AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #1 Skrevet 26. juni 2023 Hvor lang tid tok det fra du flyttet til ett nytt sted til du følte deg hjemme? Anonymkode: 9e020...455 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #2 Skrevet 26. juni 2023 Ingen som har følt seg hjemme her? Anonymkode: 9e020...455
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #3 Skrevet 26. juni 2023 Hjemmefølelsen kom aldri. Elsket huset, men naboelaget og stedet var ikke for meg. Flyttet tilbake der jeg flyttet fra. Stortrives! Anonymkode: fc47d...dd2 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #4 Skrevet 26. juni 2023 Nytt sted som i ny bolig, eller ny by? Fra en bolig til en annen (3-4 måneder ish) Til helt ny by, omtrent 2 år. Anonymkode: 4fd3a...561 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #5 Skrevet 26. juni 2023 Ts. Ny bolig i en ny by eller på ett nytt sted. Anonymkode: 9e020...455
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #6 Skrevet 26. juni 2023 Noen steder følte jeg meg aldri hjemme selv etter ett år, noen steder noen uker. Når jeg flytta til den byen jeg bor i nå, så tok det 2-3 uker før jeg tenkte "dette er hjemme!". Kjøpte etterhvert ny bolig her, den føltes som hjemme veldig raskt også. Anonymkode: f4d94...34b
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #7 Skrevet 1. juli 2023 Jeg og samboeren flyttet fra Osloområdet til vestlandet i fjor. Vi har ikke fått noen venner her enda, men stortrives allikevel! Vi er ikke spesielt sosiale av oss uansett, så mangelen på sosialt nettverk her har faktisk vært null problem. Vi følte oss hjemme med én gang, og elsker å være omgitt av fjell og fjord ❤️ Anonymkode: ebb0a...0ff
Peanut Skrevet 1. juli 2023 #8 Skrevet 1. juli 2023 (endret) Da jeg var på visning i det huset jeg senere kjøpte, følte jeg det var drømmehuset ^^, Et hjem for Peanut & Butter (samboer) Endret 1. juli 2023 av Peanut
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #9 Skrevet 1. juli 2023 Jeg følte meg egentlig hjemme på mitt nye hjemsted ganske fort. Og bor her fortsatt 25 år senere. Anonymkode: 46940...5a9
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #10 Skrevet 1. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 26.6.2023 den 12.15): Hjemmefølelsen kom aldri. Elsket huset, men naboelaget og stedet var ikke for meg. Flyttet tilbake der jeg flyttet fra. Stortrives! Anonymkode: fc47d...dd2 Jeg hadde det motsatt. Elsket nabolaget, skogen / fjellet i bakgrunnen men hatet leiligheten (leide). Jeg har nå flyttet tilbake der jeg bodde før (med mannen, var skilt noen år, derfor jeg flyttet). Jeg trives i huset, men hater nabolaget / byen. Ser fram til å tilbringe større og større deler av året i sør frankrike 🥰 der trives jeg både med bolig (leier) og miljøet rundt. Anonymkode: 69bef...29d
Mykmann41 Skrevet 1. juli 2023 #11 Skrevet 1. juli 2023 For meg tar det ca et år før jeg føler meg hjemme i en ny by.. sån har det vært både før, under og etter studietiden, og jeg har flyttet mye opp igjennom årene…
Cata Skrevet 1. juli 2023 #12 Skrevet 1. juli 2023 Variabelt. Jeg har flyttet til ny by og følt meg hjemme etter to uker, og jeg har flyttet til ny by og følt meg hjemme etter 10-15 år. Når jeg flytter inn i ny bolig tar det gjerne en måned eller to.
Millimani Skrevet 1. juli 2023 #13 Skrevet 1. juli 2023 Fra min første egne leilighet til den neste tok det noen få dager. Fra den leiligheten og til den neste tok det mange måneder. Det var nok mest fordi jeg savnet nabolaget med skog og fine tur-områder, pluss at leiligheten var større. Det ble tungvint og dyrt å bo der, så jeg flytta til en mindre leilighet. To-tre måneder gikk det vel. Ved flytting fra en by til en annen på slutten av barneskolen slet jeg veldig med å komme inn i det sosiale og miljøet. Ser jeg bort fra den ene venninna jeg hadde gikk det to år før jeg begynte å få flere venner, men samtidig ble kontakten med min første venninne gradvis brutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå