Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt en selveier-leilighet. Overtakelse er ikke før 1. september, så banken har ikke gjort noe enda utover å gi meg finansieringsbeviset alene. Nå vil samboeren min kjøpe seg inn. Kan han gjøre det før vi flytter inn, uten at vi trenger å betale dokumentavgift utover den vi uansett må betale når lånet iverksettes?

Anonymkode: 12143...4cb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da må han betale dokumentavgift.

Anonymkode: 0c03b...fcd

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge ingenting er skrevet under skal det går fint.

Anonymkode: e5d32...79f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dokumentavgift kommer når man skjøter over eiendommen. Då det spørs hvor i prosessen dere er.

Anonymkode: 58a73...5d9

• Liker 1
Skrevet

Vi gjorde det, dvs vi kom plutselig over et hus vi likte kjempegodt også var jeg fryktelig opptatt på jobb dagene før visningen. Da ordnet samboern med finansieringsbevis selv også dro vi på visningen og bøy på eiendommen dagen etter i hans navn. Noen dager senere dro vi i banken i og fikset slik at lånet skulle stå på begge også ringte vi megleren slik at begge ble satt opp som kjøpere. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg har kjøpt en selveier-leilighet. Overtakelse er ikke før 1. september, så banken har ikke gjort noe enda utover å gi meg finansieringsbeviset alene. Nå vil samboeren min kjøpe seg inn. Kan han gjøre det før vi flytter inn, uten at vi trenger å betale dokumentavgift utover den vi uansett må betale når lånet iverksettes?

Anonymkode: 12143...4cb

Ja det går helt fint, bare sørg for å informere megler og få dere begge registrert som kjøpere/eiere. 

Anonymkode: d5bdd...c19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...