AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #1 Skrevet 25. juni 2023 Vi får ikke sove og skal tidlig på jobb. Naboungene har ferie og legger seg ikke. De er ute og bråker og inne og bråker med hyl og skrik og krangling, vinduer og dører åpne så alle hører dem. Når kan man kreve at de er stille? Kan bli en lang sommer… Anonymkode: 7cfe4...3e7
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #2 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi får ikke sove og skal tidlig på jobb. Naboungene har ferie og legger seg ikke. De er ute og bråker og inne og bråker med hyl og skrik og krangling, vinduer og dører åpne så alle hører dem. Når kan man kreve at de er stille? Kan bli en lang sommer… Anonymkode: 7cfe4...3e7 Min sønn og kompiser elsker å være på fotballbanen om sommeren. Også om kvelden. Der er regelen at de ikke får være der etter kl 2230. Det er helt greit synes jeg. Forstår jo at noen skal opp tidlig Anonymkode: 78749...d05
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #3 Skrevet 25. juni 2023 Skal være stille mellom 23.00 - 06.00. Anonymkode: 362ce...d6a 6
Gjest Elooon Skrevet 25. juni 2023 #4 Skrevet 25. juni 2023 Unger er unger. Det er sommer og ferie. Så klart er det gøy for barna å være ute lenge å leke. Det er lov å bråke til 23:00.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #5 Skrevet 25. juni 2023 Så barn som skal tidlig opp i barnehage og voksne som skal på jobb må bare være våkne fordi barn skal få lov og hyle og skrike til langt på kveld? Anonymkode: 7cfe4...3e7 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #6 Skrevet 25. juni 2023 Skaff deg øreplugger eller støydempende headset. Jeg har sånn headset og med lutt musikk kan jeg sove gjennom alt Anonymkode: 115e9...d70 5
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2023 #7 Skrevet 25. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så barn som skal tidlig opp i barnehage og voksne som skal på jobb må bare være våkne fordi barn skal få lov og hyle og skrike til langt på kveld? Anonymkode: 7cfe4...3e7 Til 23.00. Da kan du si at de må være stille. Lukk vinduet ditt, sett på musikk eller støy, ta på ørepropper etc. Plagsomt med støy, ja. Men sånn er det nå desverre enkelte plasser. Anonymkode: 362ce...d6a 4
GammelKaktus Skrevet 25. juni 2023 #8 Skrevet 25. juni 2023 Man kan ikke kreve noe før 23, før den tid så må du leve med det. Sånn er det jo alltid på sommeren, da blir det mer livlig både her og der sånn er det bare. 3
Chestnut Skrevet 25. juni 2023 #9 Skrevet 25. juni 2023 Og jeg mener at selv om man ikke kan kreve noe er det en fin ting å lære barn å ta hensyn til hverandre og kompromisse. At det går an å utfolde og kose seg uten hyling og skriking dersom dette gjør sommeren litt mer ok for andre. Gi og ta, i stedet for å kreve min rett. Så blir man gjerne også møtt av velvilje tilbake. 6
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #10 Skrevet 26. juni 2023 Her var det full skrik og skrål rundt kl 23 i går også. Jeg hadde lagt meg kl 22 og våkna av det. Greit nok om ungene hadde skravlet og ledd, men det var kraftig skriking. Og ikke skulle dem leke i hagen som ligger vendt ut mot skogen. De skulle løpe rundt og skrike på parkeringsplassen som ligger vendt mot flere hus. Det var like før jeg sa fra etter at klokken hadde passert 23, men da kom en annen nabo og gjorde det. Skal man brøle og skrike så høyt man klarer på kvelden kan de heller gå bort til fotballbanen ved skogen. Jeg hadde ikke orket å sitte å høre på egne barn skrike såpass heller. Skjønner ikke at de foreldrene orker det. Men de satt kanskje i hagen og slapp å høre på bråket fra parkeringsplassen. Anonymkode: e61d5...e16 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #11 Skrevet 26. juni 2023 Jeg skjønner ikke hvorfor man ikke kan lære barn å ta hensyn til andre? Det er ikke nødvendig å hyle og skrike til langt på kveld. Det er ingen som trenger å gå rundt å rope hele tiden. At barn leker og blir ivrige skjønner jeg, men det går an å minne de på at de ikke trenger å rope og skrike støtt. Anonymkode: b636b...42f 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #12 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi får ikke sove og skal tidlig på jobb. Naboungene har ferie og legger seg ikke. De er ute og bråker og inne og bråker med hyl og skrik og krangling, vinduer og dører åpne så alle hører dem. Når kan man kreve at de er stille? Kan bli en lang sommer… Anonymkode: 7cfe4...3e7 Kanskje en ide å flytte til skogs? Ingenting er bedre enn å høre at det er aktivitet ute og at barn nyter sommeren, de som ikke liker slik bør kanskje bo litt avsides så de slipper å irritere seg. Anonymkode: d1f7e...82d 2
Korsihalsen Skrevet 26. juni 2023 #13 Skrevet 26. juni 2023 Hvorfor ikke bo på landet 😁 Du har ikke noe å klage over når du har bosatt deg i en maurtue.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #14 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kanskje en ide å flytte til skogs? Ingenting er bedre enn å høre at det er aktivitet ute og at barn nyter sommeren, de som ikke liker slik bør kanskje bo litt avsides så de slipper å irritere seg. Anonymkode: d1f7e...82d Spar meg. Å hyle har ingenting med å «nyte» noe som helst å gjøre, og barn bør lære å ta hensyn til andre først som sist. Anonymkode: 39cad...0ac 4
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #15 Skrevet 26. juni 2023 Korsihalsen skrev (1 minutt siden): Hvorfor ikke bo på landet 😁 Du har ikke noe å klage over når du har bosatt deg i en maurtue. TS skriver ikke noe sted at hun bor i en «maurtue»? Alle kan faktisk ikke bosette seg langt ut på landet uten naboer, da man faktisk er avhengig av å transportere seg til og fra jobb, få barna i barnehage/skole og rekke å hente de igjen før det stenger osv. Anonymkode: 39cad...0ac 1
Hotwife Skrevet 26. juni 2023 #16 Skrevet 26. juni 2023 Vet du hvem foreldrene er? Er uansett mer hensiktsmessig å ta en prat med de enn å klage her på kg. 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #17 Skrevet 26. juni 2023 Kl 23 skal det være stilt Anonymkode: 9fb8d...994
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #18 Skrevet 26. juni 2023 I borettslaget jeg bor skal det være stille på lekeplassen klokka 21. Anonymkode: 5526d...0e1
Intervence Skrevet 26. juni 2023 #19 Skrevet 26. juni 2023 (endret) Har en nabo som sa ifra i forveien om at de skal ha fest, og det er helt i orden. Da er man forberedt på det så lenge det er innenfor en grense av støynivå når det gjelder musikk. Hyle eller skrike midt på natta har ingen plass i et stort nabolag der hvor mange skal opp tidlig neste morgen for å jobbe. Da kan man heller flytte til ødemarka så kan man gjøre det man har lyst til. Når man har flere naboer må man ta hensyn til hverandre. Slik som vi andre tar hensyn til "deg". Hyle og skrike skal man kun gjøre ved nødsituasjon slik at man kan reagere på det ved en nødsituasjon ellers tenker man bare "nå skriker disse ungene igjen. Det er nok ingenting... neste dag kan man finne ut av det er noen som faktisk har blitt drept eller kidnappet." Det har faktisk skjedd. Leste om en sak at det hørtes ut som skrik i nabolaget, men hadde gått å lagt seg igjen pga. de tenkte det at det ikke var noe viktig, men fant ut neste dag at noen hadde blitt drept i nabolaget. Tenk litt over det. Det kan hende at du trenger hjelp, men får det ikke pga. at du "konstant" skriker? Husker spesielt en hendelse der hvor et par små unger lekte og hadde det gøy, men de skreik noe så fælt. Hørtes nesten ut som en desperat skrik. Jeg holdt på å snakke til de, men en annen hadde visst nok gått veldig langt for å vite om hva som hadde skjedd for han eller hun (husker ikke) også hadde reagert på skriken. De sluttet å skrike etter å ha fått tilsnakk." Endret 26. juni 2023 av Intervence
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2023 #20 Skrevet 26. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Spar meg. Å hyle har ingenting med å «nyte» noe som helst å gjøre, og barn bør lære å ta hensyn til andre først som sist. Anonymkode: 39cad...0ac Grinete folk som klager på unger som er ute å har det morsomt er bare jævlig trist. Du mener unger skal holde kjeft når de er ute å leker?? Mulig du har glemt at du selv har vært barn, om du har hatt en barndom. Anonymkode: d1f7e...82d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå