Gå til innhold

Utseendet forfaller

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har opplevd at «utseendet klapper sammen» i 40-årene?

Jeg var ikke forberedt på at «halve håret» skulle falle av og at «halve ansiktet» skulle «falle nedover halsen,» og det gjør meg bare forferdelig fortvilet. Det virker som om jeg får alle de negative aldringstegnene på en gang. 

Anonymkode: 8bc29...f6c

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du HI? Alle vil forfalle/eldes etterhvert som man blir eldre:

Jeg er 40, har fått noen små rynker her og der, men tenker at det ikke er noen krise.

Anonymkode: 90cfe...b86

AnonymBruker
Skrevet

Det samme skjedde med mamma. Hun gikk litt ned i vekt samtidig som hun fikk flere aldringstegn og forskjellen i ansiktet ble ganske stor.

Vet ikke om det kan være en trøst men sannsynligvis vil det holde seg slik som dette i lang tid! Slike store endringer skjer ikke ofte.

Forresten, hva med hormonterapi for plager i overgangsalderen? Kan ikke det hjelpe litt?

Anonymkode: 2865f...893

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hvor gammel er du HI? Alle vil forfalle/eldes etterhvert som man blir eldre:

Jeg er 40, har fått noen små rynker her og der, men tenker at det ikke er noen krise.

Anonymkode: 90cfe...b86

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Det samme skjedde med mamma. Hun gikk litt ned i vekt samtidig som hun fikk flere aldringstegn og forskjellen i ansiktet ble ganske stor.

Vet ikke om det kan være en trøst men sannsynligvis vil det holde seg slik som dette i lang tid! Slike store endringer skjer ikke ofte.

Forresten, hva med hormonterapi for plager i overgangsalderen? Kan ikke det hjelpe litt?

I midten av 40-årene og ikke i overgangsalder. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg var ikke forberedt på at «halve håret» skulle falle av og at «halve ansiktet» skulle «falle nedover halsen,» og det gjør meg bare forferdelig fortvilet. Det virker som om jeg får alle de negative aldringstegnene på en gang. 

Jeg opplevde å plutselig legge merke til alderstegn, men det har nok skjedd gradvis. Jeg opplever at så mange rundt meg jukser litt med alderstegnene (Botox/fillers) at det som egentlig er naturlig aldring blir unaturlig. Jeg har i en alder av 47 startet med å behandle huden med serum og retinol. Føler det har gjort meg «friskere» i huden, linjene og porene litt mindre synlige. Men kommer ikke til å begynne med noe mer for å avhjelpe aldringstegn i ansiktet eller andre steder på kroppen en dette. Jeg har tenkt å aldres så naturlig som mulig. Jeg striper også håret da men det har jeg gjort siden jeg var 15. men er såpass lys i håret at jeg tror ikke det blir noe problem for meg når det grå tar over helt -det antar at det ikke like syntes godt på en person med lysblondt hår en på en med mørkere hårfarge. 

Anonymkode: d50cc...d85

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bilder av meg selv for 2 år siden. Jeg var da 43 og så dvass ut. Dårlig og slapp hud (hormonelle kviser).
I høst tok jeg et skikkelig tak. Pleier hud, hår og tar vitaminer og mineraler (drikker mye vann). 

Jeg ser mye bedre ut i dag enn det jeg gjorde for 2 år siden. Men kosthold, trening, vitaminer, mineraler og gode hudpleie rutiner gjorde susen.

Nå begynner venninner å legge merke til dette og … og har begynt å spørre meg hvilken hudpleie, hårpleie osv jeg gjør og kommentere glowen jeg har fått og at jeg ser yngre ut. Min mann kan også sitte å studere meg mens jeg preiker og avbryter meg hvor pen og flott jeg er. Har til og med fått kommentarer i fra yngre menn helt ned i 25 års alderen hvor flott jeg er 

Anonymkode: 2f9f2...184

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, denne tiden gjelder det å virkelig begynne å ta vare på seg selv. Kremer, nok vann, nok søvn, redusere sukker, alkohol osv. Selv om man ikke kan kjempe mot noe så må man sette inn giret ved egen pleie. Sjekk vitaminene dine hos legen og ta blodprøver en gang i året. Sink for håret og D vitaminer kan være greit og. Gjerne ta en tur til hudlege og spør om tips og om de kan sette opp en time til deg. Laser feks eller andre oppstrammende behandlinger😊 

Anonymkode: 2a143...337

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er mye du kan gjøre for å hindre det. God søvn, drikke nok vann, stresse mindre, tilbringe tid i natur, gjøre yoga, meditere. Tenke positive tanker. Selv bruker jeg bergkrystall av blank kvarts i vannet. Da får man tilført mange gode mineraler i vannet og vannet smaker mye bedre. Du kan lese om nettet om bergkrystall i vann. Står mye spennende og god informasjon der. 

Mineraler og vitaminer er veldig viktig, og å spise mindre fett og heller mer bladgrønsaker og frukt f.eks. Kosthold er viktig. 

Anonymkode: b678a...dae

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

I midten av 40-årene og ikke i overgangsalder. 

Men det er vel reduksjon i østrogenet som forårsaker symptomene dine, ikke sant? Så da har det jo en sammenheng.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Føler ikke at jeg er i fullt forfall, men merker jo at ting gradvis ender seg. Fikk barn da jeg var rundt 40, og nå som snart 45-år gammel og mor til to barn er det liten tid til egenpleie. Mitt største problem nå er at huden lett blir gusten og jeg har begynt å få noen grå hårstrå innimellom. De er få men gjør hele meg litt blass om du skjønner. Jeg har alltid tatt godt vare på meg selv og hatt gode hudpleierutiner så det hjelper nok godt på. Men det blir utvilsomt mer jobb å se bra ut etterhvert som man blir eldre. 

Anonymkode: ebc68...a57

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.6.2023 den 18.30):

Men det er vel reduksjon i østrogenet som forårsaker symptomene dine, ikke sant? Så da har det jo en sammenheng.

Ja, det er det nok. Men har sjekket og er ikke tegn på overgangsalder. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...