AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #1 Skrevet 26. juni 2023 Jeg har kjøpt en selveier-leilighet. Overtakelse er ikke før 1. september, så banken har ikke gjort noe enda utover å gi meg finansieringsbeviset alene. Nå vil samboeren min kjøpe seg inn. Kan han gjøre det før vi flytter inn, uten at vi trenger å betale dokumentavgift utover den vi uansett må betale når lånet iverksettes? Anonymkode: 12143...4cb
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #2 Skrevet 26. juni 2023 Da må han betale dokumentavgift. Anonymkode: 0c03b...fcd
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #3 Skrevet 26. juni 2023 Så lenge ingenting er skrevet under skal det går fint. Anonymkode: e5d32...79f 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #4 Skrevet 26. juni 2023 Dokumentavgift kommer når man skjøter over eiendommen. Då det spørs hvor i prosessen dere er. Anonymkode: 58a73...5d9 1
Agatha Skrevet 26. juni 2023 #5 Skrevet 26. juni 2023 Vi gjorde det, dvs vi kom plutselig over et hus vi likte kjempegodt også var jeg fryktelig opptatt på jobb dagene før visningen. Da ordnet samboern med finansieringsbevis selv også dro vi på visningen og bøy på eiendommen dagen etter i hans navn. Noen dager senere dro vi i banken i og fikset slik at lånet skulle stå på begge også ringte vi megleren slik at begge ble satt opp som kjøpere.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #6 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har kjøpt en selveier-leilighet. Overtakelse er ikke før 1. september, så banken har ikke gjort noe enda utover å gi meg finansieringsbeviset alene. Nå vil samboeren min kjøpe seg inn. Kan han gjøre det før vi flytter inn, uten at vi trenger å betale dokumentavgift utover den vi uansett må betale når lånet iverksettes? Anonymkode: 12143...4cb Ja det går helt fint, bare sørg for å informere megler og få dere begge registrert som kjøpere/eiere. Anonymkode: d5bdd...c19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå