Gå til innhold

3 ganger i uka men ikke mer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min mann har i våre beste perioder sex igjst 3 ganger i uka. Vi er begge i slutten av 30 årene og har vært sammen i 20 år. Noen perioder har det vært skikkelig tørke grunnet enten graviditet, småbarnsperioden, sykdom eller andre ting, men vi finner alltid tilbake til flyten og når vi har det som best har vi sex rundt 3 ganger i uka. Jeg vil jo gjerne mer, men for han er det nok. Jeg føler meg dum og maskulin som har høyere sexlyst enn han. Føler at jeg liker han bedre enn han liker mer. Vi har det utrolig bra sammen ellers og han "kommer" alltid fort med meg og utrykker at han liker meg veldig godt enda. Likevel klarer jeg ikke å slippe tanken på at jeg ikke er bra nok fordi han ikke lyster meg hver dag slik jeg skulle ønske han gjorde. Sexen er utrolig god så hvorfor ikke ønske mer? Er det flere som har samme tanker som meg som er dame? 

Anonymkode: a8979...b76

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vel. Dere har oftere sex en «normalen» iflg seksualvaneundersøkelser.

Utover det så kjenner jeg meg ikke igjen. Jeg legger mye mindre i sex. Blander ikke det med tanker om hvor glad man er i hverandre etc. 

Lysten min på hvor ofte jeg vil ha sex forandrer seg ikke selvom sexen er fantastisk. Det er ikke slik at bra sex avler mer sex for alle.

Anonymkode: 2f879...8ed

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også kvinne med høy lyst. Jeg ville ikke følt meg dum etc når dere har sex såpass ofte. Det er godt over snittet. Sex hver dag er nok urealistisk for de aller fleste. Eksen min ville bare ca. hver 14.dag, uansett hvor sexy jeg prøvde å gjøre meg eller hvor mye jeg ga av meg selv uten at det var sex-relatert. Da følte jeg meg faktisk ganske dum og ekkel, der jeg kom iført sexy undertøy og høye heler (som han likte veldig godt i det rette humøret) og fikk null respons. Nå er jeg sammen med en med like høy sexlyst som meg, og vi avviser aldri hverandre, men det hender jo at det går noe dager der ingenting tar initiativ, men mange uker har vi sex hver dag. 

Anonymkode: 6a4de...9a7

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Sex krever mye energi. Noen ganger vil man bare slappe av.

Tre ganger i uka er mye mer enn gjennomsnittet 

Anonymkode: 07bea...41d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Menn har like variabelt behov som kvinner. Hvordan ville du ga reagert dersom han ga uttrykk for at han følte dine følelser og hadde dine tanker rundt dette om du "bare" ville ha sex en gang daglig og han 6 ganger daglig? 

Der er jo helt irrasjonelle tanker du har om dette, dere har bare ulikt behov, og da er det bestandig den med lavest behov som blir styrende for hyppighet. Det er nødvendig for å ikke bedrive ufint press og overgrep mot partner. 

3 ganger i uka er bra det. Det har min mann taklet godt, selv om han som deg gjerne hadde hatt sex hver dag. Du får onanere utenom da, slik de fleste med høyere behov enn sin partner gjør. 

Du er kan påvirket av mytene om at menn liksågodt alltid har lyst på sex? Bare myter! Jeg har vært med menn som har langt mindre behov enn din mann har det, og det er ikke uvanlig. Menn har svært så variabelt behov for sex, og det helt naturlig. Har 99,999999% sikkert ikke noe med deg å gjøre. Isåfall hadde det neppe vært det jevne over 20 år.

Anonymkode: e548f...70a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er singel og hadde vært overlykkelig av å ha sex tre ganger i uken. 
Du aner ikke hvor heldig du er. 

Anonymkode: 5e60e...bda

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er singel og hadde vært overlykkelig av å ha sex tre ganger i uken. 
Du aner ikke hvor heldig du er. 

Vel jeg er samboer og har sex 2-3 ganger i året. Kunne ha hatt sex hver dag om ønskelig. Tilgang på sex betyr ikke at man automatisk vil ha sex ofte.

Gjest handmaid
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vel jeg er samboer og har sex 2-3 ganger i året. Kunne ha hatt sex hver dag om ønskelig. Tilgang på sex betyr ikke at man automatisk vil ha sex ofte.

Høres rart ut

AnonymBruker
Skrevet
handmaid skrev (Akkurat nå):

Høres rart ut

Skjønner at det kan virke rart. 
Men etter å ha vært seksuelt aktiv i typ 30 år, så er jo ikke sex spennende lenger akkurat. I tillegg så nedprioriteres det for ting som trening, søvn osv. 

Vi trenger heller ikke sex for å føle oss elsket, ivaretatt, bekreftet osv. vi har et langt mer ukomplisert sexliv en det. 

Sex er godt og gøy, thats it. Et overskuddsfenomen. Vi har sex akkurat når en av oss vil og tar initiativ. Siste årene har det vært 2-3 ganger i året. Ingen av oss har avvist den andre sitt initiativ i løpet av de 20 årene vi har vært sammen. Ikke de første årene da vi hadde sex «daglig», eller perioder der hyppigheten har svingt. 
Ber den ene opp til dans, så er den andre alltid klar. Det skjer bare sjeldent 😊

Skrevet
On 6/25/2023 at 10:43 PM, AnonymBruker said:

Jeg og min mann har i våre beste perioder sex igjst 3 ganger i uka. Vi er begge i slutten av 30 årene og har vært sammen i 20 år. Noen perioder har det vært skikkelig tørke grunnet enten graviditet, småbarnsperioden, sykdom eller andre ting, men vi finner alltid tilbake til flyten og når vi har det som best har vi sex rundt 3 ganger i uka. Jeg vil jo gjerne mer, men for han er det nok. Jeg føler meg dum og maskulin som har høyere sexlyst enn han. Føler at jeg liker han bedre enn han liker mer. Vi har det utrolig bra sammen ellers og han "kommer" alltid fort med meg og utrykker at han liker meg veldig godt enda. Likevel klarer jeg ikke å slippe tanken på at jeg ikke er bra nok fordi han ikke lyster meg hver dag slik jeg skulle ønske han gjorde. Sexen er utrolig god så hvorfor ikke ønske mer? Er det flere som har samme tanker som meg som er dame? 

Det høres egentlig ut som dere har det ganske bra. :)

At dere har forskjellig behov er noe du bare må lære deg å leve med. Du får trøste deg med at du tross alt er blant de priviligerte. Ja også kan du ønske deg sex hver dag i en uke neste gang du har bursdag. ;) 

Jeg tror folk fleste har forskjellig nivå for hvor ofte de trenger sex. Å gå over det nivået virker ikke i lengda, annet enn når forholdet er ferskt. Det beste du kan håpe på er å ikke gjøre noe som gjør at nivået synker over tid. Kanskje sørge for å leve sunt? Spis god og riktig mat og få nok mosjon til at kroppen ikke forfaller.

AnonymBruker
Skrevet

Er på samme alder, 2 ganger i måneden er vel snittet her. Noen ganger kunne jeg gjerne tenke meg 3-4 ganger i uka, andre ganger greit med et par ukers opphold. Tre barn i bhg, har selvsagt sitt å si.

Anonymkode: 272f1...bf5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.6.2023 den 22.43):

Hvorfor kan du ikke akseptere at det dere har er bra og ikke minst nok? 

Om en dame ikke har lyst på en mann hver dag så er det helt normalt. Hvorfor er det ikke normalt omvendt? Hvorfor må det bety at du ikke er attraktiv? Da er det dine tanker det er noe galt med. Du tror at alt menn tenker på hele tiden er sex. Og alle menn tenker ikke på sex hele tiden. 

Anonymkode: c4bce...5b7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hvordan var dette relevant til det jeg skrev?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...