AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #1 Skrevet 26. juni 2023 En venninne bor i Bærum, et steinkast fra oslogrensa. Hun sliter enormt psykisk og det kan bli snakk om innleggelse. Kan hun bruke legevakt i Oslo om det topper seg på kvelden, eller skal hun i prinsippet bruke Sandvika? Har de psykiatrisk legevakt i Bærum? Anonymkode: f8062...a45
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #3 Skrevet 26. juni 2023 KristinF skrev (2 timer siden): Kan bruke hvilken som helst legevakt. Ok. Leste at de hadde strammet inn på det og at man helst skulle bruke legevakt i egen by. Men befinner jeg meg i Halden og brekker beinet, så regner jeg at jeg ikke må dra til Oslo for å få tatt røntgen Anonymkode: f8062...a45
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #4 Skrevet 26. juni 2023 I utgangspunktet skal man bruke den legevakten man sogner til med mindre man befinner seg en helt annen plass/er på ferie osv. Spesielt med psykisk sykdom, da legevakter ikke har tilgang til journaler på kryss av legevakter, og det da kan bli vanskeligere å få akkurat den hjelpen og oppfølgingen man trenger. Anonymkode: 8dcdf...98e 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #5 Skrevet 26. juni 2023 En blir ofte avvist om en tilhører et annet distrikt som ligger såpass nære ja. Anonymkode: 36005...3e4 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #6 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): En venninne bor i Bærum, et steinkast fra oslogrensa. Hun sliter enormt psykisk og det kan bli snakk om innleggelse. Kan hun bruke legevakt i Oslo om det topper seg på kvelden, eller skal hun i prinsippet bruke Sandvika? Har de psykiatrisk legevakt i Bærum? Anonymkode: f8062...a45 Så lenge det er snakk om innleggelse må fin bruke legevakt hun sogner til,men med det sagt så lenge det ikke er akutt brukes fastlege evt dps etc om hun er tilknyttet de. Anonymkode: 4f1e8...0b0 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #7 Skrevet 27. juni 2023 Man bruker legevakten nærmest der man oppholder seg når man er syk. Hvis du vil ha henne vurdert av en annen legevakt enn der du bor så bare kjør på. Ikke noe i veien for det! En i familien min kuttet seg i fingeren en fredag ettermiddag og neste dag var fingeren dobbelt så tykk og vedkommende ble dårligere og dårligere utover dagen. Lokal legevakt gadd ikke se på det en gang, de mente han måtte vente til fastlegen på mandag eller heller "komme igjen hvis det blir værre". Vi kjørte til legevakta i nabokommunen og da vi kom frem var tilstanden hans uendret men han ble innlagt i mange dager med blodforgiftning. Fikk klar beskjed at vi ikke burde ha ventet så lenge med å komme. Viser jo bare hvor forskjellig man kan bli behandlet fra sted til sted! Anonymkode: 6c145...887
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå