Gå til innhold

Ville legen sagt det om hun mistenkte kreft?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt et sår på nesa i over et halvt år. Var hos legen i dag. Jeg har en tendens til å pille på det, nå er det en skorpe som ser ut som tørket blod. Uten at jeg har registrert det har blødd. Men skorpen er der. 

Hun sa det er umulig å si hva det er, det kan være alt fra et uskyldig sår som bare ikke gror, noe godarta eller det kan bære hudkreft. Er nå henvist til en hudlege. 

Hun sa hun ikke var bekymret, og at jeg ikke burde bekymre meg før timen hos hudlege. Men jeg bekymrer meg veldig nå. Tenker siden hun sa det kan være ondarta, må hun jo mistenke det? Hun sa det kan være den som sprer seg, eller den som ikke gjør det. 

Hvordan ville dere tolket det? Jeg tenker nå at det sikkert er kreft som har spredd seg og har helt panikk. 

Anonymkode: 65dc3...8d5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tolket det som; IKKE VÆR BEKYRMET OG IKKE TA SORGENE PÅ FORSKUDD.

Legen sa at hun ikke var bekymret. 

Anonymkode: 2453f...c38

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Legene sier aldri de er bekymret før de ringer og faktisk har en diagnose. Er bare slik de gjør det.

Å få panikk hjelper deg jo lite, uansett så får du beskjed når de vet og så prøver du så godt du kan å ikke tenke på det. Vet hvordan det er har stått i en slik situasjon tre ganger nå og det er helt jævlig men det er så lite man kan gjøre. Det eneste du kan kontrollere nå er hvordan du håndterer det.

Krysser armer og bein for at det ikke er noe.

Anonymkode: 9cf8d...86d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selv om det skulle være hudkreft(ikke føflekkreft) så er det den snilleste kreftformen som finnes siden det ikke er mulig at den sprer seg. Og du vet ikke engang om du har det. Hadde tatt det helt med ro :)

Anonymkode: 9f710...ec7

AnonymBruker
Skrevet

Har du noen grunn til å tro at legen skulle lyve for deg? Har hun løyet for deg før eller fremstår hun som et normalt og pålitelig menneske?

Anonymkode: 25f75...c43

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...