Gå til innhold

Feriegjester som bare ønsker barnevakt, og henger med de med best fasiliteter i familien

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner jeg er såret. Har et søsken i utlandet, som er hjemme med familie nå. De er hjemme en gang årlig maks, gjerne ofte annenhvert år.

Sist dtoppet de barnet her en hel dag for å ha alenetid, og denne gangen skjedde det samme, men denne gangen ville barnet overnatte. Jeg tenkte vi får benytte sjansen, i og med at vi ønsker å kjenne barnet og at barna våre også skal kjenne sin familie.

De har en uke av opoholdet vårt syke og derfor ikke hatt tid sammen med noen.

Nå går dagene mot hjemreise, men nå har denne familien brukt mest tid tid på familiemedlemmer med best fasiliteter. For eksempel båt og hytte. Jeg unner de å ha en best mulig ferie, men skulle gjerne ønske at menneskene var viktigst. Også våre barn, og ikke bare bruke oss til barnepass?

Er jeg sær??

Anonymkode: ecbc2...af9

• Hjerte 7
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du sliter med å akseptere at du har blitt dyttet nedover på ranglisten av personer ditt søsken prioriterer høyest. 

Anonymkode: e22c7...049

Skrevet

Har dere invitert dem da? 🙂  Hvorfor er dere ikke sammen en sted? Leie hytte sammen? 

• Liker 3
Skrevet

Jeg er som ditt søsken. Eller, vi er i Norge et par ganger i året, men jeg vet at familiemedlemmer er sure fordi vi ikke bruker masse tid på å farte rundt fra sted til sted.

Det er ferien vår, barna våre skal også ha fri, vi skal ha mulighet til å roe ned og finne hvilepuls, dermed holder vi oss helst på ett sted, også er alle vi kjenner hjertelig velkommen til å komme dit vi er.

Har du forsøkt å foreslå aktiviteter for ditt søsken? Leie hytte sammen, dra til badeland/dyrepark/klatrepark/whatever, altså mer enn kaffeslaberas? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke dere reise sammen med dem dit det er så bra fasiliteter? 

Anonymkode: 05b02...f83

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Norja skrev (1 time siden):

Jeg er som ditt søsken. Eller, vi er i Norge et par ganger i året, men jeg vet at familiemedlemmer er sure fordi vi ikke bruker masse tid på å farte rundt fra sted til sted.

Det er ferien vår, barna våre skal også ha fri, vi skal ha mulighet til å roe ned og finne hvilepuls, dermed holder vi oss helst på ett sted, også er alle vi kjenner hjertelig velkommen til å komme dit vi er.

Har du forsøkt å foreslå aktiviteter for ditt søsken? Leie hytte sammen, dra til badeland/dyrepark/klatrepark/whatever, altså mer enn kaffeslaberas? 

men ts har jo og barn. Hvorfor må hennes barn farte rundt mens hennes søsters barn ikke kan det?

• Liker 4
Skrevet
lillevill skrev (2 timer siden):

Har dere invitert dem da? 🙂  Hvorfor er dere ikke sammen en sted? Leie hytte sammen? 

de bruker ts gladelig som barnevakt

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med søsteren/broren din, og si du ønsker at de skal bo hos dere fordi du savner han/henne. 

Anonymkode: 62b3e...3be

AnonymBruker
Skrevet

VET du at det pga fasilitetene da? Eller bare antar du det? 

Det kan være personlig, at de rett og slett foretrekker andre enn deg, av ulike årsaker? Eller har problemer med noen andre i familien din, husholdningen din, reglene dine, osv. 

Vi tilbringer mer tid hos mine foreldre, som har stort hus og hage osv. Det er delvis fordi det er helt håpløst slitsomt å være med småbarn hos svigers, som har bratte trapper uten grind, voldsomme mengder skjørt nips som ikke er lov å ta på og ikke på noe som helst vis er lov å flytte vekk, så vi ikke gjør annet enn å løpe etter småttisene og fotfølge dem for at de ikke skal skade seg/nipset.. Det har ikke med at vi prøver "snylte" på moderen min, men det er rett og slett mye mindre slitsomt å være der.. 

Anonymkode: 3d662...6a7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi bor langt fra familie og må innrømme at når vi er på hjemtraktene så er det bare ett sted vi bruker å overnatte. Dette fordi dette er mest praktisk med tanke på barna, og vi ønsker jo at hele familien har ferie istedet for å pakke opp og ned tingene våre hele tiden. Jeg har egentlig ikke tenkt tanken på at noen blir såret av dette. Vi bruker stort sett å møtes på det stedet vi overnatter.

Anonymkode: 17b11...de1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært glad for å ha noen dager sammen med niese/nevø. Spesielt pm der fungerer bra med egne barn.

Jeg og min søster fungerer forøvrig dårlig sammen. Men vi har alikevel vært flinke til å dele unger, selv om vi knapt snakker sammen. De har super kontakt nå som voksne

Anonymkode: 629d7...3a5

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
17 minutter siden, Maleficenta said:

men ts har jo og barn. Hvorfor må hennes barn farte rundt mens hennes søsters barn ikke kan det?

TS' søsken har allerede pakket koffertene én gang for å komme seg til Norge. Skal de deretter reise rundt til alle slektninger og venner, så får de knapt gjort annet enn å pakke opp og ned og bruke tid på transport mellom kusine A og storebror B.

Det handler om å møtes på halvveien.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Norja skrev (1 minutt siden):

TS' søsken har allerede pakket koffertene én gang for å komme seg til Norge. Skal de deretter reise rundt til alle slektninger og venner, så får de knapt gjort annet enn å pakke opp og ned og bruke tid på transport mellom kusine A og storebror B.

Dette. Det ER så dritt og styr med pakking og nedpakking når man reiser med barn. Leker og babycaller og ditten og datten og her og der, spredd for alle vinder. Og så voksentetris level 1000 for å få alt inn i bilen. 

Anonymkode: 3d662...6a7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det nødvendigvis er at de skal reise rundt som er TS sitt poeng. 

Jeg forstår det som at «utlendingen» har flere søsken i Norge, et søsken har feriehus og båt, kanskje mer plass?, men hi har mindre plass og lite som kan minne om ferieaktiviteter å by på. 

Søskenet som kommer på ferie, velger å bo hos søskenet med beat fasiliteter, og tilbringer derfor mest tid med det søskenet, og derfor mindre tid med TS. 
TS opplever å bli nedprioritert av eget søsken pga hun ikke hat nok fancy utstyr å by på.

Jeg kn godt forstå det er sårt. Har virkelig ingen problemer med det. TS søsken er litt ego her, men det er ikke sikkert det er hun/han som står bak, det kan like gjerne være ektefellen. Kanskje det er disse fasilitetene som i det hele tatt er grunnen til at ektefellen gidder å reise til Norge hvert år? 

Snakke sammen er tingen her.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Tror ikke det nødvendigvis er at de skal reise rundt som er TS sitt poeng. 

Jeg forstår det som at «utlendingen» har flere søsken i Norge, et søsken har feriehus og båt, kanskje mer plass?, men hi har mindre plass og lite som kan minne om ferieaktiviteter å by på. 

Søskenet som kommer på ferie, velger å bo hos søskenet med beat fasiliteter, og tilbringer derfor mest tid med det søskenet, og derfor mindre tid med TS. 
TS opplever å bli nedprioritert av eget søsken pga hun ikke hat nok fancy utstyr å by på.

Jeg kn godt forstå det er sårt. Har virkelig ingen problemer med det. TS søsken er litt ego her, men det er ikke sikkert det er hun/han som står bak, det kan like gjerne være ektefellen. Kanskje det er disse fasilitetene som i det hele tatt er grunnen til at ektefellen gidder å reise til Norge hvert år? 

Snakke sammen er tingen her.

Det samme tenker jeg. Men tenker også at TS kan reise dit søsteren er og ta litt ferie sammen med henne der de er. 

skjønner også søsteren godt. 
Jeg har familie i England. Hvis jeg og mannen stikker over ei langhelg planlegger vi ofte å møte alle sammen på en restaurant en kveld. Hvis vi skal bruke hele ferien til å besøke alle, og bruke mye tid med hver enkelt har vi ikke ferie.. men bare stress. Så blir den ene sur for at vi velger og overnatte hos den andre. 
Sist vi var der så sa vi ikke til noen at vi kom. Vi lå på hotell og bare gjorde våre greier. Det er vår ferie, og da vil vi slappe av og gjøre det vi vil, spise det vi vil og se det vi vil. Ikke bli styrt av alle andre sine planer. 

Anonymkode: 82403...406

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke snakk om at TS sin søster skal pakke sammen alt og flytte inn hos TS. Det er kun snakk om å tilbringe litt tid sammen, utenom å kun møtes i døra når ungene leveres til TS som barnevakt. Man kan fint være sammen noen timer uten å overnatte.

Anonymkode: d24a4...e25

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Norja skrev (1 time siden):

Leste du innlegget? De dropper jo sine barn av hos TS. Da har de jo allerede fartet dit.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
20 minutter siden, Ariande said:

Leste du innlegget? De dropper jo sine barn av hos TS. Da har de jo allerede fartet dit.

Du ser ikke forskjellen på å pakke sammen en familie vs å pakke sammen ett barn?

Familiemedlemmer av TS' søsken er vel også familiemedlemmer av TS, hvorfor kan de ikke tilbringe tid sammen alle sammen?

AnonymBruker
Skrevet

Alenetid med tante-/onkelbarn jeg ser sjeldent er gull, særlig overnatting. Da blir man kjent på en spesiell måte.

Og når vi besøker familie velger vi jo de med "best fasliiteter" for overnatting. Det er greit med eget rom til barn og eget bad. I stedet for fire stykker inn på ett rom, og å risikere å møte andre på badet midt på natta. 

Så er det jo egentlig litt opp til vertskapet, da. Å inviitere storfamilien, det kan man jo ikke gjøre som gjest. Og det er også frekt å bruke folk som hotell, så det blir jo litt rart om man drar bort og møter andre hver kveld. 

Anonymkode: a7069...6a4

• Liker 2
Skrevet
Norja skrev (På 26.6.2023 den 10.28):

de valgte å flytte utenlands

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...