Gå til innhold

Madrasser

Gjest Gjest_Bolla_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Bolla_*
Skrevet

Trenger veldig nye madrasser til senga vår, og har fått tilbud om å kjøpe et sett bra (men kostbare) til en god pris. De er desverre brukt i et par år.

Hva syne dere? Er det "heslig" å kjøpe brukte madrasser? (Får litt frysninger av tanken selv, men...) Kommer selvfølgelig til å kjøpe ny overmadrass.

Isj...vet ikke jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkte litt på det samme her og kom frem til at dette i prinsippet må være helt greit så lenge de er brukt med overmadrass og man kjøper ny til seg selv. (For "sikkerhets skyld" ville jeg ha renset dem grundig med møbelshampo før jeg tok dem i bruk). Selv hadde jeg f.eks. godt over 50 hotelldøgn i fjor og jeg nekter å tro at de skifter madrasser for hver gjest :ler: .

Det kan selvfølgelig være at så vidt gamle madrasser er ligget ned på steder som vil oppleves som "feil" for dere. Nå skal imidlertid ikke dette være noe problem hvis det er snakk om virkelig kvalitet, men sjekk nøye før dere kjøper!

Vi har imidlertid nettopp kjøpt ny seng (D.v.s. rammemadrasser m/overmadrass) og siden jeg hadde lyst på Jensen (Ble beskyldt for å være snobbete :sjenert: ) og han syntes IKEA sine var mer enn bra nok, endte vi på et kompromiss; De dyreste rammemadrassene fra IKEA og den tykkeste (Og dyreste...) overmadrassen fra Jensen. (Det siste fordi jeg må/vil ha en overmadrass i latex som det er enkelt å ta av å vaske trekket på). Vi sparte vel ca. 10' på den løsningen og jeg må vel innrømme (For dere, ikke for ham ;) )at jeg ikke merker noen forskjell på om det er Jensen eller IKEA under overmadrassen selv om jeg har tilbrakt ganske så mange netter på begge deler...

Skrevet

Jeg ville ikke kjøpt brukte madrasser.

Skrevet
Jeg ville ikke kjøpt brukte madrasser.

Ikke jeg heller.

Skrevet

Jeg ville ikke kjøpt brukte madrasser fra noen jeg ikke kjente og stolte på i den forstand at de virket renslige... Men det er jo ikke direkte farlig, da. En annen ting er om madrassen faktisk passer dere - det er jo ikke alltid den dyreste er den beste i forhold til hva man ønsker av mykhet/fasthet. Er det en modell dere ville kjøpt ny om dere hadde råd, er det vel et godt kjøp.

Ellers er det mye salg på madrasser for tida. Vi kjøpte kontinentalmadrass for nesten halv pris nå, og sparte omtrent 8 000.

Skrevet

Jeg hadde ikke klart å kjøpe brukte madrasser. Uff,ekkelt.

Skrevet

Hehe dette blir litt selvmotsigende for meg...

Jeg ville så absolutt ikke kjøpt brukte madrasser.

Men, har ikke noe i mot å ligge på hotell eller overnatte hos andre...

Hvis jeg da tenker litt mer nøye over det, så er det jo egentlig greit i og med at overmadrassen kan være ny...

merkelig hva tankene har formening om...

Skrevet

Jeg ville heller ikke kjøpt brukt madrass, selv om det egentlig må være i orden når dere kjøper ny overmadrass. Jeg har heller ikke noe problem med "brukte madrasser" i hotellsenger, men ville ikke fått meg til å kjøpe en selv. Inkonsekvent, jeg? Ja!

Skrevet

Jeg har kjøpt og solgt brukte madrassen, og har aldri tenkt over at det var ekkelt. Men så har jeg selvsagt skiftet overmadrass, da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...