Sonit Skrevet 30. juni 2023 #81 Del Skrevet 30. juni 2023 (endret) Lill3My skrev (4 minutter siden): Hvorfor er Birkenstock ansett av så mange å være "kjerringete"? Tror det har noe med at mange forbinder de med sosionomer og lærere, og ikke har fått med seg at de har både utvidet kolleksjonen, samt at mote har mer fokus på komfort enn høye hæler og trange sko. Høye trange sko ser man på Intsagram og i Taxi-kø... Noe sånt. Endret 30. juni 2023 av Sonit 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #82 Del Skrevet 30. juni 2023 4 minutter siden, Lill3My said: Hvorfor er Birkenstock ansett av så mange å være "kjerringete"? Du finner svaret i tråden. Det er fornuftssko som våre foreldre (oss som er født på 80-tallet) gikk og tråkket i år ut og år inn da vi vokste opp. Som en annen også nevner, er den høyt verdsatt som arbeidssko i helsevesenet (og så vidt jeg forstår det, er det også som spesialsko den har sitt opphav). Anonymkode: 8a147...bb7 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #83 Del Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Nei, de er ikke kjerring. Mer 12 år gammelt gutt 😅 Kopierer bilde her, så folk slipper å gå inn på lenke: Anonymkode: 77e7e...c22 De er ekstremt kjerring. Legg til beige knebukser med snøring under kneet så er ferielooken komplett. Anonymkode: aef89...e34 15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 1. juli 2023 #84 Del Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du finner svaret i tråden. Det er fornuftssko som våre foreldre (oss som er født på 80-tallet) gikk og tråkket i år ut og år inn da vi vokste opp. Som en annen også nevner, er den høyt verdsatt som arbeidssko i helsevesenet (og så vidt jeg forstår det, er det også som spesialsko den har sitt opphav). Anonymkode: 8a147...bb7 Ja, skjønner. Men jeg (og kanskje er jeg bare litt mote-dum) skjønner ikke hvorfor fornuft kobles til kjerring. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #85 Del Skrevet 1. juli 2023 1 hour ago, Lill3My said: Ja, skjønner. Men jeg (og kanskje er jeg bare litt mote-dum) skjønner ikke hvorfor fornuft kobles til kjerring. Jeg er også mote-dum og har aldri giddet å bry meg om trender. Går i det jeg liker (hat allerede fptt mitt pass påskrevet her inne 😂), og det håper jeg jo andre gjør og. Min oppfattelse av hva som er kjerring, er utdatert, og ja, gjerne at det er fornuftig. Mote handler jo ikke om fornuft, men hva en gjeng med forståsegpåere og designere har bestemt at folk skal like akkurat nå. Men fornuft eller ikke, Birkenstock forbinder jeg med lærere og slitne småbarnsforeldre, og jeg er ikke der i livet ennå. Anonymkode: 8a147...bb7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #86 Del Skrevet 1. juli 2023 10 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er også mote-dum og har aldri giddet å bry meg om trender. Går i det jeg liker (hat allerede fptt mitt pass påskrevet her inne 😂), og det håper jeg jo andre gjør og. Min oppfattelse av hva som er kjerring, er utdatert, og ja, gjerne at det er fornuftig. Mote handler jo ikke om fornuft, men hva en gjeng med forståsegpåere og designere har bestemt at folk skal like akkurat nå. Men fornuft eller ikke, Birkenstock forbinder jeg med lærere og slitne småbarnsforeldre, og jeg er ikke der i livet ennå. Anonymkode: 8a147...bb7 Meg igjen. En ting til mens jeg er i gang. Det var en som la ut en lenke til noen sandaler her inne som ble sablet ned med at hun viste frem "ultra-kjerring-sykehjem-oldemorsandaler". Denne responsen er ikke ulik den vi hadde på Birkenstock for mindre enn 15 år siden. Disse sandalene kan lett bøi de nye Birkenstock om 2 år. Da har "alle" plutselig begynt å like noe flere her vil se på som "oldemor på sykehjemmet"-sko. Det er søren ikke lett da, å gå på butikken og betale i dyre dommer for disse skoene, og deretter faktisk bruke dem. Og i tillegg også til pent😅 Anonymkode: 8a147...bb7 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 1. juli 2023 #87 Del Skrevet 1. juli 2023 26 minutter siden, AnonymBruker said: Meg igjen. En ting til mens jeg er i gang. Det var en som la ut en lenke til noen sandaler her inne som ble sablet ned med at hun viste frem "ultra-kjerring-sykehjem-oldemorsandaler". Denne responsen er ikke ulik den vi hadde på Birkenstock for mindre enn 15 år siden. Disse sandalene kan lett bøi de nye Birkenstock om 2 år. Da har "alle" plutselig begynt å like noe flere her vil se på som "oldemor på sykehjemmet"-sko. Det er søren ikke lett da, å gå på butikken og betale i dyre dommer for disse skoene, og deretter faktisk bruke dem. Og i tillegg også til pent😅 Anonymkode: 8a147...bb7 Bikkja mi tygget nettopp i stykker mine oldemorpåsykehjem-eccosandaler.... jeg er egentlig litt letta... Hilsen K48 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #88 Del Skrevet 1. juli 2023 5 minutter siden, onyx said: Bikkja mi tygget nettopp i stykker mine oldemorpåsykehjem-eccosandaler.... jeg er egentlig litt letta... Hilsen K48 Haha om 2 år kan det hende du savner dem 😂🙃 Anonymkode: 8a147...bb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #89 Del Skrevet 1. juli 2023 Da jeg var i Danmark tidligere i sommer så jeg mange unge jenter i Birkenstock sandaler. Danskene er noen nivåer over oss nordmenn når det gjelder stil og mote så kan konkludere med at Birkenstock er ikke noe kjerring i det hele tatt. Anonymkode: e2a77...799 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #90 Del Skrevet 1. juli 2023 Man må vel bare akseptere kjerring faktoren for komfort. Har ingen problem med føttene mine så går med hva som helst, fikk i går kommentar på at jeg er så flink med sko 😊 Jeg forstår jo at det er lettere for meg som ikke har spesielle hensyn å ta, Hooka sko hadde jeg ALDRI vist meg offentlig i, det er kor av det grelleste som finnes. Den svære skrifta gjør det enda verre. Jeg har u løpet sv de siste årene faser ut hel, går nesten aldri med høye heler lenger, det gjorde jeg alltid før. Anonymkode: 1a39c...d8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-stina Skrevet 1. juli 2023 #91 Del Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Da jeg var i Danmark tidligere i sommer så jeg mange unge jenter i Birkenstock sandaler. Danskene er noen nivåer over oss nordmenn når det gjelder stil og mote så kan konkludere med at Birkenstock er ikke noe kjerring i det hele tatt. Anonymkode: e2a77...799 Alle unge jenter går med dem her også og har gjort det i mange år, det er ikke noe nytt! De blir ikke noe finere av den grunn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #92 Del Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Kjøpte et par av ca denne typen. Det gikk opp for meg etter 20 min gange, at jeg heller burde gått for Birkenstock! Jeg synes du skal kjøpe deg etpar lave sandaler, og ikke bry deg med dette kjerringstempelet. Mine sandaler? Fikk gnagsår, falt nesten i trappen og de står nå hensatt annensteds. Anonymkode: bf043...8ac Men disse er jo skikkelig kjerring, så det er like greit. Kjerring = ting som var in for 10-15 år siden, og folk på 40-50 fremdeles går med, fordi de ikke henger med i motebildet lengre. Disse hadde vært skikkelig kule i 2010. Mangler bare litt bling, så hadde de vært ultrakjerring. Anonymkode: 9a4bf...99f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #93 Del Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men disse er jo skikkelig kjerring, så det er like greit. Kjerring = ting som var in for 10-15 år siden, og folk på 40-50 fremdeles går med, fordi de ikke henger med i motebildet lengre. Disse hadde vært skikkelig kule i 2010. Mangler bare litt bling, så hadde de vært ultrakjerring. Anonymkode: 9a4bf...99f Jeg har gått i fotformsko til den store gullmedaljen før. Ønsker å finne fram til et mer feminint kjønnsuttrykk. Ja det var bling på de sandalene jeg kjøpte, og ja jeg har tenkt å bruke de i sommer!! Hilsen Kjerring på 45 Anonymkode: bf043...8ac 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #94 Del Skrevet 1. juli 2023 -stina skrev (16 minutter siden): Alle unge jenter går med dem her også og har gjort det i mange år, det er ikke noe nytt! De blir ikke noe finere av den grunn. Smaken er en ting, men her diskuteres det hva som er «kjerring» og ikke. Og Birkenstock er absolutt ikke kjerring når så mange unge motebevisste mennesker velger å gå med de. Det finnes mange ulike farger og modeller av Birkenstock også. Anonymkode: e2a77...799 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #95 Del Skrevet 1. juli 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Smaken er en ting, men her diskuteres det hva som er «kjerring» og ikke. Og Birkenstock er absolutt ikke kjerring når så mange unge motebevisste mennesker velger å gå med de. Det finnes mange ulike farger og modeller av Birkenstock også. Anonymkode: e2a77...799 Problemet er at Birkenstock ser ut som Birkenstock. De hvite som er vist frem her, er jo kliss lik sånne som foreldrene våre trakket rundt i som innesko hjemme da vi vokste opp, bare at de er hvite. Du kan pynte en Lada med en ny farge, men du kan jo fortsatt se at det er en Lada. Men smak er subjektiv, og jeg er førstemann til å være glad for at tenåringer går i fornuftige sko. Ingenting er bedre! Men for oss som har levd i den tiden der Birkenstock var håpløst, er det toget gått. Det handler jo om assosiasjoner. Ref det jeg skrev om oldemorpåsykehjem-sandalene. Anonymkode: 8a147...bb7 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #96 Del Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Problemet er at Birkenstock ser ut som Birkenstock. De hvite som er vist frem her, er jo kliss lik sånne som foreldrene våre trakket rundt i som innesko hjemme da vi vokste opp, bare at de er hvite. Du kan pynte en Lada med en ny farge, men du kan jo fortsatt se at det er en Lada. Men smak er subjektiv, og jeg er førstemann til å være glad for at tenåringer går i fornuftige sko. Ingenting er bedre! Men for oss som har levd i den tiden der Birkenstock var håpløst, er det toget gått. Det handler jo om assosiasjoner. Ref det jeg skrev om oldemorpåsykehjem-sandalene. Anonymkode: 8a147...bb7 Du har ikke fått med deg at Birkenstock som jeg skrev, finnes i mange ulike modeller og farge? Anonymkode: e2a77...799 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-stina Skrevet 1. juli 2023 #97 Del Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Smaken er en ting, men her diskuteres det hva som er «kjerring» og ikke. Og Birkenstock er absolutt ikke kjerring når så mange unge motebevisste mennesker velger å gå med de. Det finnes mange ulike farger og modeller av Birkenstock også. Anonymkode: e2a77...799 Neida, er for så vidt enig i at de ikke kan defineres som kjerring og har heller ikke sagt at de er kjerring, men for oss som er vant til å tenke på dem som arbeidsko/helsesko er det vanskelig å se på dem som fine selv om enkelte modeller er litt finere enn andre. Nei, det er jammen ikke mye å velge i om dagen for oss som ikke liker birkenstock og heller ikke vil være kjerring😅 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #98 Del Skrevet 1. juli 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du har ikke fått med deg at Birkenstock som jeg skrev, finnes i mange ulike modeller og farge? Anonymkode: e2a77...799 Jo, det var jo det jeg svarte på? Anonymkode: 8a147...bb7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #99 Del Skrevet 1. juli 2023 https://costume.no/mote/sandaler-de-storste-trendene-akkurat-na Anonymkode: 86b27...714 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #100 Del Skrevet 1. juli 2023 Birkenstock har jo vært trendy i 10-15 år allerede, så de har absolutt kommet ut av husmorsko-stempelet, vil jeg si. Oldemorsandalene fra Ecco forbinder jeg med grimme sandaler fulle av halvtygde matrester og sprinklet med litt urin, så de får jeg helt fnatt av. Holdt nesten på å spy da mannen kom hjem fra skobutikken i fjor og hadde kjøpt seg slike til sydenturen. Anonymkode: 06878...442 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå