AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #1 Skrevet 26. juni 2023 Barnet mitt på 12 år han en jevngammel venn som mangler en del sosiale antenner. Kjenner det begynner å bli irriterende, og vet ikke helt hvordan jeg skal gripe det an. Vennen har nå overnattet her 2 netter. Dråpen var vel i går kveld når vi voksne skulle legge oss. Da ser mannen at denne vennen har brukt av hans tannkrem og munnskyllevann. Skjønner godt irritasjonen da dette er private hygieneartikler også for meg. Andre eksempler: -kikker i kaseroller og spør hva det er til middag hos oss -vasker aldri hendene etter dobesøk -piller skinn på føtter i senga, piller nese og vasker ikke hendene -dersom barnet mitt ikke er hjemme kan vennen spørre om å få vente inne hos oss til vårt kommer hjem (snakk om flere timer), eller grave og spørre hvor venner er på en masete måte -har ikke hørt noe fra foreldrene på 2 døgn, virker som at de tar det som en selvfølge at dette barnet kan være her. De har avtalt seg imellom, og spurt en av foreldrene, samt spurt meg. -det forventes varmmat, helst til hvert måltid. Det får de ikke. I går ble det enkel middag, og det ble kommentert i går kveld av vennen, som syns det var lenge siden det hadde spist varmmat Er nok mangle flere punkt, men kommer ikke på alle i farten. Hvordan i alle dager griper jeg an dette? Anonymkode: c3441...3ac
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #2 Skrevet 26. juni 2023 Foreldrene sin feil, men det er jo irriterende! Har alltid vært er par slike her også opp igjennom. Nå er min eldste eldre enn din, og det skjer fortsatt at en venn blir med barnet mitt inn på soverommet der jeg ligger i senga, diskuterer når mitt barn får nei til noe i tillegg til de tingene du nevner. har holdt på å klikke ved et par anledninger, men tar meg i det og tenker at her er det nok foreldrene som mangler sosiale antenner eller dårlig oppdragelse eller lignende. vi skulle bort kl 15 en søndag, og hele familien sto klar til avreise i gangen og denne kiden hadde fortsatt ikke kommet seg ut etter beskjeder både fra barnet mitt og oss. Var visst noe som måtte spilles ferdig. Og så tok det 15 min å pakk sammen tingene sine og kle på seg. Og så lurte hen på om vi kunne kjøre hen hjem… fantastisk! Anonymkode: eea26...443
Gjest WhisperingWind Skrevet 26. juni 2023 #3 Skrevet 26. juni 2023 (endret) Med sånne barn må en være konsekvent. Nei, du kan ikke vente til X kommer hjem. Du kan ringe han og lage en avtale om å møtes. Du må vaske hendene her etter dobesøk ellers må du gå hjem. Om dere vitner nesepilling sier dere at i vårt hjem rensker vi nesen på badet med papir og vann og vasker hendene. Om ikke må du gå hjem. Vi piller ikke hud fra føttene i sengen. Det gjøres ute eller hjemme på eget bad, ellers må du gå hjem. Ungen er 12. Ikke 6. Er forøvrig enig i at her er det jo foreldrene som har feilet på grunnleggende hygiene. Med mindre ungen har en diagnose har de tydeligvis ikke gjort så god jobb med oppdragelse heller. Men jeg hadde vært krystall klar på at i mitt hjem gjelder mine regler eller så hadde de faktisk ikke fått komme på besøk. De fleste barn vil respondere på en trygg og konsekvent voksen. Endret 26. juni 2023 av WhisperingWind
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #4 Skrevet 26. juni 2023 Jeg er dritstreng med enkelte andre barn som kommer på besøk og «tar» alt. Andre barn er det 0 problem med og alt er hyggelig og litt småting lar jeg gå. Har hatt 5-6 klassinger som hopper i senger/sofaer, løper ut i regnet midt i middagen og kommer klissvåt og setter seg igjen, kun løper i huset (og medført kollisjon med meg som bærer frem middag), forsyner seg av godteri/brus/is i kjøleskap/fryser, plukker til seg nesten bare kjøtt til middag så det blir minimalt til oss og vi får bare ris - og lar halvparten ligge igjen på tallerkenen, ha «krig» med aftershave på badet, klippe håret sitt på badegulvet og latt håret bli liggende for å nevne de første tingene som kom opp i hodet. Kun ett av barna hadde kjent diagnose og for meg unnskylder det ingenting, man skal kunne oppføre seg. Han fikk til slutt ikke være her uten tilsyn av oss for gjøre mye rart. Gutten var i tillegg frekk. Var sååå fornøyd når foreldrene flyttet og vi aldri behøvde å se gutten mer. De andre har blitt litt mer modne, men de er ikke like mye inne som før så jeg slipper å forholde meg til ting. Anonymkode: cb712...abc 1
Hengebuksvinet Skrevet 26. juni 2023 #5 Skrevet 26. juni 2023 WhisperingWind skrev (2 timer siden): Med sånne barn må en være konsekvent. Nei, du kan ikke vente til X kommer hjem. Du kan ringe han og lage en avtale om å møtes. Du må vaske hendene her etter dobesøk ellers må du gå hjem. Om dere vitner nesepilling sier dere at i vårt hjem rensker vi nesen på badet med papir og vann og vasker hendene. Om ikke må du gå hjem. Vi piller ikke hud fra føttene i sengen. Det gjøres ute eller hjemme på eget bad, ellers må du gå hjem. Ungen er 12. Ikke 6. Er forøvrig enig i at her er det jo foreldrene som har feilet på grunnleggende hygiene. Med mindre ungen har en diagnose har de tydeligvis ikke gjort så god jobb med oppdragelse heller. Men jeg hadde vært krystall klar på at i mitt hjem gjelder mine regler eller så hadde de faktisk ikke fått komme på besøk. De fleste barn vil respondere på en trygg og konsekvent voksen. Enig. Her har vi alltid hatt mye besøk, og av ulike typer. Men skal noen overnatte/ være her mye, stiller jeg krav til oppførsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå