AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #1 Skrevet 25. juni 2023 Vi har solgt leiligheten og er i gang med å tømme den. Disse hyllene her, medfølger de boligen? Har to stk i stuen. Ble veldig usikker da dem er fastmontert og mange gir meg ulikt svar på hva som er riktig. Blir ikke klok av å Google.. kan eventuelt høre med megler imorgen. Bilde lånt av Google. Anonymkode: b872c...688
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #3 Skrevet 25. juni 2023 Capazitet skrev (54 minutter siden): Det bestemmer dere. Ok, så disse går inne under fastmontert kategorien? Har hørt fastmonterte ting medfølger av andre. Ble derfor usikker på om dette gjalt disse Anonymkode: b872c...688
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #4 Skrevet 26. juni 2023 Det blir jo stygge skruehull i veggen om du fjerner dem. La dem stå. De er jo fastmonterte. Anonymkode: ae5db...58b
Apekatten Skrevet 26. juni 2023 #5 Skrevet 26. juni 2023 Jeg hadde en slik hylle da jeg solgte, jeg var også veldig usikker på om den skulle være igjen eller ikke. Jeg tok den ned, megler sa det var ok. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #6 Skrevet 26. juni 2023 Apekatten skrev (32 minutter siden): Jeg hadde en slik hylle da jeg solgte, jeg var også veldig usikker på om den skulle være igjen eller ikke. Jeg tok den ned, megler sa det var ok. Ok hva da?😃 Anonymkode: 47eee...f82
Bombasi Skrevet 26. juni 2023 #7 Skrevet 26. juni 2023 (endret) Jeg ville tatt det ned hvis jeg ønsket å ta hyllene med meg, og latt hyllene stå om jeg ikke ønsket dem. Hyllene er ikke fastmontert og tilhørende huset. En kjøkkenbenk, et gelender, en gangdør, en skyvedør, et skap hvor listverket stopper i, sokkellamper i tak osv er fastmontert og tilhørende huset, men ikke hyller, lampetter, lysekroner, gardinstenger osv. At det er skrue- eller spikerhull i vegg er noe kjøper må forvente. Endret 26. juni 2023 av Bombasi 5 1
Apekatten Skrevet 27. juni 2023 #8 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Ok hva da?😃 Anonymkode: 47eee...f82 Megleren sa det var ok at jeg tok ned hyllen, at jeg bestemte selv om den skulle være igjen i leiligheten eller ikke ☺️
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #9 Skrevet 27. juni 2023 Lettere å la dem henge enn å måtte reparere hull i veggen. Anonymkode: 7d0d7...adc 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2023 #10 Skrevet 27. juni 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Lettere å la dem henge enn å måtte reparere hull i veggen. Anonymkode: 7d0d7...adc Men må vi sparkle hull i veggen før overtakelse? Jeg har jo hatt ulike ting hengt opp på veggene, som ikke medfølger leiligheten. Har ikke fått beskjed om at dette skal sparkles/fikses før overtakelse? Anonymkode: b872c...688
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #11 Skrevet 28. juni 2023 Hvis de er der under visning skal de være der under overtakelse med mindre annen avtale er gjort med kjøper. F eks om selger vil ha det med seg og får godkjenning av kjøper til å ta det med til tross for at regelen er at fastmontert medfølger boligen Hvis de ikke er der under visning og der er er usparklet hull på visning så trenger du ikke sparkle hullet til overtakelse heller Anonymkode: cdc8d...03e
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #12 Skrevet 28. juni 2023 Ja de er fastmonterte og skal følge med Anonymkode: da5cd...f32
rockybalboa Skrevet 28. juni 2023 #13 Skrevet 28. juni 2023 Bombasi skrev (På 26.6.2023 den 10.14): Hyllene er ikke fastmontert og tilhørende huset. En kjøkkenbenk, et gelender, en gangdør, en skyvedør, et skap hvor listverket stopper i, sokkellamper i tak osv er fastmontert og tilhørende huset, men ikke hyller, lampetter, lysekroner, gardinstenger osv. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja de er fastmonterte og skal følge med Anonymkode: da5cd...f32 Og her tror jeg TS ble akkurat like klok som av å google etter svaret. Fant dette på aktiv.no: Kan man ta med hyller når man flytter? Noe av det som skaper diskusjoner er skap, lamper og bokhyller. Hovedregelen er slik at det som er fastmontert skal følge med boligen. Frittstående lamper og bokhyller kan man ta med seg, så sant ikke noe annet er avtalt.4. mars 2020 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #14 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Men må vi sparkle hull i veggen før overtakelse? Jeg har jo hatt ulike ting hengt opp på veggene, som ikke medfølger leiligheten. Har ikke fått beskjed om at dette skal sparkles/fikses før overtakelse? Anonymkode: b872c...688 Nei, du trenger selvfølgelig ikke sparkle. Da vi overtok et hus var det mange hull i veggen etter bilder. Det er å forvente at forrige eier tar ned dette når de flytter. Samme gjelder en hylle slik du viser her Anonymkode: f71ee...106
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #15 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvis de er der under visning skal de være der under overtakelse med mindre annen avtale er gjort med kjøper. F eks om selger vil ha det med seg og får godkjenning av kjøper til å ta det med til tross for at regelen er at fastmontert medfølger boligen Hvis de ikke er der under visning og der er er usparklet hull på visning så trenger du ikke sparkle hullet til overtakelse heller Anonymkode: cdc8d...03e Feil og feil. Anonymkode: f71ee...106
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #16 Skrevet 28. juni 2023 rockybalboa skrev (7 minutter siden): Og her tror jeg TS ble akkurat like klok som av å google etter svaret. Fant dette på aktiv.no: Kan man ta med hyller når man flytter? Noe av det som skaper diskusjoner er skap, lamper og bokhyller. Hovedregelen er slik at det som er fastmontert skal følge med boligen. Frittstående lamper og bokhyller kan man ta med seg, så sant ikke noe annet er avtalt.4. mars 2020 Dette er ikke en bokhylle, men en liten vegghylle. Og de fleste bokhyller i dag er dessuten festet til veggen som sikkerhet. Det betyr ikke at de automatisk medfølger boligen. Anonymkode: f71ee...106
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #17 Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvis de er der under visning skal de være der under overtakelse med mindre annen avtale er gjort med kjøper. F eks om selger vil ha det med seg og får godkjenning av kjøper til å ta det med til tross for at regelen er at fastmontert medfølger boligen Hvis de ikke er der under visning og der er er usparklet hull på visning så trenger du ikke sparkle hullet til overtakelse heller Anonymkode: cdc8d...03e Hvorfor svarer du så skråsikkert når du åpenbart ikke har peiling? Disse hyllene er klart ikke av den typen «fastmontert» som skal følge med, for eksempel klesskap. TS kan derfor ta dem med når hun flytter. Hun behøver heller ikke sparkle og male over hullene. Kjøper må forstå at det vil være hull i veggen etter hyllene. Anonymkode: 03139...711
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #18 Skrevet 28. juni 2023 Slik jeg alltid har gjort det er at jeg ved overtagelse lar tingene jeg er usikker på være, også det jeg kan plukke med - men som jeg ikke ønsker (typisk spesialsydde gardiner). Så blir jeg og kjøper sammen enige, ting for ting. Folk flest er hyggelige, i motsetning til svart-hvitt verden på KG. Så vi blir raskt enige om hva vi gjør. Anonymkode: 7a7de...a94
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå