Mimmili Skrevet 26. juni 2023 #1 Del Skrevet 26. juni 2023 Jeg har gått over til silikonfri produkter , MEN håret floker seg blir knusk tørt og mistet veldig mye da det ble så tørt at dette knakk . Er dette normalt ? Vurderer nesten å bare hive meg tilbake til silikon igjen 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #2 Del Skrevet 26. juni 2023 Silikon gjør hår glatt. Når du ikke bruker silikon, må du bruke andre ting som gjør håret glatt. Glyserin, oljer, osv, kan gjøre samme nytten. Jeg får den effekten du beskriver av typ first-price-balsam, etc. Men ikke av balsam med skikkelige produkter. Prøv andre produkter. Om det er tørt, se etter produkter med fukt. Kanskje prøve med glycerin, e.l. En god hårkur, osv. Jeg har hår til baken, og har ikke brukt silikon i det hele tatt på et par-tre år. Anonymkode: 0ff25...356 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #3 Del Skrevet 26. juni 2023 Kan være andre ingredienser i sjampoen du har byttet til som gir den effekten. Er uansett dårlig tegn, håret knekker når det blir sprøtt sånn. Jeg anbefaler sjampo og balsam fra Hjärtligt, uten silikon men fortsatt gjør håret mykt Anonymkode: 4ebc3...88f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #4 Del Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har hår til baken, og har ikke brukt silikon i det hele tatt på et par-tre år. Anonymkode: 0ff25...356 Hvilke produkter bruker du da? 😊 Anonymkode: 4ebc3...88f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #5 Del Skrevet 26. juni 2023 Hvor mange ganger har du prøvd silikonfri produktene da? Til meg ble det tørt i starten, skikkelig ille. Trodde jeg måtte bytte til andre produkter, men etter 3-4 ganger så er håret mitt faktisk glatt. Anonymkode: 77100...62e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #6 Del Skrevet 26. juni 2023 Hvorfor kutter du ut silikon? Anonymkode: 66dc1...5e2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #7 Del Skrevet 26. juni 2023 Hvis du må "reparere" håret med diverse kjemikalier som balsam og silikon, ville jeg kanskje prøvd å finne ut hva som ødelegger håret i utgangspunktet. Daglig hårvask med sterke kjemikalier, som sjampo, kan skade håret. Prøv i så fall å redusere såpebruk i håret til et par ganger i uka, og se etter midlere såper, om mulig. Anonymkode: 0d058...38c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #8 Del Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvorfor kutter du ut silikon? Anonymkode: 66dc1...5e2 «Silikoner trenger ikke inn i hårstrået, men legger seg som en film rundt hvert hårstrå. Det forhindrer gode ingredienser fra å nå dypere inn i håret og ned i hårsekkene. Hvis du bruker en sjampo som inneholde «dårlige silikoner» (mer om hva dårlige silikoner er nedenfor) kan du oppleve ett av to problemer: Tørt hår. Ettersom silikon i shampoo forhindrer fuktighetsgivende ingredienser i å trenge inn i håret kan du oppleve at håret blir tørt og sprøtt over tid. Fett hår. Når håret og hodebunn blir tørrere kan hodebunn begynne å produsere mer olje for å kompensere for tapet. Resultatet blir et fett hår som igjen kan føre til dårlige vaner. Hvis håret er oljete og fett er det vanlig å tenke at man må vaske det. Hvis du bruker en sjampo med dårlige silikoner vil dette kun forsterke problemet. Dette er grunnen til at en sjampo uten silikon er så viktig.» https://hairlust.no/blogs/blog/silikonfri-sjampo Anonymkode: 77100...62e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #9 Del Skrevet 26. juni 2023 Mimmili skrev (13 timer siden): Jeg har gått over til silikonfri produkter , MEN håret floker seg blir knusk tørt og mistet veldig mye da det ble så tørt at dette knakk . Er dette normalt ? Vurderer nesten å bare hive meg tilbake til silikon igjen 😂 Har samme erfaring. Varmebehandler håret en del og produkter en del stylingprodukter. Aldri opplevd at håret knekker så mye. Gikk over til silikonfri sjampo og balsam og etter noen måneder oppdaget jeg at håret knakk. Gikk over til «vanlig» shampoo og balsam igjen. Anonymkode: f54fd...d10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #10 Del Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kan være andre ingredienser i sjampoen du har byttet til som gir den effekten. Er uansett dårlig tegn, håret knekker når det blir sprøtt sånn. Jeg anbefaler sjampo og balsam fra Hjärtligt, uten silikon men fortsatt gjør håret mykt Anonymkode: 4ebc3...88f Den silikonfri shampoen og balsamen jeg brukte gjorde håret mykt, men det knakk lettere. Anonymkode: f54fd...d10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #11 Del Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis du må "reparere" håret med diverse kjemikalier som balsam og silikon, ville jeg kanskje prøvd å finne ut hva som ødelegger håret i utgangspunktet. Daglig hårvask med sterke kjemikalier, som sjampo, kan skade håret. Prøv i så fall å redusere såpebruk i håret til et par ganger i uka, og se etter midlere såper, om mulig. Anonymkode: 0d058...38c Skader håret faktisk. Det skader ikke håret. Følger du dermatologer på sosiale medier, som begge vasket håret hver dag, og mente at det var verre om man vasket det sjeldnere, det ville samlet fett i hodebunnen, som tynger håret og som gjør at du kan miste mer hår. Det sies mye forskjellige og jeg har hørt tusen ganger hårvask daglig kan være skadelig, men jeg velger å stole på dermatologene. Anonymkode: f54fd...d10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #12 Del Skrevet 26. juni 2023 Jeg har ikke litt trua engang på for eksempel curly girl metoden og lignende. Alt jeg fikk etter tre år med å omtrent følge konseptet religiøst var massivt håravfall, supersensitiv hodebunn som fortsatt ikke tåler for eksempel at jeg setter opp håret i dott uten at jeg får hodepine og slankere lommebok av å teste produkt etter produkt som bare ikke funka som forventa. Anonymkode: 5b557...ae1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #13 Del Skrevet 27. juni 2023 Mitt hår ble tørt og rart i noen uker etter at jeg sluttet med silikon. Jeg vasker håret 2-3 ganger i uken, så det tok tid å få det vasket ut. Men det som er viktig er nå å bruke gode produkter, også etter vask av håret. Hva slags type hår har du? Anonymkode: 79968...8b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #14 Del Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvilke produkter bruker du da? 😊 Anonymkode: 4ebc3...88f Daxxin shampo fra apoteket, Garnier Hair food watermelon shampo en gang iblant som renseshampo (med sulfater). By Veira curl balsam (har proteiner) Og en gang iblant By Veira Repair mask som proteinkur, eller Garnier Hair Food Watermelon mask for fukt og pleie. Anonymkode: 0ff25...356 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mimmili Skrevet 27. juni 2023 Forfatter #15 Del Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Mitt hår ble tørt og rart i noen uker etter at jeg sluttet med silikon. Jeg vasker håret 2-3 ganger i uken, så det tok tid å få det vasket ut. Men det som er viktig er nå å bruke gode produkter, også etter vask av håret. Hva slags type hår har du? Anonymkode: 79968...8b2 Jeg har masse ettervekst , men i utgangspunktet blondt og striper hår ! Kuttet ut silikon for hodebunn og hår sin skyld 😝 men ble plutselig helt tørt ? Kan jo hende det er sånn i starten . Gikk fra moroccanoil som er stappfullt av silikon og over til gradzette xl serien for farget hår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mimmili Skrevet 27. juni 2023 Forfatter #16 Del Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Kan være andre ingredienser i sjampoen du har byttet til som gir den effekten. Er uansett dårlig tegn, håret knekker når det blir sprøtt sånn. Jeg anbefaler sjampo og balsam fra Hjärtligt, uten silikon men fortsatt gjør håret mykt Anonymkode: 4ebc3...88f Ja har blitt anbefalt den og turte ikke pga anmeldelser ( men kan jo hende det var flere som meg og fikk tørr reaksjon ved å gå bort fra silikon produkter ) mulig håret fikk sjokk 😝 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mimmili Skrevet 27. juni 2023 Forfatter #17 Del Skrevet 27. juni 2023 MEN hodebunnen min har saaakte blitt bedre da og fått flere baby hår 👌 Det er jo et godt tegn ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 27. juni 2023 #18 Del Skrevet 27. juni 2023 Jeg har prøvd «fri for ditt og datt sulfat og silikon» i over 1-2 år. Verste hårperioden ever. Jeg gikk tilbake til Kerastase/Olaplex osv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 27. juni 2023 #19 Del Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Daxxin shampo fra apoteket, Garnier Hair food watermelon shampo en gang iblant som renseshampo (med sulfater). By Veira curl balsam (har proteiner) Og en gang iblant By Veira Repair mask som proteinkur, eller Garnier Hair Food Watermelon mask for fukt og pleie. Anonymkode: 0ff25...356 Akkurat disse derimot synes jeg er helt OK produkter Garnier Hair Food sine masker og balsamer liker jeg. Men de er jo helsikes parfymerte 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #20 Del Skrevet 27. juni 2023 Bruk silikon. Ny forskning viser at det ikke er skadelig. Anonymkode: bb8ba...48c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå