AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #1 Skrevet 26. juni 2023 Jeg vet ikke om dette er et helt vanlig symptom på noe spesifikt, eller om det er umulig for andre å kjenne seg igjen i. Men jeg prøver lykken, i tilfelle noen kan ha peiling Jeg har i tre dager vært ekstremt trøtt og sliten. I går sov jeg i 14 timer, og var fortsatt trøtt hele dagen. Har sovet godt hele natten, og i dag er jeg fortsatt helt tom for energi. I dag, som noen andre tilfeldige morgener de siste par ukene, har jeg fått akutt kvalme. Det kommer som en bølge. Jeg blir varm, kvalm og må bare sitte i det de minuttene det pågår. I dag fikk jeg også metallisk smak i munnen. Selv om at kvalmen har passert, sitter smaken igjen. Dette har kun skjedd om morgenen. Tror jeg har grei helse ellers. Har normal kroppsvekt, og er aldri syk (plages kun med PMS og menssmerter). Har vært utsatt for en del stress i en lengre periode, ellers tror jeg at livet mitt er som normalt. Noen anelse om hva dette kan komme av? 🤔 Jeg ble ikke så mye klokere av å google det. Har vært litt innom tanken om det er noe med hjertet, siden kvalme er et symptom for kvinner. Men det er sikkert litt krisemaksimering å gå rett dit, når det kanskje kan være noe så enkelt som jernmangel eller lavt blodsukker : P Kvinne (31 år) Anonymkode: bfc6f...dec
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #2 Skrevet 26. juni 2023 Høres ut som meg i begynnelsen av begge mine graviditeter. Metall smaken kommer visst av økt blodvolum tror jeg. Du burde definitivt ta en test. Anonymkode: 15f24...4a5 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #3 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres ut som meg i begynnelsen av begge mine graviditeter. Metall smaken kommer visst av økt blodvolum tror jeg. Du burde definitivt ta en test. Anonymkode: 15f24...4a5 Tenkte jeg også. Anonymkode: d0350...608 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #4 Skrevet 26. juni 2023 Du er dehydrert og har sikkert ikke spist noe karbohydrater i en periode. Kvalmen og metall smaken kan indikere du er på vei in i ketosis. Anonymkode: f8b2d...dba
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #5 Skrevet 26. juni 2023 Jernmangel? Ta blodprøve og sjekke ferritin, det er et svært viktig mineral som kroppen trenger for å frakte oksygen. Anonymkode: 02f5a...c47
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #7 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Høres ut som meg i begynnelsen av begge mine graviditeter. Metall smaken kommer visst av økt blodvolum tror jeg. Du burde definitivt ta en test. Anonymkode: 15f24...4a5 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tenkte jeg også. Anonymkode: d0350...608 Sofakona skrev (2 timer siden): Gravid? Ta en test Åh, som jeg ønsker at det var sant. Har prøvd å bli gravid i to år, men er i dag på syklusdag sju. Så har nettopp hatt mensen, og denne syklusens eggløsning har ennå ikke vært. Så er nok ikke gravid 😔 Anonymkode: bfc6f...dec
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #8 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg vet ikke om dette er et helt vanlig symptom på noe spesifikt, eller om det er umulig for andre å kjenne seg igjen i. Men jeg prøver lykken, i tilfelle noen kan ha peiling Jeg har i tre dager vært ekstremt trøtt og sliten. I går sov jeg i 14 timer, og var fortsatt trøtt hele dagen. Har sovet godt hele natten, og i dag er jeg fortsatt helt tom for energi. I dag, som noen andre tilfeldige morgener de siste par ukene, har jeg fått akutt kvalme. Det kommer som en bølge. Jeg blir varm, kvalm og må bare sitte i det de minuttene det pågår. I dag fikk jeg også metallisk smak i munnen. Selv om at kvalmen har passert, sitter smaken igjen. Dette har kun skjedd om morgenen. Tror jeg har grei helse ellers. Har normal kroppsvekt, og er aldri syk (plages kun med PMS og menssmerter). Har vært utsatt for en del stress i en lengre periode, ellers tror jeg at livet mitt er som normalt. Noen anelse om hva dette kan komme av? 🤔 Jeg ble ikke så mye klokere av å google det. Har vært litt innom tanken om det er noe med hjertet, siden kvalme er et symptom for kvinner. Men det er sikkert litt krisemaksimering å gå rett dit, når det kanskje kan være noe så enkelt som jernmangel eller lavt blodsukker : P Kvinne (31 år) Anonymkode: bfc6f...dec Du er gravid. Anonymkode: 20922...6f7
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #9 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du er gravid. Anonymkode: 20922...6f7 Har nettopp hatt mensen, så det er nok ikke det Men I wish! Anonymkode: bfc6f...dec
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #10 Skrevet 26. juni 2023 Ett overaktivt nervesystem kan gi alle de symptomene du beskriver. Anonymkode: 3696c...92d 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #11 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ett overaktivt nervesystem kan gi alle de symptomene du beskriver. Anonymkode: 3696c...92d Takk! Det høres logisk ut med tanke på mengden stress. Skal lese meg litt mer opp på overaktivt nervesystem. Jeg ringte legen for sikkerhets skyld, bare for å spørre om det er en bagatell eller noe som burde sjekkes opp. Jeg kom jo på at jeg også har vært mye tungpustet i det siste, som kanskje kan kobles opp til dette. Har fått legetime for undersøkelse 😊 Anonymkode: bfc6f...dec 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå