Gå til innhold

Hvor er alle de "bra" damene på tinder?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så litt små frustrert nå men jeg har lest litt og snakke med en del venner og alt jeg hører er at det er så mange dårlige menn på tinder.
Så jeg lurer på hvor er alle disse bra damene hen? Det er ofte snakk om at damer sletter tinder etter at de har vært på et par dates fordi alle mannfolka er bare ute etter sex og er håpløse.

Så litt om meg, jeg søker kjæreste på tinder og er tydelig på det. Jeg er 30år, vil si at at jeg ikke er verdens kjekkeste mann, men på ingen måte stygg, 6-7/10 ville jeg rangert meg selv kanskje, jeg er normal høy 185, har kontroll på økonomien, god/høy inntekt, er god trent og driver med flere hobbyer, har et relativt stort nok sosialt nettverk. Jeg er handy og liker å fikse ting, skur det meste av bil og fikser huset mitt selv. Jeg vil også beskriver meg som en romantiker som liker å styre litt for "damene" med å lage ordentlige middager og varte de litt opp. Dette er ikke ment for å være arrogant, men jeg vil påstå at jeg har mange gode kvaliteter. 

Så litt mer i problem stillingen, jeg har siste 1-2 året forsøkt å finne meg en partner på tinder. Aldersgruppe 27-32. Og det eneste jeg møter er damer/kvinner med utrolig høye krav uten særlige kvaliteter selv. 
F.eks de siste 5 datene jeg var på, så virker det mer som at de er ute etter en forsørger enn en livspartner. De har ingen kvaliteter som er nevneverdig. De er sosiale og hyggelige mennesker. Men utrolig selv sentrert og eneste de har av "interesse" er å være med venner.
De som jeg har datet over en periode kan foreksempel ikke se problemet med at jeg ikke ønsker mer når de forteller at de har kredittkortgjeld, ingen jobb mm. 
Samtidig så blir enkelte av disse kvinnene sur da jeg ikke ønsker å møte de igjen. 

Så Hvor er dere kvinner som har kvaliteter der du faktisk kan ta vare på deg selv og ikke bare ønsker en pappa 2?

Anonymkode: 33220...9bd

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Var aldri på Tinder, men derimot andre datingplattformer hvor man kunne lage en mer utfyllende profil. Gjerne de der man svarer på spørsmål om diverse og så får man matcher utifra sammenfallende svar.

Anonymkode: d5354...04a

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ønsker mer selvstendige kvinner så bør du kanskje prioritere de med god utdanning og karrieremål? Det finnes mange slike :)

Anonymkode: 2d10c...5e2

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har kuttet ut Tinder. 

Anonymkode: c1896...dcb

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvis du ønsker mer selvstendige kvinner så bør du kanskje prioritere de med god utdanning og karrieremål? Det finnes mange slike :)

Anonymkode: 2d10c...5e2

Selvstendig var nok en ord jeg skulle brukt for å beskrive dette bedre, takk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nok i kategorien det du leter etter, men tilbringer ikke tiden min på Tinder og jeg er 38 år. Så langt utenfor din foretrukne aldersgruppe.

Jeg har møtt mange menn av typen kvinne som du har vært på date med, og det virker som det er mange av den sorten av begge kjønn. Like barn leker best heter det vel, så det mest praktiske er vel om de finner hverandre 😉😇

Anonymkode: 1ff3e...877

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Bra damer bruker ikke nettdating/tinder, de blir sjekket opp overalt og har flere som venter på at de blir single

Anonymkode: 23059...a14

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi styrer unna menn med sånne fordommer som du har om oss :)

Og en 6'er er ikke tiltrekkende nok for meg desverre. 

Anonymkode: 5047b...c91

AnonymBruker
Skrevet

Hva er en "bra" dame? Hva er en "bra" mann? Virker som at folk mener de har krav på "perfekt" , men det er det ingen som er. Folk har fått for høye krav.

Anonymkode: ddc84...cac

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vi styrer unna menn med sånne fordommer som du har om oss :)

Hvilke fordommer er det du mener jeg har ? :) 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvilke fordommer er det du mener jeg har ? :) 

Først så begynner du med et utgangspunkt om at damer generelt ikke er bra, at bra damer er et unntak og en skjult skatt. Så har du disse også kvinnefiendtlige fordommene om at damer generelt er dumme og uinteressante mennesker, at smarte damer med interessante liv er et unntak. Også fordommer om at damer bare er ute etter en forsørger og ikke har noen kvaliteter selv. 

At du har dette som utgangspunkt om damer er fordomsfullt og kommer fra et generelt dårlig kvinnesyn. De aller fleste mennesker uansett kjønn er oppegående og har interessante sider ved seg selv, spennende liv bak seg, har mange gode kvaliteter og kan forsørge seg selv. Men når du går inn i datingen med sånne fordommer så gir du det ikke engang en sjanse til å bli ordentlig kjent med hvem de er. 

Også syns jeg det er litt spesielt at du kaller deg selv for en romantiker som om du gjør noe veldig spesielt og stort bare fordi du liker å varte opp med en middag en gang i blandt. Sånne ting er helt vanlig/selvfølgelig at man gjør for hverandre og gjør deg ikke til noen prince charming. 

Du har helt sikkert mange gode kvaliteter og vil være et godt kjæresteemne om du bare begynner å se på kvinner som likeverdige mennesker og blir kjent med de med den innstillingen, og legger fra deg fordommene dine om kvinner som kjønn :)

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Bra damer trenger ikke tinder eller andre datingsider for å finne seg en mann. 

Anonymkode: 44cc3...509

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke på Tinder, og har aldri vært det, men ut i fra det jeg hører og leser, tror jeg at jeg vet hva som skjer.

Tinder er fullt av folk, både kvinner og menn, som sliter med å finne fast partner, eller folk ikke vil ha noe fast, bare et ligg.

Alle de bra, solide kvinner og menn som kan fungere godt i et langt forhold, er allerede i gode forhold, og dermed ikke på Tinder.

Mitt inntrykk er at Tinder er et godt verktøy for å finne folk som er villige til å ta en date, men veldig få lykkes med å finne den drømmemannen/drømmedama de ønsker seg der.

Anonymkode: b7158...54d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vel i kategorien du nevner. Jeg eier hus, bil, har god lønn, er i god form, men jeg er ikke interessert i å bli sammen med en mann fordi jeg klarer meg fint alene.

Anonymkode: fa66e...6a1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvor er alle de bra mennene på tinder? 

Anonymkode: ba390...1e2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Når du selv sier du er en 6er (i realiteten en 2-3er) kan man jo også spør seg hvor de bra mennene på Tinder er.

Oppegående menn og kvinner henger ikke på Tinder og er ikke desperate etter å få seg et billig knull. Oppegående mennesker klarer å ta kontakt med andre mennesker i det virkelige liv og ikke inne i en virtuell verden som disse datingappene er.

Traff min livspartner på butikken. Kom i snakk og det ene førte til det andre. Gift i 16 år 😊

Anonymkode: 0b0a9...68b

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Er det ikke dette som er problemer på tinder i bunn og grunn? Alle vil ha de samme mennene, de mest attraktive. Uavhengig av hva de selv har å by på.

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Når du selv sier du er en 6er (i realiteten en 2-3er) kan man jo også spør seg hvor de bra mennene på Tinder er.

De fleste menn blir ranka som uattraktive av kvinner da, så det avhenger nok av skalaen som brukes. Menn bruker typisk normalfordeling

Anonymkode: 07347...3f1

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De bra damene er ikke på tinder

Anonymkode: 8b5aa...671

• Liker 6
Skrevet

Ga opp hele tinder. Men så er jeg helt alene med et barn, noe som er dealbreaker for mange menn.

Jeg har utdanning, godt betalt jobb og alt på "stell". Fikser også bilen og huset selv, så jeg trenger ingen for å forsørge meg. 

Men det er så mye useriøst, eller menn som ikke vil pga barn. (Mange av disse har egne barn selv). Så da har jeg det enklere og bedre alene😊

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Først så begynner du med et utgangspunkt om at damer generelt ikke er bra, at bra damer er et unntak og en skjult skatt. Så har du disse også kvinnefiendtlige fordommene om at damer generelt er dumme og uinteressante mennesker, at smarte damer med interessante liv er et unntak. Også fordommer om at damer bare er ute etter en forsørger og ikke har noen kvaliteter selv. 

At du har dette som utgangspunkt om damer er fordomsfullt og kommer fra et generelt dårlig kvinnesyn. De aller fleste mennesker uansett kjønn er oppegående og har interessante sider ved seg selv, spennende liv bak seg, har mange gode kvaliteter og kan forsørge seg selv. Men når du går inn i datingen med sånne fordommer så gir du det ikke engang en sjanse til å bli ordentlig kjent med hvem de er. 

Også syns jeg det er litt spesielt at du kaller deg selv for en romantiker som om du gjør noe veldig spesielt og stort bare fordi du liker å varte opp med en middag en gang i blandt. Sånne ting er helt vanlig/selvfølgelig at man gjør for hverandre og gjør deg ikke til noen prince charming. 

Du har helt sikkert mange gode kvaliteter og vil være et godt kjæresteemne om du bare begynner å se på kvinner som likeverdige mennesker og blir kjent med de med den innstillingen, og legger fra deg fordommene dine om kvinner som kjønn :)

Hei og hå, utrolig hvor mye informasjon du klarte å ta uten av teksten her som jeg ikke har skrevet. 
Jeg skrev aldri generelt om kvinner, jeg skriver om kvinnene jeg har møtt i det siste, jeg har ikke skrevet at kvinner er uinteresssante, jeg skriver at de jeg møter er det. Og hvor får du at jeg tror alle kvinner er dumme fra? 
Og når jeg referer til at de er ute etter en forsørger så er det vel fordi de har stort fokus på økonmominen min og har ikke styring på sin egen? 

"Også syns jeg det er litt spesielt at du kaller deg selv for en romantiker som om du gjør noe veldig spesielt og stort bare fordi du liker å varte opp med en middag en gang i blandt. Sånne ting er helt vanlig/selvfølgelig at man gjør for hverandre og gjør deg ikke til noen prince charming. "
Her burde jeg kanskje ha kommet med litt mer utfyllende, jeg liker å varte opp den jeg dater. Ta henne med på dates, par massasje, overraske henne med blomster/frokost på senga. Ta henne med ut i naturen bare for å tenne bål samt mye mer. 

Jeg tror du har godt av å lese hva jeg faktisk skriver før du putter masse meninger og holdninger på meg som jeg ikke har skrevet.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...