Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Førstegangs, her, og er litt lost i jungelen av tips, triks og hjelpemidler til alt. Barnet er ikke født, men er like rundt hjørnet. F.eks.: hvordan steriliserer jeg nye smokker? Kan flasker, smokker, pumpe o.l. kjøres i oppvaskmaskinen? Må nye musdelinsvøp, samt pledd og dress fra Lillelam vaskes før bruk? 

Anonymkode: 00964...2b3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Musselin*

Anonymkode: 00964...2b3

AnonymBruker
Skrevet

Ville vasket alt av tekstiler, ja. Mtp. kjemikalier, fargerester, alle andre som har tatt på stoffet på dets ferd fra produsent til selger til deg.

Står vanligvis metode på pakningen på smokker etc. Vi pleier å koke opp vann i en kjele og legge smokkene/flaskedeler/pumpedeler i småkokende vann i 5min. 

Anonymkode: 7511f...2e6

AnonymBruker
Skrevet

Vi har aldri vasket flasker, smokker osv i maskin. Det er så lett for at det blir misfarget. 
Sånn som vi gjør det med vårt flaskebarn; 

- vi har en egen bakebolle med lokk på kjøkkenet, der legges alle flasker når de er skylt 

- når vi har nok flasker til å kjøre sterilisatoren vaskes alt først opp i den bakebollen og skylles under rennende vann

- vi har ikke syerilisator med tørkefunksjon, så vi har tørkestativ til flaskene

- egne plastkasser i en skuff til alle flasker osv (sortert).

alt av smokker, flaskesmokker, flasker, pumpeutstyr (da jeg prøvde pumping) osv går i sterilisatoren. Flaskesmokker bør vaskes for hånd da oppvaskmaskin ikke rengjør de grundig nok 

Anonymkode: b92b6...d76

Skrevet

Vaskar alt av kle pga grunnane som brukar over skreiv. Kokar alt av silikon/tyggeleikar som tåler dette. Vaskar då først med såpe sånn at det er reint, og deretter kok i 5 min. 

AnonymBruker
Skrevet

Vask alt av tekstiler, ja. 

Smokker kommer ofte i en liten beholder for å sterilisere i mikroen, står på pakken hvordan. Ellers er det bare å hive alt i en stor panne kokende vann, og la det koke i minst 2 minutter. Deretter løfte opp med helt ren og sterilisert klype, og la lufttørke. 

Om du tenker å bruke flasker og sånt mye, ville jeg kjøpt en dampsterilisator. Der kan du hive inn både smokker, flasker, pumpeutstyr, osv. De er ikke dyre heller, og kan brukes til å dampe grønnsaker i når du er ferdig med baby-tiden 😛 

Anonymkode: 63188...99f

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp smokker som har sånn plastboks, de kan steriliseres i mikrobølgeovn, veldig lettvint:)

Anonymkode: 5bdc4...001

AnonymBruker
Skrevet

Vasker alt av smokker og flasker i oppvaskmaskina. Har kjøpt dampsterilisator med tørk fra Avent - en virkelig livredder. Sparer oss for masse styr.

Er på barn nr 3 nå og livet med sterilisator er en helt annen verden.

Anonymkode: 08996...b8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...