Gå til innhold

Noen som har erfaring med Tetracyclin for akne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått på Tetracyclin i noen uker mot akne og lurer på om noen har erfaring med denne medisinen?

har den funket for seg? Hvor lang tid tok det før du så bedring?

Har egentlig ikke sett noen bedring i huden enda og det har egentlig blitt litt verre, men har hørt det er normalt at huden blir litt verre før den blir bedre.

går også på epiduo krem og er usikker på om den også funker, noen som har erfaring med denne?😅

Anonymkode: 92cf1...f7d

AnonymBruker
Skrevet

Funker der og da, men kommer alltid tilbake igjen med en gang kuren er over, dessverre. 

Anonymkode: f2bfa...aa8

AnonymBruker
Skrevet

Uffda det er skikkelig kjipt

hva gjorde du da? Har du prøvd noe annent som har funker bedre?

AnonymBruker
Skrevet

Dessverre.. Jeg har prøvd alt som er av hudpleie, reseptbelagte kremer og ørten antibiotikakurer. Har nå fått utskrevet Isotretinoin. 

Jeg responderer forsåvidt godt på å kutte ut melk og sukker, da jeg har hormonell akne.

Antibiotika er verdt et forsøk, men pass på å ikke gå i fella å måtte bruke det 6 av 12 måneder hvert år. Du ender bare opp med ødelagt tarmflora og er like langt...

Håper det funker for deg!

Anonymkode: f2bfa...aa8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg har gått på Tetracyclin i noen uker mot akne og lurer på om noen har erfaring med denne medisinen?

har den funket for seg? Hvor lang tid tok det før du så bedring?

Har egentlig ikke sett noen bedring i huden enda og det har egentlig blitt litt verre, men har hørt det er normalt at huden blir litt verre før den blir bedre.

går også på epiduo krem og er usikker på om den også funker, noen som har erfaring med denne?😅

Jeg brukte det. Huden ble ufattelig mye verre i ca en mnd før den begynte å bli bedre. Senere har jeg tatt iso. Mye bedre!

Anonymkode: 232ac...407

• 4 måneder senere...
Skrevet

Om jeg ikker har tatt det på to dager skal jeg fortsette eller slutte?

Anonymkode: 07989...ce5

• 2 uker senere...
Skrevet

Ja! gikk på det for 10-12 år siden, og igjen nå i høst. Fungerer kjempebra på meg!

Anonymkode: 08114...8d9

Skrevet

Det fungerte ikke noe særlig for meg. Jeg ble kvitt det meste av kvisene, men ikke den fete huden og de store porene, som var et minst like stort problem for meg. Dessuten kom alt tilbake da jeg sluttet.

Isotretinoin, derimot, har gitt meg den perfekte huden jeg alltid har ønsket meg.

Anonymkode: bc120...749

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...