Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en laptop på 40 GB som er utrolig lite. Etter alle programmene er lagt inn har jeg ca 35 GB igjen og det er ikke mye når man legger mange bilder inn på pcen hele tiden og jeg laster ned filmer osv. Jeg har maxtor, ekstern hardisk, men det er bare stress å overføre hele tiden og så blir pcen utrolig treg etterhvert. Så jeg lurer på om det er mulig å bytte ut en hardisk i en laptop...? :klø:

Videoannonse
Annonse
Gjest Kaffegjesten
Skrevet

Det er ikke noe problem. Bare å kjøpe på f eks Komplett, mpx eller ps-data. Du kal kjøpe en 2,5" disk. Du bør jo sjekke hva slags disk du har allerede før du kjøper ny. Husk å skru av all strøm og ta gjerne ut batteriet på laptopen din før du tar ut harddisken. Har satt inn disker for mange jeg og økt størrelsen. Selv har jeg bl a en Dell-laptop, levert med 20GB disk. Den har nå 100GB.

Du må bare installere alt på nytt når du bytter disk.

Dessuten kjøper du en slik til å sette den gamle disken i - og vips har du en nydelig liten sak til å transportere store mengde data eller musikk til venner og kjente.

Skrevet

En slik harddisk koster 2000 kr - det er mye penger for 60 ekstra gigabytes.

Da ville jeg vurdert noen av disse: http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10622

som helt sikkert vil gå mye raskere enn USB. Eventuelt en ekstern med firewire 800.

Skrevet

2000 kr?

En 2.5" på 100 gb koster ca 1200 kr.

Skrevet

Eum javisst, så visst bare på sata-variantene jeg :P

Skrevet

Dessuten kjøper du en slik til å sette den gamle disken i - og vips har du en nydelig liten sak til å transportere store mengde data eller musikk til venner og kjente.

Fines de til 3,5'' også?

Skrevet
En slik harddisk koster 2000 kr - det er mye penger for 60 ekstra gigabytes.

Da ville jeg vurdert noen av disse: http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10622

som helt sikkert vil gå mye raskere enn USB. Eventuelt en ekstern med firewire 800.

Jeg har allerede en ekstern hardisk (maxtor) på 300 GB, men takk for tipset. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...