Gå til innhold

Er Japan det mest rasistiske landet i verden? Et velstående sådan.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter hva jeg forstår har de jo knapt noe innvandring i det hele tatt. Nekter de asyl/flyktinger? Stiller de store krav slik at det blir uinterresant?

Har inntrykk av at landet fungerer svært godt.

Anonymkode: e9fa3...7ea

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Etter hva jeg forstår har de jo knapt noe innvandring i det hele tatt. Nekter de asyl/flyktinger? Stiller de store krav slik at det blir uinterresant?

Japan tar imot mange arbeidsinnvandrere, andelen innvandrere vil øke til 10% av befolkningen i 2070.https://www.asahi.com/ajw/articles/14895414#:~:text=10% of Japan's 2070 population expected to be foreign nationals,-By YASUSABURO NAKAMURA&text=Foreign nationals will account for,estimate by the labor ministry.

Anonymkode: a29d7...c65

Skrevet

Etter mine eventyr i Japan er min eneste erfaring at en del av den eldre generasjonen ikke likte amerikanere. Så til og med "No Americans allowed" skilt enkelte steder. 

Så fort de fikk vite jeg var norsk så var det greit. Bare mitt perspektiv fra noen måneder på reisefot i landet.

Folk jeg pratet med i Tokyo virket svært utbrente. På landsbygda var det et veldig rolig liv. Selvmordsraten er offisielt  50% over Norge, men jeg mistenker enda større mørketall i Japan enn her.

Føler de begynner å nærme seg bikkepunkte av et kapitalistisk samfunn og undrer på om vi vil være på samme stedet om noen (ti)år.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Saudi og Emiratene slår nok de fleste. 

Anonymkode: 1c0e6...303

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 26.6.2023 den 6.12):

Det fungerer "godt"  (evt. bedre enn mange andre land) fordi folket er godt samkjørte, men det er nettopp pga. "monokulturen", holdninger  og normene som følger.

"Svært godt" kommer jo litt an på hvordan du har lyst til å "innramme" ting... 

Endret av AnonymBruker 42
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Japan tar imot få flyktninger. Mye grunnet interne policies, men også pga geografisk beliggenhet. Det går ikke an å ta båt fra Afrika til Japan. 

Hvorfor India skal være så ekstremt rasistisk vet jeg ikke, de nevner "According to the surveys, the country's residents display considerable intolerance for people with darker skin". Men det går mest på egen befolkning. De har en sterk nord/sør fordom hvor de i sør som er mørkere blir sett på som mindre verdt enn de i nord som ser mer ariske ut. 

Skulle likt å sett hvilket land som er minst rasistisk. Holder en knapp på UK. Det er virkelig en melting pot, høyest andel blandingsekteskap i Europa, de har fått til en god integrering av alle folkeslag men samtidig respekterer de kulturbevaring. Men de har en tålegrense der også på en så liten øy. 

Anonymkode: 74768...3ee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Saudi og Emiratene slår nok de fleste. 

Anonymkode: 1c0e6...303

I tillegg til usa.

Anonymkode: c4d87...5c5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.6.2023 den 6.12):

Lol. Japan har veldig mye økonomiske problemer, og en ganske så aldrende befolkning. Jeg sier ikke at japanere bør begynne å humpe i vei på hverandre, for det finnes nok overskudd andre steder i Asia, når det gjelder folk som kan få lov til å flytte til Japan, og etter det jeg har fått med meg, så har Japan begynt å åpne opp for innvandrere. De har ikke noe annet valg, uansett.

Forøvrig har Japan PPP per capita på 51.806 USD, som gjør at de ligger på 36.plass i verden. Tsjekkia og Spania, som du sikkert har hørt om, er akkurat på samme nivå som Japan, per capita i PPP. Kun bittegrann bak Japan. 

Anonymkode: db7f9...a7e

Skrevet
Udyret skrev (På 28.6.2023 den 9.04):

Etter mine eventyr i Japan er min eneste erfaring at en del av den eldre generasjonen ikke likte amerikanere. Så til og med "No Americans allowed" skilt enkelte steder. 

Dette gjelder spesielt i nærheten av amerikanske militærbaser. Det er visstnok fremdeles et problem at macho amerikanere kan lage bråk når de er på perm. 

Ellers finnes det langt verre land enn Japan når det gjelder rasisme. De er proteksjonistiske, men det handler i mye større grad om kultur enn hudfarge. Mange er engstelige for å ikke bli forstått, eller oppfattes som rare. Men kommer du først innpå dem, åpner de seg godt. 

AnonymBruker
Skrevet

Minst rasistiske land: Vil si Uk, Aus, Canada. 
Mest rasistiske: Midt-Østen.

Anonymkode: 7fcc8...c21

Skrevet

Merkelig at ikke Tyrkia er nevnt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...