AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #21 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Altså. Om man ikke ønsker å bruke hodet når man er leietaker så bør man feks ikke leie i en kjeller om det ikke er balansert ventilasjon i bygget. Anonymkode: 4d472...001 Når en leier ut til studenter som ikke har ferdigutviklet hjerne, så hva kan en egentlig forvente av leieboerne? Da må en nesten ta større ansvar som utleier hvis en leier ut til den gruppen mennesker? Anonymkode: 73113...ad2 1
Gjest Kastanjefrø Skrevet 26. juni 2023 #22 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Dere får lese dere opp på «kondens». google it! Når man dusjer, koker, tørker klær, ånder.. så blir det høg luftfuktighet inne. Og når det møter ett kaldt vindu eller rør, eller kald yttervegg så blir det fuktighet Der vil de bli mugg om det ikke tørker fort opp. For å forhindre dette så må man sjokklufte. Åpne opp gardiner og rullegardiner.. ikke sette møbler tett inntil slike kalde vegger. Og bruke flott uttrekksviftene på bad og kjøkken. Rom med høg temperatur tar opp mer fuktighet i luften, så det er størst problem i de kalde rommene. Vask med klorin og hold det under oppsyn. Tenk kritisk over hvordan du lufter, tørker klær, dusjer osv. Anonymkode: 4d472...001 klorin fungerer ganske dårlig på mugg og vil kunne misfarge både treverk og annet det kommer i kontakt med. Ville heller brukt såpe eller eddik.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #23 Skrevet 26. juni 2023 Kastanjefrø skrev (2 minutter siden): klorin fungerer ganske dårlig på mugg og vil kunne misfarge både treverk og annet det kommer i kontakt med. Ville heller brukt såpe eller eddik. En liten dæsj klorin i vannet skader ikke. Man kan kjøpe sopp- og algedrepere også. Anonymkode: 4d472...001 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #24 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Her var det mange ulike meninger 😂 Ble bare mer usikker nå 🤭 Men utleier tar null ansvar hvertfall, for jeg fikk tilbakemelding (når jeg skrev at hvis problemet ikke ga seg etter vasking burde vel vinduet skiftes ut) om at vinduet vil ikke bli skiftet ut nei, for dette aldri var et problem når utleier bodde her selv (for over 5 år siden!) og de passet på å lufte skikkelig... Utleier oppfører seg veldig lite profesjonelt nå syns jeg, og svarer som om det er JEG som har skapt dette problemet, og at jeg er til bry, når alt jeg gjør er å informere om mangler i boligen, som jeg tross alt er pliktig til.... TS Anonymkode: b7817...eed Jeg hadde flyttet ASAP: Om du har veldig lyst å bo der må du melde deg inn i leieboerforeningen. Men er det virkelig verdt helsa å ta kampen med en sleip utleier? Anonymkode: 2971a...fa2 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #25 Skrevet 26. juni 2023 Ser mer ut som møkk men det kan være påbegynnende muggsopp, vask med klor så forsvinner det uten problem, Dette skjer grunnet kondens og økt luftfuktighet, spesielt når du sover. God lufting eller kjøpe deg en billig luftavfukter vil løse problemet. Anonymkode: 87fe5...d23 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #26 Skrevet 26. juni 2023 Man skal ikke vaske mugg med klor!!! Bruk eddik. Kommer det igjen, så er det mugg, og da bør du springe. Anonymkode: 2971a...fa2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå