg trenger til å orke å rydde litt. Jeg tar også aduvanz, ikke Ritalin, som er en hestekur av en medisin som er ute av kroppen klokka 14. Kanskje du skulle prøvd aduvanz? medisinen varer ut hele dagen, og da blir du ikke sliten før du stuper når klokka er 23, hehe. En annen ting er å putte barnet i seng tidlig. Jeg putter min i seng klokka ni, og ja jeg er en sliten dårlig mamma som gir han iPad. Men da blir han rolig i senga og jeg puster ut litt og får noen stille timer før klokka er natta. Anonymkode: a7f08...ef8 Jeg spiser mye grønnsaker, det er stort sett det jeg spiser. Pluss havregryn og melk, knekkebrød osv. Lite middag. Hmm, jeg tar Ritalin kapsel som ifølge psykiateren min skulle vare hele dagen? Sønnen min sovner vanligvis klokka 22, og da må jeg og sove 🙈 Han må legge seg 19 for å sovne til da, og jeg må ligge i senga med ham i de timene. Altså lite tid til å puste ut dessverre 🙁 -TS Anonymkode: 5e714...884
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #9 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg spiser mye grønnsaker, det er stort sett det jeg spiser. Pluss havregryn og melk, knekkebrød osv. Lite middag. Hmm, jeg tar Ritalin kapsel som ifølge psykiateren min skulle vare hele dagen? Sønnen min sovner vanligvis klokka 22, og da må jeg og sove 🙈 Han må legge seg 19 for å sovne til da, og jeg må ligge i senga med ham i de timene. Altså lite tid til å puste ut dessverre 🙁 -TS Anonymkode: 5e714...884 Ritalin går vel ut av kroppen innen 4-6 timer. Siden han bruker så lang tid på å finne ro,vurdert melatonin på kveldene til han? Anonymkode: 52af3...812 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #10 Skrevet 26. juni 2023 Åsså må du lære han å legge seg alene..mestringsfølelse er gull. Han er 4 år, han kan kjøpes med belønningskalender og slike ting. Anonymkode: 52af3...812 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #11 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg hadde udiagnosert adhd med små unger. Samtidig som. Jeg også fikk ME oppi dette her. Så for det første, du må gjøre ting slik det fungerer for deg og ungen. Glem hva alle andre måtte mene, og hva bla influensere osv prøver å prakke på oss. Det viktigste for barnet ditt er at du er en god og trygg voksen person. Jeg satte opp en minimum liste jeg klarer på en dag. Og la lista litt under det. For da har jeg litt å gå på. Da visste jeg at en tur ut i sentrum i uka med barn var nok. Også la jeg opp til mest mulig på en tur. Samt fulgte klokka på når ting skal gjøres. Alltid en lettvint middag på lur. Hvis energien var for dårlig. Lage handleliste på tlf, nok basis til en uke. Da slapp jeg å handle mange ganger. Handle lapper glemte jeg igjen hjemme, så viktig å ha på tlf. Ørepropper som demper ca 15 db. Da hører du, men tar høyfrekvente lyder. Det var som balsam i ørene. Jeg lot de få herje så lenge jeg klarte det. Også hadde jeg rolig leker. Som feks Lego, bilbane, togbane ol. Da kunne jeg ligge på gulvet å leke med dem om de ikke ville det alene. Var det skikkelig ille så satte vi oss i sofaen og så på en film sammen. Da satt de bak rumpa mi, mens jeg lå på sofaen. Skulle jeg sovne, så våknet jeg om de flytta på seg. Vi var ute på ting. Bare ikke like ofte som alle andre. Så fant jeg ofte trygge plasser med gjerder rundt. Der de kunne slippes løs, og jeg kunne se de hele tiden. Mine lekte masse i barnehagen og var ganske slitne selv når de kom hjem. Slitne to blide fjes. Så jeg var ikke bekymret for at de ikke var aktive nok. Begge har adhd de også. Så de trengte litt ro selv når de kom hjem. Men jeg styrte nok litt nivå på aktivitet på dem ut fra min tilstand. Jeg var jo sykmeldt da de var små. Så jeg hvilte jo når de var i barnehagen pga me, som jeg dessverre etterhvert ble ufør på. Mine er voksne nå. Og de har sagt de er glade for å ha en mamma som alltid er der. Og at vi har masse gode minner, av legobygging osv sammen. 20 åringen kjøpte faktisk Lego til jul, nå forrige jul. Slik at jeg og han kunne bygge sammen. Jeg savner to player spill på PS. Fordi vi spilte ofte sammen også. Og det var veldig gøy og koselig. Mine var ikke så glad i brettspill. Men av og til kortspill. Men jeg tror det gikk for tregt pga deres adhd. Så legg gode planer. Jeg måtte gjøre skippertak, fordi jeg evner ikke å holde på jevnt og trutt igjennom hele dagen. Da blir jeg redusert til ingenting. Adhd hjelper meg å multitaske. Så det ble tre økter om dagen. Få dem ut døra om morgenen, hjem og mat og leggetid. Så da tok jeg alt annet samtidig. Om morgenen så fikk de våkne med barnetv. De var alltid veldig trøtte og trengte tid på å våkne. Så da fikk de en halvtime der, til frokost og niste var klar. Også tok vi tannpuss og klær rett før vi dro. Uten tv våkning. Ble det bare grinete trøtte unger som ikke helt fungerte de heller. Så det fungerte veldig bra her. Å nei de så ikke på tv hele tiden eller gamet hele tiden. Sånt tok vi innimellom når vi alle tre trengte det. Noen dager mer og andre dager mindre. Eneste som var fast på tv var 30minuttee på morgenen og ca 30 minutter på kvelden for å få de til å roe seg rett før leggetid. Hvis ikke holdt de det gående på overtid. Noe å fokusere på hjelper for å roe ned et adhd hue. Istedenfor alle tanker og spm som dukker opp når det blir stille på kvelden. Sliter jeg med å sove selv, står jeg opp og setter på noe kjedelig på tv. Da sovner jeg på 15 minutter. Ble litt dyrt med strøm. Så fant ut at en kjedelig podcast fungerer like godt, på svak lyd på tlf. Anonymkode: f3392...7a2 Jeg har dessverre en særdeles hyperaktiv, stort sett lys våken gutt som ikke slapper av så lett 🙁 Det er han som styrer aktivitetsnivået hjemme 🙈 Det er full rulle fra barnehagen og til legging, og egentlig i leggetida og. Han blir ikke sliten av barnehagen, og sitter ikke i ro og ser film i sofaen for å si det sånn 😅 Mistenker ADHD på han og dessverre. Og lista er virkelig lagt lavt. Gjør bare det absolutte minimum, og likevel er det for mye for meg 🙁 Handleliste, ukeshandel, har droppet middager, osv. Jeg fatter ikke hvordan jeg skal orke dette livet liksom 🙁 Ikke selvmordstanker akkurat nå, jeg skulle bare ønske jeg kunne legge meg og sove i ti år. -TS Anonymkode: 5e714...884 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #12 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ritalin går vel ut av kroppen innen 4-6 timer. Siden han bruker så lang tid på å finne ro,vurdert melatonin på kveldene til han? Anonymkode: 52af3...812 Ser det står 6-8 timer, men det var jo rart. Jeg skulle gå fra tabletter til kapsel for å få en lengre effekt, men det er jo ikke lenger enn tablettene (tok til morgen og lunsj) 🙁 Nei, jeg tror ikke det hadde hjulpet. Det er kroppslig uro han har, han sovner ganske fort når han faktisk får roet ned. -TS Anonymkode: 5e714...884
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #13 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Åsså må du lære han å legge seg alene..mestringsfølelse er gull. Han er 4 år, han kan kjøpes med belønningskalender og slike ting. Anonymkode: 52af3...812 Jeg prøvde så hardt i vinter, det gikk skikkelig skeis. Han ble aggressiv og han holdt det gående i timesvis med slåssing og hyling. Det ble bedre for oss med at jeg ligger sammen med ham i tre timer, men det sliter meg også helt ut. Men absolutt mindre enn slåssingen 🙈 Han kan ikke kjøpes heller, bryr seg null om å få ting 🙁 -TS Anonymkode: 5e714...884
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå