AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #1 Del Skrevet 25. juni 2023 Er gravid og lurer på hva jeg kan forvente.. Jeg har alltid slitt med ekstreme menssmerter, typen hvor jeg både har kastet opp og besvimt av smertene (har ikke endometriose). Har lest at fødsel / rier kan sammenlignes med menssmerter. Var det likt for dere? Anonymkode: 1bf55...d97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #2 Del Skrevet 25. juni 2023 Tja, gange det med 100 ved 4 cm åpning tenker jeg. Anonymkode: acef9...3c2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 25. juni 2023 #3 Del Skrevet 25. juni 2023 Tja, i latens kunne det kanskje ligne litt, men så gikk det over i noe dypere, uforklarlig 🤔 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #4 Del Skrevet 25. juni 2023 For meg var det ikke i nærheten av menssmerter. Det føltes som om noen rev ut innvollene mine. Men så har jeg ikke hatt i nærheten like vondt som du så kanskje det blir lit for deg? Anonymkode: cae45...81b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #5 Del Skrevet 25. juni 2023 Føltes ikke som menssmerter. Menssmerter er vondere. Anonymkode: 3c5bd...d72 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #6 Del Skrevet 25. juni 2023 Nei, minnet ikke om menssmerter i det hele tatt. Jeg hadde mest vondt i ryggen, og i lårene. Kjentes mest ut som sinnsyk kneppsene, eller noe slik😂 Anonymkode: 2efb9...75d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #7 Del Skrevet 25. juni 2023 Tror ikke du kan forestille deg smerten før du ligger der å tror du skal dø🙈 Men det finnes jo en del typer smertelindring som kan funke. Anonymkode: b115b...ce2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 25. juni 2023 #8 Del Skrevet 25. juni 2023 Ja, den første timen var det helt likt som menssmerter for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #9 Del Skrevet 25. juni 2023 Sammenlignbart i lokasjon & type smert, kanskje, men i en helt annen styrkeskala. (Hilsen ei som ikke har vært noe særlig plaget med menssmerter) Anonymkode: 4ccff...c8c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #10 Del Skrevet 25. juni 2023 Synes det kan minne om det i modningsfasen. Deretter endrer det seg et par ganger, dypere, til kroppen overtar helt. Anonymkode: ee30f...083 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 25. juni 2023 #11 Del Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror ikke du kan forestille deg smerten før du ligger der å tror du skal dø🙈 Men det finnes jo en del typer smertelindring som kan funke. Anonymkode: b115b...ce2 Men altså.. alle tror da ikke de skal dø? Bare utifra de svarene som er kommet her kal vi jo se at kvinner opplever smertene forskjellig! Jeg fødte naturlig uten smertelindring, 17 timer fra første rie. Synes smertene var helt overkommelige. Ubeskrivelig vondt ja, men gruer meg ikke litt en gang til neste fødsel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #12 Del Skrevet 25. juni 2023 I starten minnet det om kraftige menssmerter. Jeg har alltid hatt kraftige menssmerter som kjennes både foran i livmoren, i rygg og noen ganger lår. Men etterhvert som riene tar seg opp blir smertene så intense og "dypere" om man kan si det på den måten. De tar over hele kroppen og kjennes helt inn til skjelettet. Huff, glad jeg ikke skal føde mer! Anonymkode: 3bb37...010 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #13 Del Skrevet 25. juni 2023 Hos meg kunne murringene helt i starten sammenliknes med menssmerter. Men hvis du har så syke menssmerter at du kaster opp, kan det nok minne mer om senere i fasen. Lykke til, dette kommer du i gjennom Det finne alltid epidural ❤️ Anonymkode: 2945f...5f0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #14 Del Skrevet 25. juni 2023 Jeg har også hatt veldig sterke menssmerter, og synes riene lignet veldig. Ved første fødsel forsto jeg ikke at jeg hadde rier før et godt stykke ut i fødselen (styrtfødsel uten smertelindring). Jeg synes ikke det var vondt nok, trodde det skulle være helt ubeskrivelig. Det var først den siste fasen, trykkefasen, hvor det for min del gikk over i noe annet. Heller ikke i denne fasen kjente jeg riene godt nok, så jeg presset på feil tidspunkt - anbefales ikke! Jeg skulle gjerne hatt bedre veiledning av jordmor. Anonymkode: df17b...ba1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #15 Del Skrevet 25. juni 2023 Hadde også grusomme menssmerter som jeg trodde jeg skulle dø av. Type nesten besvime første dagen da mensen kom. Trodde ikke jeg kunne overleve verre smerter, men jaggu overlevde jeg fødslene mine også! Opplevde ikke rier som noe som minnet om menssmerter i det hele tatt. Riene tok tak i hele mellomkroppen som en sinnssyk bølge av den verste smerten jeg noensinne har følt. Sånn "bli overkjørt av en lastebil"- følelse Nå oppleves fødsler ulikt, men for min del kunne man sikkert gange de grusomme menssmertene med ti. Men heldigvis var de bare på dette nivået ca. en time, og man kommer seg jo gjennom! Anonymkode: e2204...0a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #16 Del Skrevet 25. juni 2023 Gang det med 7000. Jeg husker ikke smerten. Men jeg husker jeg skreik at det føles ut som ryggen min knekker og magen revner om igjen og om igjen og om igjen. Det var vondt. Anonymkode: aeefb...f85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #17 Del Skrevet 25. juni 2023 Riene kjentes ut som jordskjelv i kroppen pluss at det var ukontrolerbart vondt. (Har aldri hatt ekstreme menssmerter, så vet ikke om det kan sammenlignes.) Anonymkode: 6f2b4...70a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #18 Del Skrevet 25. juni 2023 På ingen måte. Hadde epidural som kun fungerte på ene siden eller noe sånt. Hver rie kjentes ut som noen tømte syre inn i skjelettet på den siden epidural ikke fungerte. Minnet overhodet ikke om menssmerter. Fødselen var så jævlig at ungen min blir enebarn. Anonymkode: 6150e...681 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #19 Del Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hadde også grusomme menssmerter som jeg trodde jeg skulle dø av. Type nesten besvime første dagen da mensen kom. Trodde ikke jeg kunne overleve verre smerter, men jaggu overlevde jeg fødslene mine også! Opplevde ikke rier som noe som minnet om menssmerter i det hele tatt. Riene tok tak i hele mellomkroppen som en sinnssyk bølge av den verste smerten jeg noensinne har følt. Sånn "bli overkjørt av en lastebil"- følelse Nå oppleves fødsler ulikt, men for min del kunne man sikkert gange de grusomme menssmertene med ti. Men heldigvis var de bare på dette nivået ca. en time, og man kommer seg jo gjennom! Anonymkode: e2204...0a6 Samme her. Jeg hadde voldsomme mensensmerter med oppkast og besvimelsestendenser i tenårene, men riene føltes mer som en lastebil eller totaltødeleggelse av kroppen, allerede før jeg var i aktiv fødsel. Jeg hadde overhodet ikke kontroll på kroppen og inhalerte lystgass som en gal til de fikk satt epiduralen. Skal sies at jeg hadde stormrier da, og det er jo absolutt de verste riene man kan få. Anonymkode: 60a7a...c83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 25. juni 2023 #20 Del Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Er gravid og lurer på hva jeg kan forvente.. Jeg har alltid slitt med ekstreme menssmerter, typen hvor jeg både har kastet opp og besvimt av smertene (har ikke endometriose). Har lest at fødsel / rier kan sammenlignes med menssmerter. Var det likt for dere? Anonymkode: 1bf55...d97 Jeg synes de var enklere var omtrent som kraftig forstoppelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå