Olaug Olsen Skrevet 1. juli 2023 #101 Del Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Birkenstock har jo vært trendy i 10-15 år allerede, så de har absolutt kommet ut av husmorsko-stempelet, vil jeg si. Oldemorsandalene fra Ecco forbinder jeg med grimme sandaler fulle av halvtygde matrester og sprinklet med litt urin, så de får jeg helt fnatt av. Holdt nesten på å spy da mannen kom hjem fra skobutikken i fjor og hadde kjøpt seg slike til sydenturen. Anonymkode: 06878...442 Er alle her miljøskadet av å jobbe på sykehjem? Finn en terapeut! 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #102 Del Skrevet 1. juli 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Birkenstock har jo vært trendy i 10-15 år allerede, så de har absolutt kommet ut av husmorsko-stempelet, vil jeg si. Oldemorsandalene fra Ecco forbinder jeg med grimme sandaler fulle av halvtygde matrester og sprinklet med litt urin, så de får jeg helt fnatt av. Holdt nesten på å spy da mannen kom hjem fra skobutikken i fjor og hadde kjøpt seg slike til sydenturen. Anonymkode: 06878...442 Det var da voldsomt😅 Men da forstår du poenget mitt. Den dagen oldemorskoene har vært i motebildet 10-15 år og det bare er ungjenter som går i det... går du og kjøper disse da? Neppe! Anonymkode: 8a147...bb7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 1. juli 2023 #103 Del Skrevet 1. juli 2023 (endret) Disse er superduper komfortable! Om de er fine er diskutabelt. Men for meg trumfer komfort stil. Endret 1. juli 2023 av tirben 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #104 Del Skrevet 1. juli 2023 Birkenstock som jeg synes er fine. Har den ene varianten selv. Ellers så har de noen fine sandaler fra Stockholm. Har et par og de er gode å gå i. Anonymkode: 649b8...54c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #105 Del Skrevet 1. juli 2023 Olaug Olsen skrev (58 minutter siden): Er alle her miljøskadet av å jobbe på sykehjem? Finn en terapeut! AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Det var da voldsomt😅 Men da forstår du poenget mitt. Den dagen oldemorskoene har vært i motebildet 10-15 år og det bare er ungjenter som går i det... går du og kjøper disse da? Neppe! Anonymkode: 8a147...bb7 Man blir veldig miljøskadet av å jobbe på sykehjem. 😅 Jeg kommer nok aldri til å kjøpe eccosandaler, nei. Men Birkenstock har ikke den ekle konnotasjonen, de var jo bare umoderne husmorsko. Anonymkode: 06878...442 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #106 Del Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hvorfor ikke Birkcenstock? Har brukt hvite fra de i over 20 år! Sånne wedges/kilehæl med bast og strå ER kjerring. Birckenstock er uten alder og tidløse. Anonymkode: 0bedf...a9b De er absolutt ikke tidløse. Birkenstock har vært veldig, veldig ut før, og da kan de lett bli det igjen. AnonymBruker skrev (18 timer siden): Birkenstock er ikke hva det engang var... Anonymkode: bf043...8ac Men de er fremdeles veldig Birkenstock. Sonit skrev (18 timer siden): ja, de hvite kan jeg bruke til en lang og pen sommerkjole. Ikke i bryllup selvfølgelig, men uformell ut og spise drikke vin. Og de har faktisk aldri vært helt ute av bildet. De var håpløse på 70-tallet, men de har fått SÅ mange modeller nå. Absolutt ikke kjerring! De var håpløse på 70-, 80- og 90-tallet, og jeg kan ikke huske at de var så populære på starten av 2000-tallet heller. Birkenstock var det folk gikk i når de hadde for mye problemer med føttene til å gå i mer elegante sko, det de gikk med på jobb fordi de gikk og sto hele tiden og komfort var alt som telte, eller fordi de beveget seg i miljøer der det å være forfengelig var litt sett ned på. (Klisjeen fotformsko og lilla skjerf? Birkenstock.) Eller fordi man bare hadde sluttet å bry seg om hvordan man så ut. Lill3My skrev (14 timer siden): Hvorfor er Birkenstock ansett av så mange å være "kjerringete"? Fordi mange av oss har vokst opp med at det bare var de aller mest kjerringete kjerringene som brukte dem, og den assosiasjonen er det veldig vanskelig å bli kvitt. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da jeg var i Danmark tidligere i sommer så jeg mange unge jenter i Birkenstock sandaler. Danskene er noen nivåer over oss nordmenn når det gjelder stil og mote så kan konkludere med at Birkenstock er ikke noe kjerring i det hele tatt. Anonymkode: e2a77...799 Unge jenter har en tendens til å gå i alt noen forteller dem er in. Det har aldri vært noe stil-stempel. Stil og mote er dessverre ikke synonymer. Anonymkode: 92000...4ab 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #107 Del Skrevet 1. juli 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Man blir veldig miljøskadet av å jobbe på sykehjem. 😅 Jeg kommer nok aldri til å kjøpe eccosandaler, nei. Men Birkenstock har ikke den ekle konnotasjonen, de var jo bare umoderne husmorsko. Anonymkode: 06878...442 Men du klarer kanskje å løfte blikket og se at andre har andre assosiasjoner til ting enn du har? Og at for noen er Birkenstock det samme som oldemorsandaler er for deg? Anonymkode: 8a147...bb7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #108 Del Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Birkenstock som jeg synes er fine. Har den ene varianten selv. Ellers så har de noen fine sandaler fra Stockholm. Har et par og de er gode å gå i. Anonymkode: 649b8...54c Hva heter disse modellene? De er mye finere enn Gizeh synes jeg Anonymkode: 61b76...ffe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #109 Del Skrevet 1. juli 2023 Jeg har vanlige birkenstock, og et par med Boston birkenstock. I tillegg har jeg sandaler fra Holzweiler jeg bruker til kjole. Jeg er forsåvidt i kjærring-alderen, men døtrene mine i 20-årene bruker mine sandaler både til hverdag og pynt nå når de er hjemme for sommeren. Tenker at de da ikke kan være så gale, ikke at jeg bryr meg om hva andre tenker. Det er det aller beste med å være i kjærring-alder, jeg kjøper det jeg liker. Anonymkode: 9536e...ff5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #110 Del Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Tja. Vi lo av Birkenstock da jeg var yngre. Det var bare slitne, fattige småbarnsforeldre og lærere som gikk med det. De har alltid eksistert, men de har også vært håpløse. Anonymkode: 8a147...bb7 Hm. Jeg har døtre på 19 og 23, begge har sverget til Birkenstock i mange år. Kommer kanskje an på hvilke miljøer man ferdes i. Og kanskje hvor i landet man bor. Anonymkode: d7f16...6f6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #111 Del Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har vanlige birkenstock, og et par med Boston birkenstock. I tillegg har jeg sandaler fra Holzweiler jeg bruker til kjole. Jeg er forsåvidt i kjærring-alderen, men døtrene mine i 20-årene bruker mine sandaler både til hverdag og pynt nå når de er hjemme for sommeren. Tenker at de da ikke kan være så gale, ikke at jeg bryr meg om hva andre tenker. Det er det aller beste med å være i kjærring-alder, jeg kjøper det jeg liker. Anonymkode: 9536e...ff5 Støtter deg. Jeg er også i kjerring alderen. Kjenner at jeg driter i hva KG mener!! Deilig! Anonymkode: bf043...8ac 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #112 Del Skrevet 1. juli 2023 15 minutter siden, AnonymBruker said: Hm. Jeg har døtre på 19 og 23, begge har sverget til Birkenstock i mange år. Kommer kanskje an på hvilke miljøer man ferdes i. Og kanskje hvor i landet man bor. Anonymkode: d7f16...6f6 De er jo ikke gamle nok til å ha assosiasjoner til hvor håpløse Birkenstock var på 80-90- og 200x-tallet.. Anonymkode: 8a147...bb7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #113 Del Skrevet 1. juli 2023 Kom til denne tråden for å få tips til fine, men komfortable sandaler, og lærte at jeg er kjerring 🤗 Jeg liker uansett Rieker, hadde egentlig sett meg ut disse men jeg er visst mellom størrelser... Får ta meg en tur på butikken i dag. Men det er jo åpenbart at alt som er noenlunde komfortabelt er fryktelig "kjerring" i følge KG. Tror en del her i tråden ville fått hjerteinfarkt om dere hadde sett antrekkene mine. Jeg er tydeligvis kjerring, som en 26-årig fitnessnerd. 🤪 Anonymkode: f0c5d...51e 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #114 Del Skrevet 1. juli 2023 10 minutter siden, AnonymBruker said: Kom til denne tråden for å få tips til fine, men komfortable sandaler, og lærte at jeg er kjerring 🤗 Jeg liker uansett Rieker, hadde egentlig sett meg ut disse men jeg er visst mellom størrelser... Får ta meg en tur på butikken i dag. Men det er jo åpenbart at alt som er noenlunde komfortabelt er fryktelig "kjerring" i følge KG. Tror en del her i tråden ville fått hjerteinfarkt om dere hadde sett antrekkene mine. Jeg er tydeligvis kjerring, som en 26-årig fitnessnerd. 🤪 Anonymkode: f0c5d...51e Fine! Jeg har et par med samme såle. Veldig gode å gå i, og jeg synes nå de er fine å se på 😊 Anonymkode: 8a147...bb7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #115 Del Skrevet 1. juli 2023 Jeg kan ikke gå på kompromiss med komfort. Disse fra Timberland er fine og gode. Anonymkode: a6c9c...34d 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #116 Del Skrevet 1. juli 2023 Jeg kjøpte disse fra Ecco i fjor, etter å ha lett lenge etter et par sandaler med flat hæl og som samtidig ikke er kjerring. Sikkert mange her som synes de også er kjerring, innser jeg nå, men jeg er i førtiårene og lever helt fint med at ikke alle liker stilen min 😅 Har forresten flere Birkenstocks også (Gizeh og Arizona), men jeg synes ikke de ser så fine ut til lette, pene sommerkjoler og -skjørt. Anonymkode: c4d8f...393 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #117 Del Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Fine! Jeg har et par med samme såle. Veldig gode å gå i, og jeg synes nå de er fine å se på 😊 Anonymkode: 8a147...bb7 Jeg synes de er superfine! Prøvde litt i dag men jeg er altså midt i mellom to størrelser, og med slike sandaler må de nesten passe skikkelig for å ikke enten gnage, eller bli løse... Skikkelig irriterende. Må vel finne med helsesandaler med borrelås jeg da! 😅 Anonymkode: f0c5d...51e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #118 Del Skrevet 1. juli 2023 Er disse kjerring? https://www.getinspired.no/sko/sandaler/timberland-euro-swift-sandal-ti-euss-tboa2ktg6621?gclid=Cj0KCQjwnf-kBhCnARIsAFlg490xdQz2Mh0upkY96rDFh8mN4R4aJ73Uj2MMU8G6d9sLINKN6NuNtW4aAo_pEALw_wcB Anonymkode: 61b76...ffe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #119 Del Skrevet 1. juli 2023 Elsker disse Anonymkode: a4a8f...b04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 1. juli 2023 #120 Del Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Elsker disse Anonymkode: a4a8f...b04 Ja, de er fine🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå