AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #41 Del Skrevet 30. juni 2023 Kjøpte et par av ca denne typen. Det gikk opp for meg etter 20 min gange, at jeg heller burde gått for Birkenstock! Jeg synes du skal kjøpe deg etpar lave sandaler, og ikke bry deg med dette kjerringstempelet. Mine sandaler? Fikk gnagsår, falt nesten i trappen og de står nå hensatt annensteds. Anonymkode: bf043...8ac 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #42 Del Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 26.6.2023 den 15.52): Hvordan ser kjerringsandaler ut? Anonymkode: fdc98...cb9 «Kjærring» er bare en måte p si «lite kledelig», «upent», «utdatert» eller «lavkvalitet» på. Og om du blir forarger over at ordet er kjønnet? Gubbe er et synonym som brukes helt likt, bare typisk for menn. Du kan fint bruke gubbe om dårlig kledde kvinner også, for min del. Jeg forstår tegningen. Ts er altså ute etter et par sandaler en voksen person kan ha på seg uten å fremstå som ute av stand til å kle seg riktig. Noe som for de fleste er av betydning, uavhengig av alder. Jeg har ikke noe svar på spørsmålet, ts. Jeg har til nå i livet ikke funnet et eneste par sandaler som både er gode å gå i og er noe man kan bli sett i ute blant folk uten å skamme seg litt over eget forfall. Jeg faller derfor tilbake på joggesko eller sandaler helt uten demping. Begge gode alternativ. Etter flere ferier i sørlige strøk ser jeg at kvinner og menn der tar de samme valgene: helt udempede sandaler eller joggesko (eller loafers, om du er typen). Anonymkode: 51678...4f8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #43 Del Skrevet 30. juni 2023 34 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis sandalene er gode, så kan jeg godt være kjerring. Aner ikke hvordan det defineres - trodde det var litt smak og behag? Anonymkode: 8d4b0...123 Det jeg synes er veldig interessant, er at jeg har oppdager hvor til de grader mote går i syklus. Ting som var skikkelig håpløst og utdatert da jeg var tenåring for 15 år siden er det heiteste på markedet nå (virker det som). Det viser jo bare hvor voldsomt folk blir påvirket av moten mer enn egen smak, kanskje? Ikke noe galt i det, men jeg sliter med å henge med i motesvingene smaksmessig, og greit å vite hvorfor😅 Like greit å gå etter egen smak og behag (hvis det overhodet finnes å få tak i). Anonymkode: 8a147...bb7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #44 Del Skrevet 30. juni 2023 Hvorfor ikke Birkcenstock? Har brukt hvite fra de i over 20 år! Sånne wedges/kilehæl med bast og strå ER kjerring. Birckenstock er uten alder og tidløse. Anonymkode: 0bedf...a9b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #45 Del Skrevet 30. juni 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor ikke Birkcenstock? Har brukt hvite fra de i over 20 år! Sånne wedges/kilehæl med bast og strå ER kjerring. Birckenstock er uten alder og tidløse. Anonymkode: 0bedf...a9b Tja. Vi lo av Birkenstock da jeg var yngre. Det var bare slitne, fattige småbarnsforeldre og lærere som gikk med det. De har alltid eksistert, men de har også vært håpløse. Anonymkode: 8a147...bb7 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #46 Del Skrevet 30. juni 2023 Birkenstock er ikke hva det engang var... Anonymkode: bf043...8ac 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #47 Del Skrevet 30. juni 2023 Just now, AnonymBruker said: Birkenstock er ikke hva det engang var... Anonymkode: bf043...8ac Beklager altså. De er helt garantert fine i øyne til de "riktige" menneskene, og det er garantert min smak som er feil. Men jeg synes bare ikke de er noe fine. Hjelper fint lite at man erstatter lær med metallisk plastikk og en greie som lager gnagsår mellom tærne (ja jeg har prøvd x antall av flippflopper, og får gnagsår alltid). Anonymkode: 8a147...bb7 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sonit Skrevet 30. juni 2023 #48 Del Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Tja. Vi lo av Birkenstock da jeg var yngre. Det var bare slitne, fattige småbarnsforeldre og lærere som gikk med det. De har alltid eksistert, men de har også vært håpløse. Anonymkode: 8a147...bb7 Tja, men de har vært i motebildet fra og til og stabil nå i et par tiår. Synes ikke dette er kjerring, og kan brukes til alt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #49 Del Skrevet 30. juni 2023 Sonit skrev (1 minutt siden): Tja, men de har vært i motebildet fra og til og stabil nå i et par tiår. Synes ikke dette er kjerring, og kan brukes til alt. Ja brukes til alt, og jeg ville nok ha valgt den brune standardtypen. Anonymkode: bf043...8ac 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #50 Del Skrevet 30. juni 2023 1 minutt siden, Sonit said: Tja, men de har vært i motebildet fra og til og stabil nå i et par tiår. Synes ikke dette er kjerring, og kan brukes til alt. Ja jeg forstår at det bare er meg som synes det er kjerring. Poenget mitt er at dette går i sykluser. Birkenstock har vært selve definisjonen på håpløs tidligere. Jeg gir det kanskje 3 år til, før folk vil synes det igjen. Ikke noe vondt ment, men det er jo sånn mote fungerer. Men bare en avklaring: brukes disse virkelig til alt? Du bruker slike eller tilsvarende også til pent antrekk? Anonymkode: 8a147...bb7 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #51 Del Skrevet 30. juni 2023 Sonit skrev (7 minutter siden): Tja, men de har vært i motebildet fra og til og stabil nå i et par tiår. Synes ikke dette er kjerring, og kan brukes til alt. Dette er det mest kjerring som er vist i denne tråden. Anonymkode: c9b9c...691 7 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sonit Skrevet 30. juni 2023 #52 Del Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja jeg forstår at det bare er meg som synes det er kjerring. Poenget mitt er at dette går i sykluser. Birkenstock har vært selve definisjonen på håpløs tidligere. Jeg gir det kanskje 3 år til, før folk vil synes det igjen. Ikke noe vondt ment, men det er jo sånn mote fungerer. Men bare en avklaring: brukes disse virkelig til alt? Du bruker slike eller tilsvarende også til pent antrekk? Anonymkode: 8a147...bb7 ja, de hvite kan jeg bruke til en lang og pen sommerkjole. Ikke i bryllup selvfølgelig, men uformell ut og spise drikke vin. Og de har faktisk aldri vært helt ute av bildet. De var håpløse på 70-tallet, men de har fått SÅ mange modeller nå. Absolutt ikke kjerring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sonit Skrevet 30. juni 2023 #53 Del Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er det mest kjerring som er vist i denne tråden. Anonymkode: c9b9c...691 Ok. Jeg synes de wedgene er mest kjerring. Men smak og behag 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 30. juni 2023 #54 Del Skrevet 30. juni 2023 17 minutter siden, AnonymBruker said: Birkenstock er ikke hva det engang var... Anonymkode: bf043...8ac For nå kan man finne birkenstock som ikke bare er kjerring, men tacky kjerring? 😅 9 minutter siden, Sonit said: Tja, men de har vært i motebildet fra og til og stabil nå i et par tiår. Synes ikke dette er kjerring, og kan brukes til alt. Det der er jo nesten selve definisjonen på kjerringsko. Hvis Birkenstock ikke fortjener kjerringstempel så fortjener INGEN sandaler det, for mer kjerring enn dette får man det jo ikke. Når disse kjerringskoa har overlevd et par tiår er det vel fordi de er så gode. Vakre vil de aldri bli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #55 Del Skrevet 30. juni 2023 4 minutter siden, Sonit said: ja, de hvite kan jeg bruke til en lang og pen sommerkjole. Ikke i bryllup selvfølgelig, men uformell ut og spise drikke vin. Og de har faktisk aldri vært helt ute av bildet. De var håpløse på 70-tallet, men de har fått SÅ mange modeller nå. Absolutt ikke kjerring! Jeg synes det er merkelig å bruke disse til pent. Det klarer jeg heller ikke å forstå. Hvis dette er mote, så får mote være mote for min del. Men fint vi kan være forskjellige Anonymkode: 8a147...bb7 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #56 Del Skrevet 30. juni 2023 Clergerie har fine sandaler. Anonymkode: 4102e...73b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sonit Skrevet 30. juni 2023 #57 Del Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg synes det er merkelig å bruke disse til pent. Det klarer jeg heller ikke å forstå. Hvis dette er mote, så får mote være mote for min del. Men fint vi kan være forskjellige Anonymkode: 8a147...bb7 Ok Jeg kler meg bra og får ofte høre det også. Tør å bruke litt andre farger og mixer stoffer og materialer. Eksperimenter litt uten at det bli ko-ko. Men fint vi er forskjellige 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #58 Del Skrevet 30. juni 2023 3 minutter siden, Sonit said: Ok Jeg kler meg bra og får ofte høre det også. Tør å bruke litt andre farger og mixer stoffer og materialer. Eksperimenter litt uten at det bli ko-ko. Men fint vi er forskjellige Jeg gjør og får høre det samme som deg, så det er mange veier til Rom. Og smak og behag er nok dermed en subjektiv størrelse😄 Anonymkode: 8a147...bb7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #59 Del Skrevet 30. juni 2023 Sonit skrev (47 minutter siden): Tja, men de har vært i motebildet fra og til og stabil nå i et par tiår. Synes ikke dette er kjerring, og kan brukes til alt. Jeg tenker umiddelbart på sykepleiere når jeg ser disse. Anonymkode: 71586...da7 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2023 #60 Del Skrevet 30. juni 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg synes det er merkelig å bruke disse til pent. Det klarer jeg heller ikke å forstå. Hvis dette er mote, så får mote være mote for min del. Men fint vi kan være forskjellige Anonymkode: 8a147...bb7 Men joggesko til kjole er ikke noe problem? Anonymkode: a6c9c...34d 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå