AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #1 Skrevet 26. juni 2023 Noen som har vært på egnet sted for badeferie kortere enn en uke? Altså med barn, derfor jeg poster det her, da det var litt lite respons i Reiselivstråden 😊 Jeg synes en uke alene med en på 4,5 er litt lenge, men en langhelg eller lignende kunne vi fått til. Det virker imidlertid ikke som det finnes, eller er det bare jeg som ikke er flink til å lete? Anonymkode: 20094...87e 2
Kristin70 Skrevet 26. juni 2023 #2 Skrevet 26. juni 2023 Jeg tror ikke det finnes charterturer som er kortere enn en uke. Da må du organisere selv, det er jo mange fine reisemål hvor det er mulig å finne gode hoteller, Barcelona, Malaga, Alicante, Nice, Dubrovnik etc.
solsolsol Skrevet 26. juni 2023 #3 Skrevet 26. juni 2023 Det eneste som er slitsomt med syden med barn er jo selve reisa. En uke er egentlig litt for lite det også 🙈 6
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #4 Skrevet 26. juni 2023 Kristin70 skrev (12 minutter siden): Jeg tror ikke det finnes charterturer som er kortere enn en uke. Da må du organisere selv, det er jo mange fine reisemål hvor det er mulig å finne gode hoteller, Barcelona, Malaga, Alicante, Nice, Dubrovnik etc. Ja, det skjønner jeg 😊 Tenkte mest om noen vet om et bra reisemål/fint hotell for barn osv. som ikke er den typiske uka med charter 😊 solsolsol skrev (10 minutter siden): Det eneste som er slitsomt med syden med barn er jo selve reisa. En uke er egentlig litt for lite det også 🙈 Haha, ikke for meg som er alene med en særdeles hyperaktiv 4-åring med selektiv hørsel 😅 Tror jeg hadde gått i bakken etter fire dager nemlig, så kortere er bedre 😄 -TS Anonymkode: 20094...87e 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #5 Skrevet 26. juni 2023 Håper noen kommer med gode tips. Har lyst å reise til "syden" med min, kanskje i høstferien, men tenker at hun går lei av det etter noen dager, så en uke frister ikke. Anonymkode: 2b725...1dd
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #6 Skrevet 26. juni 2023 Hvorfor ikke vente til barnet er stort nok til å faktisk sette pris på en sydentur? En slik stressferie til syden høres jo ikke noe trivelig ut. Men ellers er det jo bare å bestille hotell for en langhelg i "sydenbyer" som feks Barcelona eller Nice, og så ordne med flyreisen på egen hånd. Du får ikke en slik reise via reiseselskapene. Anonymkode: 74273...213 6
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #7 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor ikke vente til barnet er stort nok til å faktisk sette pris på en sydentur? En slik stressferie til syden høres jo ikke noe trivelig ut. Men ellers er det jo bare å bestille hotell for en langhelg i "sydenbyer" som feks Barcelona eller Nice, og så ordne med flyreisen på egen hånd. Du får ikke en slik reise via reiseselskapene. Anonymkode: 74273...213 Tror han hadde likt å reise bort, alt nytt er spennende og han elsker å bade og dra på stranda 😊 Det er jeg som ikke har kapasitet til en hel uke, noe jeg synes er trist for hans del. Har sjekket hotell i Barcelona og Nice, og de er stort sett veldig "voksne". Jeg skjønner det ikke finnes den type pakkereise, som jeg også har skrevet tidligere i tråden. Men det gjør det vanskeligere å lete, som var poenget med tråden. Kanskje noen har tips til meg. Men det finnes vel ikke, så vi får droppe tur. Anonymkode: 20094...87e 2
Sofakona Skrevet 26. juni 2023 #8 Skrevet 26. juni 2023 Om du drar til Alcudia son er himmel med barn:) så er det 8 dager...men der blir jo egentlig bare 6 dager da 2 dager går med på reise. Alcudia er kjempe flott for barn...lang strand.. gamlebyen...dere kan gå og gå...bade og bade... shoppe. Slappe av ved bassenget...vi har vært der 5 ganger og yngste første gangen var 1 år
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #9 Skrevet 26. juni 2023 Sofakona skrev (1 minutt siden): Om du drar til Alcudia son er himmel med barn:) så er det 8 dager...men der blir jo egentlig bare 6 dager da 2 dager går med på reise. Alcudia er kjempe flott for barn...lang strand.. gamlebyen...dere kan gå og gå...bade og bade... shoppe. Slappe av ved bassenget...vi har vært der 5 ganger og yngste første gangen var 1 år 6 dager er dessverre for lenge 😕 Jeg sliter med utbrenthet og depresjon, og klarer ikke så mye. Men vil bare gi sønnen min en fin ferie, og blir så lei meg når jeg ikke kan gi ham det. Anonymkode: 20094...87e 1
Sofakona Skrevet 26. juni 2023 #10 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 6 dager er dessverre for lenge 😕 Jeg sliter med utbrenthet og depresjon, og klarer ikke så mye. Men vil bare gi sønnen min en fin ferie, og blir så lei meg når jeg ikke kan gi ham det. Anonymkode: 20094...87e Bli hjemme...dra på turer, lag rebus løp, sykle, om du har dra på et sted og fang krabber. Telt i hagen....gå turer og ta med matpakke. Det er alt en på 4 år trenger:) en mor og noe å finne på innimellom
Gjest Albbas Skrevet 26. juni 2023 #11 Skrevet 26. juni 2023 Må hotellet være så "typisk barn" da? Et helt vanlig hotell er vel greit nok? Hva med Sopot utenfor Gdansk? Skal være en fin badeby. Danmark er jo også supert, men mer værutsatt? Ville sett på hvor det går direktefly fra din flyplass, vanskelig å svare helt generelt her.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #12 Skrevet 26. juni 2023 Det går rutefly til Mallorca feks også. Veldig barnevennlig der. Anonymkode: c2584...8c7 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #13 Skrevet 26. juni 2023 Du kan jo kjøpe hotellovernatting direkte fra et hotell, det går sikkert an å finne et fint, barnevennlig hotell. Og kjøper du flybilletter separat så velger du jo selv hvor lenge du vil være. Siden du synes det hele er litt slitsomt ville jeg ha valgt et typisk Sydensted for barnefamilier. Da kan dere henge i bassenget og legge lista lavt. Vi var forresten i Sopot og Gdansk i august ifjor, da gikk det ikke an å bade i Sopot pga forurensing. Og i Gdansk var det mye bølger. Anonymkode: 452d7...d94
Biloba Skrevet 26. juni 2023 #14 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det skjønner jeg 😊 Tenkte mest om noen vet om et bra reisemål/fint hotell for barn osv. som ikke er den typiske uka med charter 😊 Haha, ikke for meg som er alene med en særdeles hyperaktiv 4-åring med selektiv hørsel 😅 Tror jeg hadde gått i bakken etter fire dager nemlig, så kortere er bedre 😄 -TS Anonymkode: 20094...87e Mange av hotellene folk kjenner til på typiske feriesteder er charterhoteller. Noen av dem kan også ha rom for bestilling utenom charter. Uten charter må du organisere selv, men det er ikke vanskelig. Bor du Oslo-nært er utvalg av rutefly til varme strøk bra. Jeg ville begynt å søke på flytider og priser til noen steder, hvis det ser ut til å passer finner du hotellutvalg via f eks hotel.com booking.com, tripadvisor eller trivago.com. Sjekk forventet temperatur for måneden du tenker å reise. Om barnet liker basseng og vann, er det kanskje mye mindre stress enn du ser for deg. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #15 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): 6 dager er dessverre for lenge 😕 Jeg sliter med utbrenthet og depresjon, og klarer ikke så mye. Men vil bare gi sønnen min en fin ferie, og blir så lei meg når jeg ikke kan gi ham det. Anonymkode: 20094...87e Føler med deg. Hvis du ikke finner noe sydenaktig, hva med å legge lista lavt og booke et par netter på et norsk hotell som har svømmebasseng? Helst utendørs basseng da kanskje. Skjønner at du ønsker å gi gutten en fin ferie, men en fireåring må ikke utenlands for å ha det gøy altså. Camping ved stranda funker jo også, dere kan leie kano kanskje. Men vær og badetemp varierer jo en del. Hva med en lekepark der de har vannaktiviteter? Vi skal til Mikkelparken i år, leier campinghytte. Badelandet i Dyreparken er visst helt supert (vi har vært i parken, men ikke i badelandet). Er vel ikke så lett å finne overnatting nå kanskje.. Jeg har en som snart er 7, og vi har ikke feriert i utlandet ennå. Selv var jeg ikke utenlands før London som 14-åring med familien. Men skjønner at du har lyst å prøve "syden" altså. Anonymkode: 2b725...1dd
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #16 Skrevet 26. juni 2023 Mange fine plasser langs kysten i Kroatia. Hvis du ikke finner barnevennlig hotell, har du tenkt på Airbnb? Kan være billigere også. Anonymkode: 5a791...190
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #17 Skrevet 26. juni 2023 Evt leie en camping-hytte i Sverige eller Norge? Kjempefint på Daftø camping i Strømstad, en liten fornøyelsespark, basseng, bade og fiske krabber i sjøen osv. eller Hunderfossen, Dyreparken, Bø sommerland etc. kortere å reise. Anonymkode: c2584...8c7 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #18 Skrevet 26. juni 2023 Vær forberedt på at reisedagen, både tur og retur, er slitsomme og lange dager. Så hvis dere reiser på en 5-dagers tur blir det bare 3 dager som dere kan nyte i ro og mak. Og det kan fort bli tre dyre dager... Har du noen du kunne bedt med deg på en enukers ferie, et familiemedlem eller en venninne? Som kjenner barnet ditt godt, slik at hun/han kan ha en dag med barnet på stranda/i bassenget hvis du har behov for å hente deg inn alene? Anonymkode: ea57f...bd8
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #19 Skrevet 26. juni 2023 Sjekk ut for eksempel restplass.no. Der kan du legge inn ønsket varighet på reisen 2-3 dager, 4-5 dager etc. Kom opp over 4000 treff på reiselengde 4-5 dager, avreise fra Gardermoen til Syden i tidsrommet fra i dag og ut august. Anonymkode: 55755...026 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #20 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor ikke vente til barnet er stort nok til å faktisk sette pris på en sydentur? En slik stressferie til syden høres jo ikke noe trivelig ut. Men ellers er det jo bare å bestille hotell for en langhelg i "sydenbyer" som feks Barcelona eller Nice, og så ordne med flyreisen på egen hånd. Du får ikke en slik reise via reiseselskapene. Anonymkode: 74273...213 Hvorfor tror du små barn ikke setter pris på det? Vi var i syden med vår på 2,5 år i fjor. Han snakker om det enda og husker alt og gleder seg til å reise tilbake. Anonymkode: 1647b...237 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå