Gå til innhold

Crp på 160 og 7 måneder gravid. Finner ikke ut hva det er.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

jeg har vert innlagt på sykehuset i helgen med rask økning av crp verdi. Alt er bra med barn, livmor, morkake og livmorhals. Så infeksjonen sitter i meg et sted. Infeksjonen gjorde slik jeg fikk kynnere hvert 10 minutt et halvt døgn og hadde ekstreme smerter i mage regionen. De fikk utelukke at det var starten på en fødsel og at det var noe med barnet. 

jeg har nå blitt mye bedre og går 3 ganger i døgnet og får antibiotika. Blir skrevet ut i morgen om verdiene går helt ned. 

frustrerende og ikke få vite hva årsaken er. Noen som har opplevd lignende? Fått høy crp uten og få vite grunn? Fått antibiotika og blitt bedre, for så å få tilbakefall senere? 
kjenner jeg begynner å få ekle tanker om der er en underliggende sykdom. Har en på 3 år og skal føde om 2 måneder til mitt andre barn. 
mannen min tar dette kanskje tyngre en meg. Det å ikke vite hva det er. Han er ganske utafor. Trengte bare å lufte hodet og kanskje der er fler som har vert i lignende situasjon? 

Anonymkode: 468b9...96a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være alt mulig, det er ofte vanskelig å lokalisere en infeksjon. Men om crp går ned ved behandling er det ikke noe å være bekymret for. 

Jeg fikk peridevis høy crp og det var blindtarmen. Gikk over av seg selv og blindtarmen er der fortsatt. 

Min far fikk en infeksjon i en tå og fikk ganske høy crp av det faktisk. 

Anonymkode: 5d700...791

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kan være alt mulig, det er ofte vanskelig å lokalisere en infeksjon. Men om crp går ned ved behandling er det ikke noe å være bekymret for. 

Jeg fikk peridevis høy crp og det var blindtarmen. Gikk over av seg selv og blindtarmen er der fortsatt. 

Min far fikk en infeksjon i en tå og fikk ganske høy crp av det faktisk. 

Anonymkode: 5d700...791

Takk for svar :) 

Vi får bare roe oss med at jeg er på bedringens veg og at antibiotikaene hjelper. Prøver å legge bort tankene om det kan være noe mer alvorlig. 

de mistenkte blindtarmen men fant den aldri. Jeg er ganske lita og babyen tar all plassen. Tok ct også og de klarte ikke lokalisere den. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde lignende synptomer, men legene skjønte ikke hva det var. Fikk antibiotika, men det var for sent. Fødte ekstremt prematurt noen dager senere. Viste seg at jeg hadde nyrebekkenbetennelse.

Anonymkode: a9429...be1

AnonymBruker
Skrevet

Rett før termin ble jeg kjempedårlig og crp opp under 200, keisersnitt og antibiotika intravenøst noen dager. Fant aldri ut av hvorfor crpen var så høy, antibiotikaene funket og alt gikk fint med barn og meg. Syns ikke de virket så veldig opptatt av å finne ut av hva det var, selv om jeg lurte veldig.

Anonymkode: 5d6ab...9f3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg opplevde lignende synptomer, men legene skjønte ikke hva det var. Fikk antibiotika, men det var for sent. Fødte ekstremt prematurt noen dager senere. Viste seg at jeg hadde nyrebekkenbetennelse.

Anonymkode: a9429...be1

Så antibiotika funket ikke? Eller gikk crp ned ved behandling og du fødte noen dager senere? Crp hos meg går sakte ned, de har behandlet meg tre ganger i 3,5 døgn nå. 

gikk det bra med deg og baby? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Rett før termin ble jeg kjempedårlig og crp opp under 200, keisersnitt og antibiotika intravenøst noen dager. Fant aldri ut av hvorfor crpen var så høy, antibiotikaene funket og alt gikk fint med barn og meg. Syns ikke de virket så veldig opptatt av å finne ut av hva det var, selv om jeg lurte veldig.

Anonymkode: 5d6ab...9f3

Er det jeg er redd for skal skje med meg. At de bare slokker en Brann nå. Skal på ferie om en uke. Huff.. 
de var veldig opptatt av å finne ut om barnet hadde det bra og utelukke fødsel. (Som er bra) 

de klarte ikke lokalisere blindtarmen heller ikke galleblæra mi… baby tar hele plassen. 
mene sykepleieren fortalte de ofte behandlet for blindtarmbetennelse med antibiotika uten og operere særlig hos eldre som ikke vill opereres. Da kommer infeksjonen tilbake etter en del måneder. 

bra det gikk bra med deg og baby, 😊frustrerende å ikke vite hva det er da. 

Skrevet

noe i urinveier eller nyrebekken kanskje? det slet jeg med med 1. mann. konstant høy crp og smerter, inn og ut av sykehus. men gikk alltid ned på antibiotika, før det varn pån igjen.

AnonymBruker
Skrevet
iNord skrev (14 minutter siden):

noe i urinveier eller nyrebekken kanskje? det slet jeg med med 1. mann. konstant høy crp og smerter, inn og ut av sykehus. men gikk alltid ned på antibiotika, før det varn pån igjen.

Hvor satt smertene hos deg? 
smertene startet med meg i høyre side over lysken og i siden og bak i ryggen. 
ble halvveis borte med Paracet men var vondt ved bevegelse. Urinprøven mine har vert helt fine. Et halvt døgn etter smertene startet begynte jeg og få kynnere og da fikk jeg smerte i hele nedre del av magen. 
nå er jeg helt fri for smerter men er veldig øm i blæra.

AnonymBruker
Skrevet

Hva med urinveisinfeksjon? Noen får det uten symptomer.

Anonymkode: 07a42...ba1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva med urinveisinfeksjon? Noen får det uten symptomer.

Anonymkode: 07a42...ba1

De utelukket det siden urinprøven var fin, de har testet den 3 ganger. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvor satt smertene hos deg? 
smertene startet med meg i høyre side over lysken og i siden og bak i ryggen. 
ble halvveis borte med Paracet men var vondt ved bevegelse. Urinprøven mine har vert helt fine. Et halvt døgn etter smertene startet begynte jeg og få kynnere og da fikk jeg smerte i hele nedre del av magen. 
nå er jeg helt fri for smerter men er veldig øm i blæra.

samme hos meg. har du tatt urinprøve som de har dyrket? hvis ikke bør de kanskje det. hos meg kalte de det "kolikk i urinveiene" deler av urinlederne klappet sammen pga alt som vokste. det gav smerter når det passerte, det laget bakterier og skapte innfeksjon. De snakket om å sette inn en stent, men overvåket heller ukentlig. Jeg måtte til urolog til slutt for å finne problemet.

AnonymBruker
Skrevet

Har du tatt ultralyd av urinlederne? Mine var klemt av babyen, og utviklet nyrestein til slutt. 

Anonymkode: 806ae...504

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...