Gå til innhold

Sosial angst og festivaler, hvordan håndterer du det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sommeren er høytid for festivaler, og jeg lurer på hvordan du med sosial angst håndterer det? Selv har jeg unngått det helt, men det er ikke sånn jeg ønsker å ha det. Har du noen gode råd? ❤️

Anonymkode: e1f3b...b6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En festival er jo en arena hvor du kan loffe rundt alene blant 1000 andre mennesker du ikke kjenner, og det er vel ingen som tvinger deg til å snakke med noen.

Eller drar du med venner?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingenting å takle. Ingen konfronterer deg eller snakker til deg hvis du ikke vil. Folk er ikke opptatt av deg.

Anonymkode: 783dc...bd2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ingenting å takle. Ingen konfronterer deg eller snakker til deg hvis du ikke vil. Folk er ikke opptatt av deg.

Hjelpes.. sosial angst er like ille også når man bare må være i nærheten av folk.. 

Jeg lot bare være, rett og slett. 

Anonymkode: fa418...88f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vel. Er ikke veldig unormalt at bekjente eller folk man har kjent før kommer bort enten man vil eller ei.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg håndterer det ved å ikke dra. 

Anonymkode: 0e169...7e4

AnonymBruker
Skrevet

1. Jeg dro med en liten gjeng nære venner som viste om angsten min.

2. Vi holdt oss litt bak, eller ut til siden, hvor det ikke var trangt.

3. Om noen stoppet for å si hei, og jeg ikke klarte prate da, så sa jeg bare at jeg måtte på do eller i baren.

Jeg er veldig veldig glad for at vennene mine overtalte meg til første festivalen, for det ble en helt fantastisk helg med masse gode minner! De neste festivalene var lettere, for da viste jeg jo at det mest sannsynlig gikk bra, og jeg hadde fått kjenne at vennene mine var akkurat den støtten jeg trengte.

I dag er jeg så godt som angstfri! Når vi var på første festivalen hadde jeg så ofte og kraftig angst at jeg slet med å gå på butikken.

Anonymkode: 59b99...472

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vel. Er ikke veldig unormalt at bekjente eller folk man har kjent før kommer bort enten man vil eller ei.

Vel. Hvis man knekker sammen av at bekjente snakker til deg, så er ikke festival et sted å være.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vel. Hvis man knekker sammen av at bekjente snakker til deg, så er ikke festival et sted å være.

Du virker som en empatisk type med god forståelse for psykisk helse 👍

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg håndtert ved å dra på festival. Angsten blir dessverre bare verre av å droppe ting man egentlig vil i frykt for å få angst

Anonymkode: 94c04...529

• Liker 1
Skrevet

Jeg holder meg unna festivaler. Festivaler betyr også mat og jeg har slitt med anoreksia og det sammen gjør det enda værre. Jeg har heller ingen å gå sammen med.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Unngår det. Savner å ikke ha angst... 

Anonymkode: 55ba2...4c6

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...