Gå til innhold

Sandaler som er gode å gå i, uten å være kjerring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
skruf skrev (På 5.7.2023 den 17.14):

Jeg er 45, og kjerring eller ei; jeg har sverget til Birkenstock de siste 10 årene, har to ulike varianter. Den vanlige med brede reimer over vrista, og en som går mellom stortåa og tåa ved siden av. Døtrene mine på 19 og 25 har også brukt Birkenstock de siste årene. Men; jeg forelsket meg litt i de som er chunky som noen la ut link til…..spørs om det blir en tur til skobutikken i morgen😄

Har dog innmari lyst på disse fra Hermės, men 6400kr synes jeg blir for dyrt for sandaler. Aner ikke hvor gode de er på foten heller. Men, kanskje hvis jeg vinner i Lotto……må bare begynne å spille først 😄 Fine er de i allefall, og de ville ha passet til alt, inkludert sommerbryllup 

https://www.hermes.com/no/en/product/oran-sandal-H021056Zv03350/

image.thumb.jpeg.c13313503f47d40ed5022f023403269e.jpeg

Syns også disse er dødsfine, bestilte en knock off fra HM i hvite men de var for smale og vonde å gå på.  Kommer til å slå til om jeg finner noe som ligner. 

Liker godt disse, blir nok mye brukt i sommer, har lignende i brunt uten bling også.

https://www.zalando.no/only-shoes-onlmargit-tasandaler-off-white-os411a0fk-a11.html

Anonymkode: db1e5...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skruf skrev (På 5.7.2023 den 17.14):

Jeg er 45, og kjerring eller ei; jeg har sverget til Birkenstock de siste 10 årene, har to ulike varianter. Den vanlige med brede reimer over vrista, og en som går mellom stortåa og tåa ved siden av. Døtrene mine på 19 og 25 har også brukt Birkenstock de siste årene. Men; jeg forelsket meg litt i de som er chunky som noen la ut link til…..spørs om det blir en tur til skobutikken i morgen😄

Har dog innmari lyst på disse fra Hermės, men 6400kr synes jeg blir for dyrt for sandaler. Aner ikke hvor gode de er på foten heller. Men, kanskje hvis jeg vinner i Lotto……må bare begynne å spille først 😄 Fine er de i allefall, og de ville ha passet til alt, inkludert sommerbryllup 

https://www.hermes.com/no/en/product/oran-sandal-H021056Zv03350/

image.thumb.jpeg.c13313503f47d40ed5022f023403269e.jpeg

Hermès må være de fineste sandalene som finnes. Feminine og lette, men dyre ja.

Endret av Tutte
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, Tutte said:

Hermès må være de fineste sandalene som finnes. Feminine og lette, men dyre ja.

Men de er faktisk verdt pengene, holder seg "evig"😊

Anonymkode: ae0e0...df7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Men er de gode å gå i? Prøvde en lignende sandal fra Stockholm Design for litt siden, den var überkjip. Ingen demping i sålen, bare hardt og flatt. https://www.eurosko.com/no/products/stockholm-design-group/stockholm-design-group-1163-23v1163/?code=41933003067

TS

Anonymkode: d9e0f...177

Ja de er veldig gode å gå synes jeg

Anonymkode: ae0e0...df7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regner med TS er minst like forvirret nå som da hun skrev tråden! :ler2:
Alt er jo kjerring i noens øyne på KG, så det beste er å finne en modell man liker utseende og passform på, og så drite i alle de som roper kjerring til alt de ikke liker.

Jeg elsker mine sandaler fra Rieker, de er enkle, sommerlige og gode å gå i. Selv for meg med bred fot. Disse er dog mest til hverdagbruk, men jeg bruker dem båe til shorts og skjørt/kjole.

4223431530_1_h.png

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.6.2023 den 17.14):

«Kjærring» er bare en måte p si «lite kledelig», «upent», «utdatert» eller «lavkvalitet» på. Og om du blir forarger over at ordet er kjønnet? Gubbe er et synonym som brukes helt likt, bare typisk for menn. Du kan fint bruke gubbe om dårlig kledde kvinner også, for min del. Jeg forstår tegningen. 

Ts er altså ute etter et par sandaler en voksen person kan ha på seg uten å fremstå som ute av stand til å kle seg riktig. Noe som for de fleste er av betydning, uavhengig av alder. 

Jeg har ikke noe svar på spørsmålet, ts. Jeg har til nå i livet ikke funnet et eneste par sandaler som både er gode å gå i og er noe man kan bli sett i ute blant folk uten å skamme seg litt over eget forfall. Jeg faller derfor tilbake på joggesko eller sandaler helt uten demping. Begge gode alternativ. Etter flere ferier i sørlige strøk ser jeg at kvinner og menn der tar de samme valgene: helt udempede sandaler eller joggesko (eller loafers, om du er typen).

Anonymkode: 51678...4f8

Helt uenig i at kjerring er synonymt med "lavkvalitet". For å ta eksempler her i fra tråden er jo f.eks. både Rieker og Eccooldemorssandalene knallgod kvalitet - jeg har både Eccosandalene og flere par Riekser, og de er like fine og behagelige etter årevis med bruk. Trendy er de dog ikke, men kvaliteten er det ingenting å si på. ;) 

AnonymBruker skrev (På 30.6.2023 den 21.22):

Jeg er født i 1982 og min mor og alle andre hadde slike Birkenstock som "husmorsko" / innesko da jeg vokste opp. Så dette er for meg selve definisjonen på kjerring/husmorsko.

Trodde derfor det var en spøk da jeg begynte å se ungdom i disse for rundt vel 10 år siden. Og tror for såvidt det enda. Fullstendig usexy og kjerringaktig 😅

Anonymkode: 9b0e7...073

Enig, jeg får bare ikke hodet mitt rundt at andre enn sykepleiere og sosionomer godt oppi åra faktisk går med disse i fullt alvor. 😅

AnonymBruker skrev (På 1.7.2023 den 13.05):

Men du klarer kanskje å løfte blikket og se at andre har andre assosiasjoner til ting enn du har? Og at for noen er Birkenstock det samme som oldemorsandaler er for deg?

Anonymkode: 8a147...bb7

Nemlig!

AnonymBruker skrev (På 1.7.2023 den 13.48):

Kom til denne tråden for å få tips til fine, men komfortable sandaler, og lærte at jeg er kjerring 🤗 

Jeg liker uansett Rieker, hadde egentlig sett meg ut disse men jeg er visst mellom størrelser... Får ta meg en tur på butikken i dag. Men det er jo åpenbart at alt som er noenlunde komfortabelt er fryktelig "kjerring" i følge KG. Tror en del her i tråden ville fått hjerteinfarkt om dere hadde sett antrekkene mine. Jeg er tydeligvis kjerring, som en 26-årig fitnessnerd. 🤪 

Anonymkode: f0c5d...51e

Jeg har akkurat disse! Føler meg jo rent kul nå som jeg leser at noen under 50 liker dem. :nigo:

Ardwinna skrev (På 7.7.2023 den 23.49):

Regner med TS er minst like forvirret nå som da hun skrev tråden! :ler2:
Alt er jo kjerring i noens øyne på KG, så det beste er å finne en modell man liker utseende og passform på, og så drite i alle de som roper kjerring til alt de ikke liker.

Jeg elsker mine sandaler fra Rieker, de er enkle, sommerlige og gode å gå i. Selv for meg med bred fot. Disse er dog mest til hverdagbruk, men jeg bruker dem båe til shorts og skjørt/kjole.

4223431530_1_h.png

De var knallfine! 🤩 Vet du hva modellen heter eller hvor jeg kan kjøpe dem? 

Anonymkode: e5f53...8b9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.7.2023 den 13.48):

Kom til denne tråden for å få tips til fine, men komfortable sandaler, og lærte at jeg er kjerring 🤗 

Jeg liker uansett Rieker, hadde egentlig sett meg ut disse men jeg er visst mellom størrelser... Får ta meg en tur på butikken i dag. Men det er jo åpenbart at alt som er noenlunde komfortabelt er fryktelig "kjerring" i følge KG. Tror en del her i tråden ville fått hjerteinfarkt om dere hadde sett antrekkene mine. Jeg er tydeligvis kjerring, som en 26-årig fitnessnerd. 🤪 

De er stygge og kjerring, definitivt.

Anonymkode: 55f54...fe6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.7.2023 den 20.11):

TS her. 

Takk for tips! Disse var nok noen av de minst kjerring-ete sandalene jeg har sett i denne tråden. Hva heter modellen? 

Dere som sier Ecco er så kjerring, der er jeg ikke nødvendigvis enig. Jeg har disse fra Ecco, og føler ikke de er kjerring: 

IMG_4133.webp.e6b521d964bdc705b10b151e4fd27af4.webp

De er kjerring. Stygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.7.2023 den 7.45):

De er ekstremt kjerring. Legg til beige knebukser med snøring under kneet så er ferielooken komplett.

Anonymkode: aef89...e34

Uber kjerring, ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Huff...mange surmaga troll på Kg i sommer

Anonymkode: f6b22...d31

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

De er kjerring. Stygge.

Takk for utrolig konstruktive innspill 🥰 

Legger du ut link av dine sandaler?

Ts

• Liker 5
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Takk for utrolig konstruktive innspill 🥰 

Legger du ut link av dine sandaler?

Ts

Skulle til å svare sure-AB selv, men nå lo jeg godt 👏👏😂 Fant du sandaler, TS? 

Hilsen kjerring nr 54838 ❤️

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.7.2023 den 13.31):

De var knallfine! 🤩 Vet du hva modellen heter eller hvor jeg kan kjøpe dem? 

Anonymkode: e5f53...8b9

De heter visst Silvia, og første nettbutikk jeg fikk opp var Din Sko: https://www.dinsko.no/damesko/sandaler/reimsandaler/rieker-silvia-sandal-med-reimer-brun-337687 :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...