Gå til innhold

Fjernet livmorslimhinne men blør fortsatt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fjernet den i desember. Skulle i praksis være steril nå. Kun to ganger var mensen helt vekk. Nå blør jeg litt i to-tre dager igjen. Hva er egentlig sjansen for å bli gravid da? Noen som vet? 

Anonymkode: 9f8af...594

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bump

Skrevet

Hvorfor skal du i i prinsippet være steril nå?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Fjernet den i desember. Skulle i praksis være steril nå. Kun to ganger var mensen helt vekk. Nå blør jeg litt i to-tre dager igjen. Hva er egentlig sjansen for å bli gravid da? Noen som vet? 

De fleste mister mensen helt og fu blir da det som kalles "steril". Men noen fortsetter å blør og må muligens gjøre operasjonen på nytt for å fjerne resten. Snakk med de du fjernet det hos eller legen.

Anonymkode: 21e7a...b7e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistet den helt. Men fikk beskjed om å komme tilbake om ikke.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg mistet den helt. Men fikk beskjed om å komme tilbake om ikke.

Ok, takk for svar. Jeg fikk egentlig veldig lite informasjon. 

AnonymBruker
Skrevet

Fjernet de alt, eller hadde du en ordinær utskraping? Kirurgen sa han tok min «med rota» og jeg har ikke blødd etter det var ferdig grodd. 

Anonymkode: 50212...d89

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Fjernet de alt, eller hadde du en ordinær utskraping? Kirurgen sa han tok min «med rota» og jeg har ikke blødd etter det var ferdig grodd. 

Hva mener du med «alt»? Jeg vet ikke hva de gjorde. Fikk så dårlig informasjon. Jeg blødde ti dager etter inngrepet, hadde mensen to ganger etter den. Så var den borte to ganger før den kom tilbake. Blør litt mer for hver gang faktisk. Så tror ikke den forsvinner igjen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva mener du med «alt»? Jeg vet ikke hva de gjorde. Fikk så dårlig informasjon. Jeg blødde ti dager etter inngrepet, hadde mensen to ganger etter den. Så var den borte to ganger før den kom tilbake. Blør litt mer for hver gang faktisk. Så tror ikke den forsvinner igjen. 

Ok. Min skulle fjernes helt. Det er samme prosess som ved utskrapning, bare at de tar roten også. Jeg blødde en dag i etterkant deretter svartlig spotting i et par uker og ingenting siden. Hva var det de skulle gjøre da? Det vet du vel? Hva var årsaken? 

AnonymBruker
Skrevet

Mener slimhinnen når jeg skriver alt. 

Skrevet

Hadde du utskrapning først, som ble sendt til analyse?

Skrevet

Få de til å fjerne hele livmora, ingen vits med sånne tulle prosedyrer. Du kan fortsatt "få" barn, få kreft og du kan fortsatt ha store blødninger. Jeg aksepterte ikke den enkle løsningen først og fikk fjernet livmor. Har ikke angret en dag etterpå. Bedre liv og bedre sexliv, ingen fravær på smerter eller blødninger. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ok. Min skulle fjernes helt. Det er samme prosess som ved utskrapning, bare at de tar roten også. Jeg blødde en dag i etterkant deretter svartlig spotting i et par uker og ingenting siden. Hva var det de skulle gjøre da? Det vet du vel? Hva var årsaken? 

Årsaken var at jeg hadde smertefulle menstruasjoner og blødde mye.  Litt senere oppdaget de også og opererte meg for endometriose og måtte også fjerne en eggstokk. 

AnonymBruker
Skrevet
Topsi skrev (8 timer siden):

Hadde du utskrapning først, som ble sendt til analyse?

Ja, det ble sendt til analyse og det var normalt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Forvirret23 skrev (8 timer siden):

Få de til å fjerne hele livmora, ingen vits med sånne tulle prosedyrer. Du kan fortsatt "få" barn, få kreft og du kan fortsatt ha store blødninger. Jeg aksepterte ikke den enkle løsningen først og fikk fjernet livmor. Har ikke angret en dag etterpå. Bedre liv og bedre sexliv, ingen fravær på smerter eller blødninger. 

Ja, jeg har skjønt at det ofte blir utfallet til slutt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Årsaken var at jeg hadde smertefulle menstruasjoner og blødde mye.  Litt senere oppdaget de også og opererte meg for endometriose og måtte også fjerne en eggstokk. 

Skjønner. Jeg ville ringt kirurgen. De ba meg ringe om spørsmål. Så jeg ville gjort det om jeg var deg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skjønner. Jeg ville ringt kirurgen. De ba meg ringe om spørsmål. Så jeg ville gjort det om jeg var deg. 

Ja, det er nok det beste. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...